Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ


ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ 
ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων 

Η εκλογική επιτυχία της κ. Μέρκελ και ο κομβικός ρόλος, τον οποίο διαδραματίζει η Γερμανία στην Ευρώπη, μου φέρνουν στον νου τη συζήτηση για την πολυπολιτισμικότητα. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν οι μετανάστες που ζουν σε μία ευρωπαϊκή χώρα, ιδίως οι ασιατικής προελεύσεως, μπορούν να ζουν σε κόσμους παράλληλους χωρίς να ενσωματώνονται και χωρίς να σέβονται την ιστορία, τον πολιτισμό και την ταυτότητα του λαού που τους φιλοξενεί. Η πολυπολιτισμική αντίληψη, η οποία ενθουσιάζει ορισμένους συμπατριώτες μας, απαντά ότι θα πρέπει εμείς, οι Έλληνες Ορθόδοξοι, να κάνουμε εκπτώσεις και υποχωρήσεις για να μην θίγονται οι μετανάστες. Να αλλάξουμε τα βιβλία Ιστορίας, να κατεβάσουμε τις εικόνες του Χριστού από τα σχολεία και τα δικαστήρια, να μετατρέψουμε το μάθημα των Θρησκευτικών από Ορθόδοξο σε θρησκειολογικό, γενικότερα να μην επιμένουμε στην ελληνικότητά μας. Η αντίθετη άποψη προτείνει ως λύση την ενσωμάτωση - ένταξη εκείνων των μεταναστών που θέλουν και μπορούν. Να κάνουν δηλαδή οι φιλοξενούμενοι τις απαραίτητες υποχωρήσεις και όχι οι φιλοξενούντες. 

Στη Γερμανία υπό την επίδραση των ιδεών των Οικολόγων - Πράσινων, οι οποίοι συγκυβέρνησαν με τους Σοσιαλδημοκράτες του Σρέντερ, άρχισε προ είκοσι ετών να επικρατεί η πολυπολιτισμική άποψη. Τελικά δημιουργήθηκαν γκέττο Τούρκων , Αράβων, Πακιστανών κ.ά , οι οποίοι ούτε γερμανικά μάθαιναν ούτε έδειχναν διάθεση ενσωματώσεως στις θεμελιώδεις αξίες της γερμανικής κοινωνίας. Στις 17 Οκτωβρίου 2010 η Άγκελα Μέρκελ δήλωσε δημοσίως ότι στη Γερμανία η πολυπολιτισμικότητα απέτυχε πλήρως. Είπε: 

«Είχαμε την αυταπάτη να νομίζουμε ότι Γερμανοί και ξένοι εργάτες θα ζούσαμε ευτυχισμένοι ο ένας δίπλα στον άλλο. Κοροϊδεύαμε τον εαυτό μας λέγοντας ότι οι αλλοδαποί δεν θα παραμείνουν. Η τάση μέχρι τώρα ήταν να αποδεχόμαστε την πολυπολιτισμική αντίληψη. Αλλά αυτή η αντίληψη έχει αποτύχει, έχει αποτύχει πλήρως». 

Η Καγκελλάριος δήλωσε ότι δεν θα κλείσει τα σύνορα της Γερμανίας για τους μετανάστες, αλλά θα προτιμά ειδικευμένους επιστήμονες και θα απαιτεί από τους μετανάστες να μαθαίνουν καλά τη γερμανική γλώσσα. Οι συνεταίροι της στη Βαυαρία, οι Χριστιανοκοινωνιστές, συμφώνησαν και έκαναν λόγο για μία κυρίαρχη γερμανική πολιτιστική ταυτότητα, την οποία οφείλουν να αποδέχονται όλοι οι αλλοδαποί. 

Με την άποψη της Μέρκελ περί αποτυχίας της πολυπολιτισμικότητας έχουν με δικά τους λόγια συνταχθεί ο Βρετανός Πρωθυπουργός Κάμερον, ο παλαίμαχος ηγέτης της ιταλικής αριστεράς Μάσσιμο Ντ’ Αλέμα και άλλοι. Χρήσιμο μήνυμα για τους εν Ελλάδι πολυπολιτισμικούς. Και επειδή προσφάτως ακούσαμε ορισμένες «εκσυγχρονιστικές» προτάσεις για τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε πολυπολιτισμικό- θρησκειολογικό καταγράφω πώς η Γερμανία αντιμετωπίζει το ζήτημα. 

Το μάθημα είναι υποχρεωτικό και βαθμολογείται σε όλες τις τάξεις ισοτίμως με τα άλλα μαθήματα. Έχει περιεχόμενο αμιγώς ομολογιακό- χριστιανικό και ουδείς σκέφθηκε ποτέ να το αντικαταστήσει με θρησκειολογία. Οι μαθητές επιλέγουν μεταξύ Ρωμαιοκαθολικού και Ευαγγελικού (Λουθηρανικού) περιεχομένου του μαθήματος. Οι δύο μεγάλες αυτές Χριστιανικές κοινότητες της Γερμανίας, Καθολικοί και Ευαγγελικοί, έχουν την επιμέλεια των βιβλίων, του αναλυτικού προγράμματος και της εγκρίσεως των καθηγητών. Το κράτος πληρώνει τους διδάσκοντες, αλλά αυτοί οφείλουν να ακολουθούν τη διδασκαλία των δύο επικρατουσών χριστιανικών ομολογιών. Οι Ορθόδοξοι δικαιούνται να διδάσκουν την πίστη τους, όταν συγκεντρώνεται σε μία τάξη ικανός αριθμός, τον δε καθηγητή διορίζει η Ιερά Μητρόπολις Γερμανίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Οι μουσουλμάνοι δεν διορίζουν δικούς τους διδάσκοντες, διότι εκλήθησαν από την Κυβέρνηση να δηλώσουν αν σέβονται πλήρως το Σύνταγμα και τη νομοθεσία (π.χ. ισότητα ανδρών και γυναικών) και αρνήθηκαν να απαντήσουν. Τα παιδιά τους μαζί με όσους ζητούν απαλλαγή παρακολουθούν ως εναλλακτικό μάθημα την Ηθική και βαθμολογούνται κανονικά. 

Γιατί οι Έλληνες «προοδευτικοί» προτείνουν αποτυχημένα πρότυπα;

Κ.Χ. 23.9.2013


Δεν υπάρχουν σχόλια: