Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Θεματα Εθνολογιας, Ανθρωπολογίας, Αρχαιολογιας, Γλωσσολογιας, Κριτικης Ιδεων, Παιδειας, Κοινωνιας, Οικολογίας, Ιστοριας και Πολιτισμου
Ο ελληνισμός, στην ιστορική του πορεία των 4000 χρόνων, δημιούργησε αχανείς πολυεθνικές (αλλά ποτέ πολυπολιτισμικές) αυτοκρατορίες, είχε εμπορικές σχέσεις με δεκάδες λαούς και χώρες, υπέστη επιδρομές βαρβάρων λαών, κατακτήθηκε πλήρως ή εν μέρει από ξένους στρατούς, ενώ εκτοπίσθηκαν τμήματά του από προαιώνια ελληνικά εδάφη. Αποτέλεσμα όλων αυτών των ιστορικών εξελίξεων ήταν κάποιοι ελληνικοί πληθυσμοί να αλλοφωνήσουν, όπως ορισμένοι μικρασιάτες (τουρκόφωνοι Έλληνες), να λατινοφωνήσουν (βλαχόφωνοι Έλληνες), να σλαβοφωνήσουν (σλαβόφωνοι Έλληνες), να αλβανοφωνήσουν (αρβανιτόφωνοι Έλληνες) ή να ιταλοφωνήσουν (οι Γρεκάνοι της Magna Grecia). Εκείνο πάντως, που και επιστημονικώς είναι αδιαμφισβήτητο, είναι η διαπίστωση ότι η ομιλούμενη γλώσσα δεν αποτελεί πλέον απόλυτο εθνολογικό κριτήριο ταξινόμησης ενός πληθυσμού...
«εἷς ἐμοὶ μύριοι, εἰ ἄριστος ἦ » (Ένας άνθρωπος για μένα αξίζει όσο δέκα χιλιάδες, όταν είναι άριστος)
Ἡράκλειτος ὁ Ἐφέσιος (6ος/5ος αἰώνας π.Χ.)
«Όλβιος όστις ιστορίης έσχε μάθησιν»
(Ευτυχισμένος όποιος διδάχθηκε Ιστορία)
Ευριπίδης (Αρχαίος τραγικός ποιητής, 480-406 π.Χ.)
“...τόν τε μηδὲν τῶνδε μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα, ἀλλ' ἀχρεῖον νομίζομεν…”
[…και εκείνον που ουδόλως συμμετέχει (στα κοινά), δεν τον θεωρούμε φιλήσυχο (πολίτη), αλλά άτιμο…]
Θουκυδίδου, "Ιστορίαι" Β΄40
Τὸ δὲ τὴν πόλιν σοὶ δοῦναι οὐτ' ἐμὸν ἐστίν, οὔτ’ ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐν ταύτῃ. Κοινῇ γὰρ γνώμῃ πάντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν καί, οὐ φεισόμεθα τῆς ζωῆς ἡμῶν.
Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, 1453
«Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές» Διονύσιος Σολωμός (1789-1857)
"...Γράφουν σοφοί άντρες πολλοί, γράφουν τυπογράφοι ντόπιοι και ξένοι διαβασμένοι για την Ελλάδα -ένα πράμα μόνον με παρακίνησε κι εμένα να γράψω, ότι τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί και σοφοί κι αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσομεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμεν κι όλοι μαζί και να μην λέγει ούτε ο δυνατός "εγώ", ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς "εγώ"; Όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει εγώ· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε "εμείς". Είμαστε εις το "εμείς" και όχι εις το "εγώ". Και εις το εξής να μάθομεν γνώση, αν θέλομεν να φκιάσομεν χωριόν, να ζήσομεν όλοι μαζί. Έγραψα γυμνή την αλήθεια, να ιδούνε όλοι οι Έλληνες ν' αγωνίζονται δια την πατρίδα τους, δια την θρησκεία τους, να ιδούνε και τα παιδιά μου και να λένε: "Έχομεν αγώνες πατρικούς, έχομεν θυσίες", αν είναι αγώνες και θυσίες. Και να μπαίνουν σε φιλοτιμίαν και να εργάζονται εις το καλό της πατρίδας τους, της θρησκείας και της κοινωνίας.
Στρατηγός Μακρυγιάννης (1794-1864)
Γνῶμες, καρδιές, ὅσοι Ἕλληνες, ὅ,τι εἶστε μὴν ξεχνᾶτε,δὲν εἶστε ἀπὸ τὰ χέρια σας μονάχα, ὄχι. Χρωστᾶτε καὶ σὲ ὅσους ἦρθαν, πέρασαν, θὰ ᾿ρθοῦνε, θὰ περάσουν. Κριτές, θὰ μᾶς δικάσουνοἱ ἀγέννητοι, οἱ νεκροί...
Κωστῆς Παλαμᾶς (1859-1943)
"Ζωντόβολα μη φοβάσθε την ΑΛΗΘΕΙΑ.
Η Αλήθεια δεν σκοτώνει,
τα ΨΕΜΜΑΤΑ καταθάπτουν τους Λαούς"
Περικλής Γιαννόπουλος (1870-1910)
"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)
«Να ξέρετε πως αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, η Μακεδονία θα μας σώσει. Θα μας σώσει από την βρώμα όπου κυλιούμαστε, θα μας σώσει από την μετριότητα και από την ψοφιοσύνη, θα μας λυτρώσει από τον αισχρό τον ύπνο, θα μας ελευθερώσει. Αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, εμείς θα σωθούμε...»
«Μαρτύρων και Ηρώων αίμα», 1907
Ίων Δραγούμης (1878-1920)
«Γι' αυτά που δεν μπορούμε να μιλήσουμε, γι' αυτά πρέπει να σιωπούμε» Tractatus Logico-Philosophicus - Κεφάλαιο 7
"The limits of my language mean the limits of my world". "Tractatus Logico-philosophicus"
Λούντβιχ Βιτγκενστάϊν (1889-1951)
Τις ημύνθη περί πάτρης;
Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος. Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλεπταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! Τότε σ' εξεθέωναν οι προεστοί κ' οι 'γυφτοχαρατζήδες', τώρα σε 'αθεώνουν' οι βουλευταί κ' οι δήμαρχοι.
Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν 'φούρνους με καρβέλια', δώσαντες αυτοίς ουχί πλείονας των είκοσι δραχμών μετρητά, απέναντι, καθώς τους είπαν, και παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ' τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, διότι θα πληρωθούν μέχρι λεπτού, σύμφωνα με τον λογαριασμόν, όνήθελαν παρουσιάσουν.
Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει τη φυγοπονίαν, την θεσιθηρίαν, τον τραμπουκισμόν, τον κουτσαβακισμόν, την εις τους νόμους απείθειαν. Πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων, στοιχείων φθοροποιών τα οποία τον περιστοιχίζουσι, παρασίτων τα οποία αποζώσιν εξ αυτού…
Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθορά, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον κ' επιδεξιώτερον τον κόθορνον.
Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
στην εφημερίδα «Ακρόπολις» 115 χρόνια πριν
«Το πρώτο σου χρέος, εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει».
Νίκος Καζαντζάκης
«Ασκητική»
14 σχόλια:
Υπάρχει επίσης φωτογραφία του Χατζιδάκι με τους χουντικούς, όταν διευθετούσε φορολογικές του υποθέσεις. Όπως και κάποιες εκατοντάδες με «αριστερούς» καλλιτέχνες και ακαδημαϊκούς.
Αν κρίνουμε από το ποιος έχει φωτογραφία με ποιον και σε ποια περίσταση, το γυρνάμε στο εθνο-παράλογο! :-)
Αγαπητέ μου υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά που παραβλέπεις. Ο Χατζιδάκις δεν δήλωσε ποτέ ότι καταδιώχθηκε από την χούντα, ήταν απλώς αντίθετος. Το ίδιο ασφαλώς μπορούμε να πούμε για πολλές περιπτώσεις τυχαίων συναντήσεων, αν και ποτέ δεν είναι εντελώς "τυχαίες", κατά την προσωπική μου άποψη. Δεν είναι άσχετη η έκφραση "μια φωτογραφία όσο χίλιες λέξεις"!
Εδώ μάλιστα έχουμε συγκεκριμένη και στοχευμένη περίπτωση. Είναι δυνατόν να καταδιώκεται κάποιος και ταυτόχρονα να εμφανίζεται σε αναμνηστικές φωτογραφίες με τους διώκτες του; Μη τρελλαθούμε κιόλας! Εκδιώκεται το Παν/μιο Θεσσαλονίκης και αναλαμβάνει την διαχείριση του σπηλαίου ο κ. Πουλιανός! Γι' αυτόν τον λόγο θεωρώ σημαντική την φωτογραφία. Για σκέψου το λίγο. Ίσως είσαι νεώτερος από εμένα και δεν μπορείς να αντιληφθείς το κλίμα εκείνης της εποχής. Σε διαβεβαιώ ότι είναι μια τελείως περίεργη ιστορία, όπως και το ότι πηγαινοερχόταν σε αμερικάνικα και σοβιετικά παν/μια στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου!
και ο μακαρεζος ειχε παει στην κινα και εκλεισε συμφωνιες ,το ιδιο το καθεστως πουλουσε σιτηρα και αλευρα στο τοτε βορειο βιετναμ και ο θεοδωρακης ειχε παει στην ρουμανια για να κλεισει καποιες συμφωνιες με το καθεστως τσαουσεσκου κλπ κλπ .
νομιζω οτι αδικηται τον πουλιανο και οτι τα ευρηματα του ειναι επαρκως και νομιμως χρονολογημενα.η επιστημη δεν ειναι προσωπικη βεντετα ,λυπαμαι πολυ.
Αγαπητέ μου πολύ καλά έκανε ο Μακαρέζος που πήγε στην Κίνα, αλλά δεν αντιλαμβάνομαι το επιχείρημά σου. Τι σχέση έχει με τον Πουλιανό ο οποίος συνεργαζόταν με την Δικτατορία και μετά το έπειζε αντιστασιακός. Έχεις διαβάσει τι γράφει στην Βιογραφία του; Υποθέτω πως όχι. Γράφει:"...Το ξενοκίνητο δικτατορικό καθεστώς του 1967 τον φυλακίζει και τον εξορίζει...". Αυτό το καθεστώς με το οποίο συνεργάστηκε και του έδωσε τα Πετράλωνα έγινε ξενοκίνητο!!!
Με τον Πουλιανό τι βεντέττα μπορώ να έχω; Μου πήρε την έδρα στο Παν/μιο και τον μισώ; Όχι φίλε μου δεν έχω προσωπικά τίποτε μαζί του και μάλιστα δεν τον γνωρίζω καν. Κρίνω από τα γραπτά του και τις δηλώσεις του με τις οποίες:
α. Έχει εκθέσει ανεπανόρθωτα την χώρα μας με τα καμώματά του,
β. Έχει γεμίσει με με παραμύθια τον κοσμάκη που αναζητά κάποια στοιχεία για το μακρινό παρελθόν αυτού του τόπου δημιουργώντας Βασιλάκηδες και
γ. και σοβαρότερο, δίνει τροφή σε διάφορους σαλταρισμένους τύπους που το παίζουν παντογνώστες και "ελληναράδες" ενώ πρόκειται για κοινούς ελλαδέμπορους που είναι είτε εντελώς αγράμματοι είτε ημιμαθείς (το χειρότερο) και που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να πουλήσουν τα παραμυθάκια τους, αδιαφορώντας αν δίνουν συνεχώς επιχειρήματα στους εθνομηδενιστές και τους χαβιαροαριστερούς να γελοιοποιούν τον Πατριωτισμό με τον οποίο ταυτίζουν όλους αυτούς τους πρωταθλητές της μπουρδολογίας.
Όσο απέχει το μηρμύγκι από τον ελέφαντα εκείνον που ψάχνει απεγνωσμένα για το φιστίκι του,άλλο τόσο σοβαρότητα και αξιοπρέπεια έχουν οι επαγγελματίες Ελλαδέμπορες,Ελληνοκεντρικοί,Ελληναράδες και λοιποί παρατρεχάμενοι,τυχάρπαστοι,αστοιχείωτοι,γελοιωδέστατοι!
Υπαρχει καί άλλη φωτογραφία, δημοσιεύθηκε στό δισέλιδο αφιέρωμα τής Μακεδονίας τήν Μεγάλη Πέμπτη 1968(??). ΓΓ Υπουργείου Β. Ελλάδος Γκαντώνας καί Πουλιανός στό Υπουργείο Β. Ελλάδος.
Αν φίλε μου μπορέσεις να μου στείλεις αυτήν την φωτογραφία θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα.
κυριε Ευαγγελιδη, ασχετως των λοιπων καμωματων του Πουλιανου, ποια ειναι η αποψη σας για το περιεχομενο του βιβλιου του με τιτλο, "Η Προελευση των Ελληνων"? Εννοω καθαρα απο επιστημονικης αποψεως!
Όπως αναφέρω και στο βιβλίο μου:
"...οι αρχικές τοποθετήσεις και απόψεις του Α. Πουλιανού, όπως τουλάχιστον παρουσιάζονταν στην 3η Έκδοση του προαναφερθέντος βιβλίου του (Αθήνα, 1968), ήσαν εντός των τρεχουσών επιστημονικών αντιλήψεων της εποχής και οι οποίες βέβαια δεν άλλαξαν τόσο δραματικά μέχρι σήμερα:
«…Έτσι και οι Έλληνες δεν ήσαν από φυλετική-ανθρωπολογική άποψη «ένας λαός». Κατά τους προϊστορικούς χρόνους ο γεωγραφικός χώρος της αρχαίας Ελλάδας, τα νησιά και η δυτική Μικρά Ασία κατοικούνταν από φυλές που δεν μιλούσαν ελληνικά. Η ελληνική γλώσσα εμφανίστηκε στην περιοχή πολύ αργότερα. Όπως είναι γνωστό, η διαμόρφωση των ινδοευρωπαϊκών γλωσσών, αν και τοποθετείται πολύ πιο πριν από την αρχή της 2ης χιλιετηρίδας π.Χ. είναι πάντως φαινόμενο πολύ μεταγενέστερο, σε σχέση με την διαμόρφωση των βασικών φυλετικών τύπων των λαών που μιλούν τις γλώσσες αυτές…» (Η προέλευση των Ελλήνων - 3η Έκδοση - Αθήνα, 1968 – ΕΙΣΑΓΩΓΗ σελ. 18 – Οι επισημάνσεις δικές μου).
[«ΜΗ-ΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ» ΘΕΩΡΙΕΣ:
Oἱ κερδοσκόποι τοῡ «ἑλληνισμοῡ» καί ὁ φενακισμός τῶν ἀφελῶν]
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι το βιβλίο του (η συγκεκριμένη έκδοση και όχι οι μετέπειτα εκδόσεις) ήταν επιστημονικά εξαιρετικό, μια και αυτή ήταν η ειδικότητά του (Ανθρωπομετρία-Εθνογενετική).
Δυστυχώς, όπως αναφέρω στο προαναφερθέν βιβλίο μου:
"...Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι το επιστημονικό αντικείμενο του συγκεκριμένου κ. Πουλιανού (η «ειδικότητά» του όπως θα λέγαμε πιο απλά), κρίνοντας από το θέμα και κυρίως από το περιεχόμενο της διδακτορικής του διατριβής «H Προέλευση των Ελλήνων», είναι η ανθρωπομετρία και η εθνογενετική. Ως Βιολόγος βέβαια οφείλει να έχει και κάποιες γενικές γνώσεις και από τους άλλους συναφείς κλάδους της Βιολογίας και της Ανθρωπολογίας, αλλά το να αυτοαναγορεύεται κάποιος με μόνο εφόδιο αυτές τις γενικές γνώσεις ως «Παλαιοανθρωπολόγος» και να εμφανίζεται ως «ειδικός» στον τομέα διατυπώνοντας βαρύγδουπες απόψεις και θεωρίες είναι κάτι που θυμίζει άλλες εποχές και άλλα καθεστώτα...".
Γραφετε "η συγκεκριμένη έκδοση και όχι οι μετέπειτα εκδόσεις", δηλαδη να υποθεσω οτι στις επομενες εκδοσεις του βιβλιου του, αναθεωρησε τις αποψεις του, προς μη συμβατικες κατευθυνσεις?...
Σαφέστατα, δεδομένου ότι πρόσθεσε κεφάλαια, απαλείφθηκαν κάποιες προτάσεις κλπ απ' ότι θυμάμαι όταν ξεφύλισα κάποια από αυτές. Κυριολεκτικά "έπεσα από τα σύννεφα", διότι τον θεωρούσα αξιόλογο επιστήμονα...
πετυχα αρθρο στη Σοβιετολογια(περιοδικο που εξεδιδε ο Γεωργαλας)περιοδου '61-'62, οπου κατηγορουσε ο αρθρογραφος τον Πουλιανο και το βιβλιο του "Η Προελευση των Ελληνων", ως κομμουνιστικη προπαγανδα, διοτι αναφερει τους εν Ελλαδι Βλαχους και Σλαβομακεδονες ως αυτοχθονες! Που να ηξερε ο Γεωργαλας τοτε που δημοσιευονταν τετοια αρθρα στο περιοδικο του, οτι μετα απο χρονια θα συμπορευεται με τον Πουλιανο στις μη συμβατικες λεωφορους!! Βιοι παραλληλοι, πρωτα κομμουνιστες και οι δυο και μετα αρλουμπολογοι...
Έχω φωτογραφεία του '40 με 2 Ιταλούς χαμογελαστούς σε χωριό της Πελοποννήσου. Αν την δείτε δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβετε ότι είναι αιχμάλωτοι πολέμου. Μην εξαπατάτε τον εαυτό σας τόσο εύκολα.
GRArktos
Δηλαδή αυτό είναι σοβαρό επιχείρημα; Κάντε τον κόπο να διαβάσετε τα παραπάνω σχόλια.
Δημοσίευση σχολίου