Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Μη - συμβατικές ιδεοληψίες

Αρκετοί πιστεύουν ότι οι ψευδοεπιστημονικές αερολογίες εναντίον των παγκοσμίως αποδεκτών σήμερα επιστημονικών θέσεων σχετικά με την Ινδοευρωπαϊκή οικογένεια γλωσσών και τις μετακινήσεις των λαών-φορέων τους, αποτελούν προνόμιο κάποιων "ελληνόψυχων" ελλαδεμπόρων, οι οποίοι μέσα στην ημιμάθειά τους πιστεύουν ότι η καταπολέμησή της αποτελεί "πατριωτικό" καθήκον. 
Αυτή η παράκρουση έχει και τον αντίποδά της στους οπαδούς και τα στελέχη του ΚΚΕ, οι οποίοι συναγωνίζονται σε γελοιότητες τους "υπερ-πατριώτες" ιδεολογικούς αντιπάλους τους. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό δείγμα αποτελεί και το φαιδρό επιστημονικώς πόνημα με τον κραυγαλέο τίτλο "Ο μύθος των Ινδοευρωπαίων και οι πέντε πολιτισμοί" και τον εξίσου φαιδρό υπότιτλο "Καιρός να ξαναγραφεί η ιστορία". Η διάνοια αυτή που ανέλαβε να ξαναγράψει την ...Ιστορία είναι κάποιος Νίκος Κυτόπουλος με το εξής "εντυπωσιακό" βιογραφικό:
 Ο Νίκος Κυτόπουλος γεννήθηκε το 1915 στο Σουχούμι της Αμπζαχίας (Κολχίδα). Μεγάλωσε στη Μελία Αλεξανδρούπολης. Παίρνει μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Για το λόγο αυτό καταδιώκεται, φυλακίζεται και απολύεται ως εκπαιδευτικός από την θέση του. Παίρνει μέρος στο Δ.Σ.Ε. και ζει όλα τα δραματικά γεγονότα του Εμφυλίου. Μένει επί δεκαετίες σε αναγκαστική υπερωρία και επαναπατρίζεται το 1976. Το λογοτεχνικό έργο του εκφράζει την εποχή του.
Σύμφωνα με την γνωστή πρακτική του ΚΚΕ, το ανωτέρω έργο του συντρόφου έπρεπε να προβληθεί με ανάλογες "κριτικές" από στρατευμένα στελέχη του κόμματος. Απολαύστε ένα τέτοιο δείγμα, όπου επιστρατεύεται προς εντυπωσιασμό ακόμα και ο μακαρίτης ιστορικός του "ιστορικού υλισμού"  Γιάννης Κορδάτος, του οποίου τα κείμενα είναι ξεπερασμένα εδώ και μισό αιώνα τουλάχιστον :
"...Το ότι οι απόψεις του (Ν. Κυτόπουλου) είναι αντίθετες με τις θεωρίες για τους Ινδοευρωπαίους και την κάθοδο από το Βορρά, αυτό δεν είναι πρωτοτυπία. Και από άλλους έχει διατυπωθεί ένσταση για το θέμα και μάλιστα στη μελέτη του Γιάννη Κορδάτου, "Νέα Προλεγόμενα στον Όμηρο", υπάρχει συγκροτημένη θεωρία για τα περάσματα από τη Μ. Ασία προς την Ελλάδα...
Συνεπώς και μετά τις αμφισβητήσεις της θεωρίας για τους Ινδοευρωπαίους και για την κοιτίδα τους, πιστεύω ότι είναι σωστή η άποψη του (Ν. Κυτόπουλου) για τον πολιτικό χαρακτήρα της θεωρίας περί των Ινδοευρωπαίων.
Το άλλο πρόβλημα είναι το πρόβλημα της διάδοσης του "ελληνικού" πολιτισμού στην Ευρασία και τη Λατινική Αμερική. Υπάρχουν στοιχεία που συνηγορούν και δεν μας βλάφτει να τα μελετήσουμε. Πρέπει δηλαδή να τα αγνοήσουμε, επειδή έχουμε την κατεστημένη και βολική θεωρία των Ινδοευρωπαίων, των Ινδογερμανών, των Αρίων κ.λ.π., γιατί κάποτε αυτή καθιερώθηκε; Άλλωστε στο χώρο της προϊστορίας, όλα σχεδόν βασίζονται σε υποθέσεις οι οποίες έχουν μεγαλύτερη ή μικρότερη πιθανότητα αλήθειας. Μην ξεχνάμε πως ό,τι δεν συμφέρει το σύστημα θάβεται".
(Γ. Κ. Μωραΐτης, φιλόλογος, Ν. Ιωνία, 31/1/2002)

Συμπέρασμα: Δεν είναι μόνον κάποιοι βαρεμένοι "ελληνόψυχοι" που υποστηρίζουν τις παλαβομάρες περί "αυτοχθονισμού" και τον "αντι-Ινδοευρωπαϊσμό", αλλά και οι σύντροφοι του Περισσού, ο καθένας για τους δικούς του ανυπόληπτους λόγους, που τους καλύπτουν με ανάλογο ψευδοεπιστημονικό περιτύλιγμα για να πείσουν τους κεχηνότες οπαδούς τους...
Το ένα χέρι νίβει τ' άλλο...
ΔΕΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: