Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Κυριακή, 26 Νοεμβρίου 2017

Μια συνέντευξη

Με τον διεθνούς φήμης αρχαιολόγο Στέφανο Μίλλερ, υπερασπιστή της Μακεδονίας, στην κατοικία του στην αρχαία Νεμέα. Η Ελλάδα του έχει αποδώσει τιμητικά την ελληνική υπηκοότητα.


Μια Συνέντευξη στην εφημ. ΕΔΕΣΣΑΪΚΗ

Ποιο ήταν το κενό που ήρθε να καλύψει ο νέος Σύλλογος; Πιστεύετε ότι ήταν κάτι που έλειπε απ' την πόλη μας;
Όπως τονίζει συχνά ο Πρόεδρος του «Συλλόγου Ανάδειξης-Προστασίας Ελληνικής Ιστορίας και Παράδοσης» (Σ.Α.Π.Ε.Ι.Π.) κ. Χαράλαμπος Παπαζήσης, ο βασικότερος λόγος που γέννησε το ενδιαφέρον, αλλά και την ανάγκη ίδρυσής του ήταν η διαπίστωση της έλλειψης ενός Συλλόγου με στοχευμένες επιδιώξεις και σκοπούς στα θέματα που αναφέρονται στον τίτλο του. Στην περιοχή μας υπάρχουν βεβαίως πολλοί αξιόλογοι σύλλογοι που ασχολούνται με την ελληνική παράδοση μέσω χορευτικών μαθημάτων και εκδηλώσεων, αλλά Σύλλογος που θα ασχολούνταν εξειδικευμένα με την ανάδειξη της ελληνικής γενικότερα, αλλά και ειδικότερα της τοπικής ιστορίας και πολιτισμικής μας παράδοσης δεν υπήρχε. Παράλληλα είναι κοινός τόπος ότι τα σχολικά βιβλία δεν παρέχουν επαρκή πληροφόρηση και το διαδίκτυο περισσότερο προκαλεί σύγχυση, παρά διδάσκει. Αυτό το κενό στην ενημέρωση και στην γνώση θα προσπαθήσουμε να καλυφθεί. Σε  πρώτη φάση ξεκίνησε ένας κύκλος Σεμιναρίων που θα ολοκληρωθεί σε δύο περιόδους. Στην πρώτη περίοδο θα αναφερθούμε σε βασικά ζητήματα που απασχολούν και προβληματίζουν συχνά τους συμπολίτες μας, ενώ στην δεύτερη φάση τα θέματα θα είναι πιο εξειδικευμένα.

Ο κόσμος έχει ενημερωθεί; Υπάρχει ενδιαφέρον για εγγραφή μελών και στήριξη του συλλόγου; Ποιές οι εντυπώσεις απ' το πρώτο σεμινάριο;
Προσπαθούμε να ενημερώσουμε με κάθε μέσον και με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω την ΕΔΕΣΣΑΪΚΗ που από την πρώτη στιγμή στάθηκε αρωγός στην πληροφόρηση του κόσμου για τις δραστηριότητες του Συλλόγου μας. Το ενδιαφέρον υπήρξε μεγάλο και επιβεβαίωσε τις αρχικές μας εκτιμήσεις ότι υπάρχει κόσμος που επιθυμεί να εμπλουτίσει τις γνώσεις του στα ζητήματα που προαναφέραμε. Η συμμετοχή στο πρώτο σεμινάριο ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, κάτι που με προβληματίζει και να εξηγήσω το γιατί. Όταν έκανα την πρόταση στην ιδρυτική Γενική Συνέλευση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και έτσι ξεκινήσαμε. Είχα βάλει ως ανώτατο όριο συμμετοχής τα 45-50 άτομα, ώστε να υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή όλων, να επιλύονται όλες οι τυχόν απορίες, να υπάρχει χρόνος για συζήτηση, για διευκρινίσεις κλπ. Δεν ήταν στις προθέσεις μου το Σεμινάριο να μεταπέσει σε μια απλή ομιλία τύπου διάλεξης.
Διαβλέπω όμως ότι η συμμετοχή στις επόμενες συναντήσεις θα ξεπεράσει κατά πολύ το όριο που είχα θέσει, κάτι που πρέπει να διαχειριστούμε άμεσα και να βρούμε την σωστότερη λύση.

Ασχολείστε χρόνια με θέματα ιστορίας και κυρίως με την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με αυτό το θέμα;
Η μεγάλη άγνοια που διαπίστωνα στις καθημερινές συζητήσεις σε μια σειρά από ζητήματα Ιστορίας, Εθνολογίας, Γλωσσολογίας, Λαογραφίας και στα συναφή θέματα. Ακόμη χειρότερη ήταν η ημιμάθεια που εντόπιζα σε αρκετούς με αποτέλεσμα να υπάρχει μια γενικευμένη σύγχυση. Ένας που δεν γνωρίζει κάποια πράγματα (ουδείς είναι παντογνώστης) θα επιδιώξει να ενημερωθεί διαβάζοντας ή ακούοντας. Ένας ημιμαθής θεωρεί ότι τα ξέρει όλα και δεν δέχεται ότι υπάρχουν άλλοι που γνωρίζουν πολλά περισσότερα.
Από την άλλη πλευρά συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχαν βιβλία στα οποία θα μπορούσε να καταφύγει κάποια/κάποιος που θα επιθυμούσε να ενημερωθεί στα παραπάνω θέματα, βιβλία εύκολα κατανοητά, αξιόπιστα ως προς τις πληροφορίες που μεταδίδουν, αλλά και να είναι εύκολο να διαπιστωθεί η εγκυρότητά τους με την τεκμηρίωση που περιέχουν, να έχουν χαμηλό κόστος, να είναι συνοπτικά κλπ. Ειδικά στο θέμα της Μακεδονίας τα βιβλία που υπήρχαν ήταν ογκώδη, πολυτελή και γι αυτό πανάκριβα, με πολλές λεπτομέρειες, κατάλληλα μεν για τους ερευνητές, αλλά όχι για τον μέσο πολίτη. Παράλληλα υπήρχε συνεχής προπαγανδιστικός καταιγισμός με αποτέλεσμα να αμφισβητείται και το αυτονόητο ότι δηλ. Μακεδονία=Ελλάδα.
Έπρεπε λοιπόν κάτι να γίνει. Έτσι ασχολήθηκα συστηματικά με αυτά τα ζητήματα. Είχα την τύχη να έχω ευχέρεια στις ξένες γλώσσες, αλλά και να γνωρίζω το τοπικό ιδίωμα, τα εντόπικα, με αποτέλεσμα να έχω την δυνατότητα να καταπιαστώ με αρκετά θέματα. Και αυτό έκανα.  

Γιατί σήμερα παρεξηγείται κάποιος που αγαπάει την πατρίδα του και είναι Φιλόπατρις και του …κολλάνε την "ετικέτα" Εθνικιστής;
Ανοίγετε ένα τεράστιο ζήτημα που απαιτεί πολλές διευκρινίσεις, αλλά δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα λόγω χώρου και έτσι θα επιχειρήσω να απαντήσω τηλεγραφικά. Ζούμε στην εποχή της κατευθυνόμενης παγκοσμιοποίησης, πίσω από την οποία υπάρχουν κολοσσιαία οικονομικά συμφέροντα, τα οποία έκριναν ότι θα ήταν πολύ εύκολος ο στόχος τους για συσσώρευση υπερκερδών εάν υπήρχε πλήρης εξαφάνιση των παραδοσιακών αξιών, κατάργηση των συνόρων, ισοπέδωση των εθνών και των εθνοτήτων και την μετατροπή της ανθρωπότητας σε μια τεράστια μάζα ανώνυμων καταναλωτών, χωρίς αυτοσυνείδηση, χωρίς παραδόσεις, χωρίς ρίζες. Όποιος τολμήσει να αντισταθεί υπάρχουν έτοιμες οι ετικέτες: εθνικιστής, ρατσιστής, ακροδεξιός, ναζιστής κλπ, κλπ. Ένας φιλόπατρις, ένας συνειδητός πατριώτης «χαλάει την σούπα» σε πολλούς, κυρίως όμως στους «παγκοσμιοποιητές». Έχουν φροντίσει λοιπόν, εδώ και χρόνια, να καλλιεργήσουν στους απλούς πολίτες μέσω των ελεγχόμενων ΜΜΕ παβλοφικού τύπου ανακλαστικά και έτσι απλοποιούν σε μεγάλο βαθμό το έργο τους. Όποιος δεν συμφωνεί με τα σχέδιά τους χαρακτηρίζεται «εθνικιστής» και αυτομάτως απομονώνεται. Ευτυχώς τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν και οι λαοί να ξυπνούν.

Τα παιδιά σήμερα έχουν γνώσεις ιστορίας και δη τοπικής; Τι συμβουλή θα δίνατε ως ιστορικός συγγραφέας, στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς;
Η κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος είναι απαράδεκτη από κάθε άποψη. Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη φωτισμένοι δάσκαλοι και καθηγητές που προσπαθούν να μορφώσουν τα παιδιά παρά το δυσμενές κλίμα που έχουν δημιουργήσει Μπαλτάδες και Γιαβρούμογλου. Αυτοί οι φωτισμένοι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμβουλεύσουν καλύτερα από εμένα τα παιδιά. Φοβάμαι ότι σύντομα θα καταλήξουμε στο «κρυφό σχολειό» της παράδοσης. Εκείνο πάντως που θέλω να υπενθυμίσω στον κάθε σκεπτόμενο πολίτη είναι ότι οι λαοί που ξεχνούν την Ιστορία τους είναι καταδικασμένοι να την ξαναζήσουν στην χειρότερη εκδοχή.

Η κατάσταση στην Βαλκανική σας ανησυχεί;
Ασφαλώς και με ανησυχεί, όχι για άλλον λόγο, αλλά λόγω της ανεπάρκειας της σημερινής κυβέρνησης. Εάν υπήρχε μια σοβαρή και αξιόλογη ηγεσία θα μπορούσαμε να επωφεληθούμε αφάνταστα από την σημερινή κατάσταση. Δεν θέλω να πω περισσότερα.

Ολοκληρώνοντας, θα θέλαμε να μας μιλήσετε για το συγγραφικό σας έργο.
Πέρα από τρία πολύ γνωστά βιβλία μου στους ερευνητές και ειδικούς δηλ. τα δύο μεγάλα λεξικά (των αρχαιοελληνικών φύλων και των λαών του αρχαίου κόσμου) και την μελέτη για την εθνογένεση των Αλβανών και τους αρβανιτόφωνους Έλληνες, υπάρχουν τα άλλα τρία βιβλία για την Μακεδονία, το «Μακεδονικά Ι», το «Μακεδονικά ΙΙ» και το «Αρχαία Μακεδονία». Υπάρχουν γύρω στα δέκα ακόμα βιβλία, από τα οποία δυστυχώς τα περισσότερα έχουν εξαντληθεί και οι εκδότες μου, διστάζουν να τα επανεκδώσουν λόγω της οικονομικής κρίσης. Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχει κυκλοφορήσει και το βιβλίο που συν-γράψαμε με τον Καθηγητή Νεώτερης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Νικ. Βασιλειάδη με τίτλο «Από τον σλαβομακεδονισμό στον σκοπιανό μακεδονισμό-Η γενεαλογία μιας εθνολογικής λαθροχειρίας» από τις εκδόσεις «Μπαρμπουνάκη».
Και συνεχίζουμε…

ΔΕΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια: