Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Κραυγή αγωνίας για την Θράκη


Κραυγή αγωνίας για την Θράκη

Εκατοντάδες Θεσσαλονικείς αλλά και πολίτες από κάθε μέρος της βόρειας Ελλάδας έδωσαν χθες το «παρών» στο σημαντικό συνέδριο που διοργάνωσε η Θρακική Εστία Θεσσαλονίκης στο Βελλίδειο, με θέμα «Εθνική αγωνία και Συναγερμός για τη Θράκη μας». Από το μεσημέρι πλήθος κόσμου είχε ξεκινήσει να συγκεντρώνεται προκειμένου να πιάσει μια θέση για το συνέδριο. «Καλούμε φίλους Θρακιώτες και μη, να παρευρεθούν στο Βελλίδειο. Θα ακουστούν αλήθειες για τη Θράκη μας. Κραυγή αγωνίας και αγανακτισμένη αντίδραση. Δεν πρέπει να απουσιάσει κανείς. Είναι η ώρα των Θρακιωτών και του Πανελλήνιου Συναγερμού» ανέφερε το κάλεσμα της Θρακικής Εστίας.

«Συμβαίνουν πολλά και διάφορα υπόγεια πράγματα στη Θράκη μας, τα οποία δεν γνωρίζει ο κόσμος και πιστεύει πως η κατάσταση δεν εγκυμονεί κινδύνους. Το συνέδριο πραγματοποιείται για να μάθουν οι πολίτες ότι διακυβεύονται τα συμφέροντα της πατρίδας μας, λαμβάνουν χώρα επικίνδυνα παιχνίδια στην πλάτη μας και απειλείται η εδαφική, πολιτιστική και θρησκευτική μας ακεραιότητα» ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Θρακικής Εστίας, αξιωματικός εν αποστρατεία της Πολεμικής Αεροπορίας και Οικονομολόγος Αναστάσιος Τσερκεζής.

Οπως πρόσθεσε ο ίδιος, το τουρκικό προξενείο και διάφορες άλλες δυνάμεις με συμφέροντα στην Τουρκία αναγκάζουν τους Ελληνες μουσουλμάνους να μαθαίνουν τουρκικά. «Ο Νταβούτογλου μίλησε για διχοτόμηση της Κύπρου. Με αυτά που βλέπουμε, δεν είναι μακριά να ζητήσουν κάτι ανάλογο και για τη Θράκη» τόνισε ο κ. Τσερκεζής.

Μεταξύ άλλων τέθηκε χθες ζήτημα για την εγκατάλειψη των Πομάκων και των Τσιγγάνων της Θράκης από την ελληνική Πολιτεία, γεγονός που τους καθιστά εύκολη «λεία» για τις φίλα προσκείμενες στην Τουρκία δυνάμεις που δρουν στη Θράκη.

Μεταξύ των διακεκριμένων ομιλητών που έδωσαν το «παρών» στο συνέδριο ήταν ο πρόεδρος της Θρακικής Εστίας και λέκτορας της Νομικής του ΑΠΘ Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Η Θράκη στις ελληνοτουρκικές σχέσεις», ο διδάκτωρ Ιστορίας του ΑΠΘ Νεκτάριος Δαπέργολας, που ανέλυσε τον ρόλο και τις δραστηριότητες του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Πομάκων Ιμάμ Αχμέτ, που μίλησε για την Ιστορία και την πορεία των Πομάκων, ο διδάκτωρ Κοινωνικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Θεοφάνης Μαλκίδης, που μίλησε για την Ειδική Οικονομική Ζώνη στη Θράκη και την Εθνική κυριαρχία, και ο στρατηγός εν αποστρατεία Φραγκούλης Φράγκος, που ανέλυσε τη γεωπολιτική και τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας και της Τουρκίας.

http://kostasxan.blogspot.gr/2013/03/blog-post_7267.html


Σύσσωμη η Θεσσαλονίκη στο πλευρό της Θράκης

02.04.2013

Στηλιτεύτηκε η στάση του επίσημου κράτους, το οποίο δεκαετίες τώρα παίζει κλεφτοπόλεμο 
στο βωμό των μικροκομματικών συμφερόντων ακολουθώντας αδιέξοδες πολιτικές

Πάνω από 2.000 σύνεδροι στο μεγαλειώδες συνέδριο της Θρακικής Εστίας

Χαρά Νικοπούλου «…Η προκλητική ανοχή και ο νεοραγιαδισμός του ελληνικού κράτους απέναντι στην γενιτσαροποίηση των Ελληνόπουλων της μειονότητος από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, δεν μπορεί να συνεχιστεί εφ’ όσον κανένας Έλληνας δε θέλει την «κυπροποίηση» της Θράκης και την «θρακοποίηση» της υπόλοιπης Ελλάδος…


Ρεπορτάζ Σταύρος Φανφάνης


Κι όμως, υπάρχει μια Ελλάδα που μπορεί να ακουμπήσεις, να εμπιστευτείς, να νιώσει την ανάσα της αγωνίας σου, να δει σημεία και τέρατα που συμβαίνουν στον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων Ρομά, των Πομάκων, να αγανακτήσει με το ρόλο της τουρκικής προξενικής αρχής και κυρίως να προβληματιστεί από τον συναγερμό που σήμανε η Θρακική Εστία Θεσσαλονίκης κινητοποιώντας καθημερινούς πολίτες, αλλά κι εκπροσώπους φορέων σ΄ ένα συνέδριο ποταμό… Τόσο από πλευράς εισηγητών, όσο και από μηνύματα, ντοκουμέντα, ερεθίσματα, βίντεο αλλά και πολιτισμό που εξέπεμψε στις 6 ώρες διάρκειάς του στο Βελλίδειο συνεδριακό κέντρο Θεσσαλονίκης. 

Ένα χώρο που γεμίζει τόσο ασφυκτικά μόνο στα εγκαίνια της ΔΕΘ. Το περασμένο Σάββατο όμως σύσσωμη η κοινωνία της Θεσσαλονίκης  ο μητροπολίτης Άνθιμος Θεσσαλονίκης, ο γεν. γραμμ. του υπουργείου Μακεδονίας Θράκης Γιάννης Ποδιώτης, οι βουλευτές Κώστας Γκιουλέκας και Τέρενς Κουίκ, ο πρ. υπουργός Στ. Παπαθεμελής, ο διανοούμενος εκφραστής της ελληνορθόδοξης παράδοσης Κώστας Ζουράρης, νεολαίοι, μεσήλικες, άνθρωποι κάθε κοινωνικής διαστρωμάτωσης που ήρθαν να ακούσουν, να δουν και να γίνουν κοινωνοί άλλων πρωτοβουλιών που πρέπει να ανθίσουν στην περιοχή τώρα, που όλα λόγω της κρίσης μπαίνουν σε μια άλλη βάση. Και όπως ήταν ο τίτλος του συνεδρίου «Συναγερμό για τη Θράκη» κατάφεραν οι ομιλητές να κρατήσουν το κοινό σε εγρήγορση και να προκαλέσουν συναγερμό  και προβληματισμό για τη Θράκη. Ομιλητές η εκπαιδευτικός Χαρά Νικοπούλου, ο καθηγητής νομικής σχολής  Βενιαμίν Καρακωστάνογλου  πρόεδρος της Θρακικής Εστίας Θεσσαλονίκης, ο στρατηγός ε.α. πρώην υπουργός Φραγκούλης Φράγκος, ο διδάκτορας ιστορίας Νεκτάριος Δαπέργολας, ο Ιμάμ Αχμέτ εκδότης της πομακικής εφημερίδας «Ζαγάλισα» και ο ιστορικός Φάνης Μαλκίδης.  
Εντύπωση προκάλεσε το βίντεο της Ελένης Χόρτη για τους Πομάκους στα ίχνη της ιστορίας, ενώ στο καλλιτεχνικό μέρος τραγούδησε στα πομάκικα η Εμινέ Μπουρουτζή πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Πομάκων Ξάνθης  με την κόρη της Κεσμπάν Κόντε, έψαλλε η χορωδία της Θρακικής εστίας Θεσσαλονίκης και χόρεψε χορούς της Θράκης  το χορευτικό τους συγκρότημα. Ο Νεκτ. Δαπέργολας διδάκτορας ιστορίας παρουσίασε πλούσιο φωτογραφικό υλικό-ντοκουμέντο από τις δράσεις του προξενείου και των φερέφωνων του στη Θράκη, καθώς και των "ελληνικών" πολιτικών κομμάτων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΜΑΡ. ΣΥΡΙΖΑ) που έχουν στα ψηφοδέλτιά τους στη Θράκη, ως υποψηφίους, άτομα που σχετίζονται άμεσα με το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής και τους Γκρίζους Λύκους. 

Ο Φάνης Μαλκίδης αναφέρθηκε στην επιταγή της Τρόϊκας για δημιουργία Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στη Θράκη, κάτι που υποστήριξε ότι μόνο ανάπτυξη  δε θα φέρει ή χρήματα στους ντόπιους, αφού οι εργαζόμενοι εκεί θα αμείβονται με μισθούς "Κίνας", αλλά αντιθέτως, θα εξαθλιώσει και άλλο τους κατοίκους της. Επικαλέστηκε δημοσιεύματα ότι λαθρομετανάστες οι οποίοι με ευθύνη της Ελλάδος δεν θα απελαύνονται, θα μπορούν να εργαστούν σε τέτοιες "οικονομικές ζώνες".



ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Αν ως ελληνικό κράτος με στρατηγική πυγμή θέλουμε να προασπίσουμε την απόλυτη ελευθερία της εκπαιδεύσεως των μουσουλμανοπαίδων της Ελληνικής Θράκης, προστατεύοντάς τα από το πνευματικό παιδομάζωμα που συντελείται μέσα από το Γενικό Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, θα ήταν συνετό να υιοθετηθούν οι ακόλουθες προτάσεις εκμαθήσεως της ελληνικής γλώσσας» ανέφερε στην ομιλία της η Χαρά Νικοπούλου που καταχειροκροτείτο:
Α) Εφ’ όσον οι ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ της Θράκης επιλέγουν ελεύθερα να ζουν στην Ελλάδα, για να είναι, όπως επιβάλλει η «Συνθήκη της Λωζάνης», μόνο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ και όχι κοινωνικά περιθωριοποιημένη ομάδα, όπως συμφέρει τις δυνάμεις που μεθοδεύουν την ομογενοποίηση της, οι μουσουλμανόπαιδες πρέπει να διδάσκονται όλα τα μαθήματα μόνο στα ελληνικά και να μπορούν να επιλέξουν ως δεύτερη γλώσσα την τουρκική ή την πομακική ή την ρομανί. Κι αυτό θα γίνει ΜΟΝΟ με την ίδρυση δημοσίων ελληνόγλωσσων σχολείων και στα ορεινά πομακοχώρια της Θράκης, όπου διαμένει η πλειοψηφία των μουσουλμάνων.  Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα το εκάστοτε υπουργείο Παιδείας αρνείται την ίδρυση δημοσίων σχολείων, φοβούμενο τις αντιδράσεις του Προξενείου και αγνοώντας μεγάλη μερίδα της μειονότητος που πλέον επιλέγει με οποιοδήποτε κόστος να στείλει τα παιδιά της στα αμιγώς ελληνόγλωσσα σχολεία.
Β) Για όσο όμως το ελληνικό Κράτος συνεχίζει να μας προτείνει μόνο το μοντέλο της δίγλωσσης μειονοτικής εκπαιδεύσεως, ίσως η κατάσταση βελτιωνόταν θεαματικά με τους ακόλουθους τρόπους:
1 Επιστημονική καταγραφή της γλώσσας των Πομάκων και των Ρομά, με βάση το ελληνικό αλφάβητο, καθώς αυτό αποτελεί την βάση των αλφαβήτων όλων των γλωσσών. Κατά συνέπεια θα αναγνωριστούν αυτές οι δύο γλώσσες ως διδακτέες μειονοτικές γλώσσες μέσα στα σχολεία.
2 Διορισμός δασκάλων στα μειονοτικά σχολεία με τουλάχιστον πενταετή προϋπηρεσία, ώστε να έχουν διδακτική εμπειρία, τόσο στην διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, όσο και της διοικήσεως σχολικών μονάδων.
3 Βασική προϋπόθεση για την τοποθέτηση των δασκάλων στα μειονοτικά σχολεία η γραπτή εξέτασή τους σε θέματα μειονοτικής εκπαιδεύσεως, τρόπων διδασκαλίας σε δίγλωσσα σχολεία, άρθρων σχετικών με την «Συνθήκη της Λωζάνης» και της υπουργικής αποφάσεως του 1978 «περί καθηκόντων του υποδιευθυντή στα μειονοτικά σχολεία».
4 Συγγραφή δίγλωσσων ελληνοπομακικών, ελληνοτουρκικών και ελληνορομανί βιβλίων, που θα χρησιμοποιούνται ενιαία από το ελληνόφωνο και από το ετερόγλωσσο κύκλο μαθημάτων .
5 Συγγραφή ειδικού βιβλίου ιστορίας με θέματα καταγωγής και ιστορικών γεγονότων της μειονότητος (ποιοι είναι οι Πομάκοι, ποιοι οι τουρκογενείς και ποιοι οι Ρομά και ποια η ιστορική τους παρουσία και εξέλιξη από την Αρχαία Ελλάδα έως σήμερα)
6 Συγγραφή ελληνόγλωσσου βιβλίου θρησκευτικών, έτσι ώστε να μην συνδέει ο μαθητής τον μουσουλμανισμό μα την τουρκική γλώσσα.
7 Δημιουργία δίγλωσσου πεντατάξιου δημοτικού σχολείου και καθιέρωση μίας προπαρασκευαστικής τάξεως (πρώην ΣΤ’ Τάξη), όπου όλα τα μαθήματα θα γίνονται στα ελληνικά, ώστε οι μαθητές να έχουν ομαλή μετάβαση στο ελληνόφωνο γυμνάσιο.
8 Επιλογή ειδικών σχολικών συμβούλων που θα καθοδηγούν παράλληλα τους δασκάλους και των δύο προγραμμάτων, καθώς αυτή την στιγμή οι δάσκαλοι του τουρκόγλωσσου προγράμματος δρουν ανεξέλεγκτα.
9 Καθιέρωση πολυήμερων εκπαιδευτικών εκδρομών σε πόλεις της Ελλάδος και της Ευρώπης και αδερφοποιήσεως των μειονοτικών σχολείων με τα σχολεία της υπόλοιπης ελληνικής επικρατείας.
10. Καθιέρωση της παρελάσεως σε εθνικές επετείους, γιατί κυρίως ο δάσκαλος είναι φορέας διαμορφώσεως εθνικής συνειδήσεως (Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Συντάγματος των Ελλήνων)
11 Σωστή η κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ. το 2010, αλλά λανθασμένη η αντικατάσταση των μειονοτικών δασκάλων όταν η επετηρίδα τους εξαντληθεί από δασκάλους προερχομένους από την Τουρκία. Προτείνουμε λοιπόν την υποχρεωτική φοίτηση των μειονοτικών δασκάλων στα Π.Τ.Δ.Ε. της χώρας, όπου θα μπορούν να επιλέγουν στο τρίτο και τέταρτο έτος φοιτήσεως μαθήματα διδακτικής των μειονοτικών γλωσσών.
12 Δημιουργία θερινών κρατικών κατασκηνώσεων σε διάφορα μέρη της Ελλάδος για παιδιά μουσουλμάνων και χριστιανών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι μουσουλμανόπαιδες της Θράκης θα ζήσουν με τα χριστιανόπουλα της υπόλοιπης Ελλάδος, θα παίξουν και θα απολαύσουν τις ομορφιές της ελληνικής φύσεως. Έτσι, θα σταματήσει αυτός ο μύθος που καλλιεργείται στα παιδιά της μειονότητος πως «ο χριστιανός είναι εχθρός».
13 Δημιουργία τμημάτων εκμαθήσεως ελληνικής γλώσσας και ιστορίας για γονείς της μειονότητος.
14 Πάνω απ’ όλα για να συμβούν όλα τα παραπάνω είναι αναγκαίο να περιφρουρηθεί η «Συνθήκη της Λωζάνης» και να σταματήσει η καταστρατήγησή της, ιδιαιτέρως από την γείτονα χώρα. Η προκλητική ανοχή και ο νεοραγιαδισμός του ελληνικού κράτος απέναντι στην γενιτσαροποίηση των ελληνόπουλων της μειονότητος από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, είτε από έλλειψη πυγμής, είτε για λόγους ψηφοθηρίας, δεν μπορεί να συνεχιστεί εφ’ όσον κανένας Έλληνας δεν θέλει την «κυπροποίηση» της Θράκης και την «θρακοποίηση» της υπόλοιπης Ελλάδος». Την εκδήλωση στήριξαν, η «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ειδικών Δυνάμεων, η Ομοσπονδία Προσφυγικών Συλλόγων Ελλάδας, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ανατολικής Ρωμυλίας, ο Όμιλος Φίλων Αγίου Όρους, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος «Παρακαταθήκη» , το Πνευματικό Κέντρο «Η Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη», , η Ομάδα 21 Μακεδονίας – Θράκης, ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ν. Θεσσαλονίκης  «οι Άγιοι Πάντες», κ.α.
Τα κύρια συμπεράσματα του συνεδρίου της Θεσσαλονίκης συνοψίζονται ως εξής:
-Η συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων στη Θράκη κινδυνεύει μόνο από την υπονόμευση και την παρεμβολή της Τουρκίας που προσπαθεί να εκτουρκίσει το σύνολο της μειονότητας. 
-Στον τομέα της μειονοτικής εκπαίδευσης θα πρέπει να προωθηθεί η πομακική και η γλώσσα των Ρομά στις δύο αυτές ομάδες και να πάψει να τους διδάσκεται υποχρεωτικά η τουρκική. Γενικότερα να προωθηθεί η ουσιαστική εκμάθηση της ελληνικής με τη δημιουργία δημόσιων σχολείων στα πομακοχώρια.
-Να εκπονηθεί άμεσα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τη Θράκη και να δοθούν κίνητρα για πολυτεκνία και για την παραμονή εκεί του χριστιανικού πληθυσμού, αλλά και για την επανεγγραφή στους παλαιούς τους δήμους όσων θρακιωτών μεταδημότευσαν .
-Η συζητούμενη Ειδική Οικονομική Ζώνη περικλείει σοβαρούς κινδύνους και δεν πρέπει να εφαρμοστεί στη Θράκη.
-Να διατηρηθεί, και παρά την οικονομική κρίση, ισχυρή ελληνική στρατιωτική αποτρεπτική ικανότητα στη Θράκη και στο Αιγαίο.
Ζητείται επιτέλους η δραστική αύξηση του ενδιαφέροντος και της προτεραιότητας της ελληνικής πολιτείας για την κατάσταση στη Θράκη.
-Οι Έλληνες Θρακιώτες με την υποστήριξη όλου του ελληνισμού αναλαμβάνουν αγώνα για όλα τα παραπάνω και απευθύνουν αυστηρή προειδοποίηση προς την Τουρκία: «επιθυμούμε καλή γειτονία με τον τουρκικό λαό, σεβόμαστε τις θρησκευτικές, εθνοτικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των κατοίκων της Θράκης μας, αλλά διατρανώνουμε την αδιαπραγμάτευτη ελληνικότητα της πανάρχαιας αυτής ελληνικής περιοχής».




Δεν υπάρχουν σχόλια: