Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Κυκλοφόρησε...


Πληροφορίες στην κ. Σοφία Κεσίδου, 210 3316036, 
φαξ 210 3250421
E-mail: bookstore@infognomon.gr
Ηλεκτρονικές παραγγελίες στο www.infognomon.com
ISBN: 978-960-8362-64-2
Σελ.: 504
Τιμή: 25 ευρώ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ


1. Προϊστορία της Χερσονήσου του Αίμου 

α. Η Παλαιολιθική και η Μεσολιθική Εποχή
β. Η Νεολιθική Εποχή
γ. Οι εξελίξεις στην διάρκεια της Νεολιθικής και  Χαλκολιθικής Εποχής στο δυτικό τμήμα της
 Χερσονήσου του Αίμου
Σημειώσεις Κεφαλαίου

2. Η Εποχή των Μετάλλων στις ΒΔ περιοχές του ευρύτερου ελλαδικού χώρου
α. Εποχή του Oρειχάλκου και Μυκηναϊκός πολιτισμός
β. Η μεταβατική περίοδος από την Εποχή του Ορειχάλκου  στην Εποχή του Σιδήρου
γ. Εποχή του Σιδήρου
Σημειώσεις Κεφαλαίου

3. Τα ιλλυρικά φύλα και η εμφάνιση των Αλβανών
α. Η εμφάνιση των Ιλλυριών και οι σχέσεις τους με τον ελληνισμό
β. Το Βασίλειο της Μακεδονίας και τα ιλλυρικά φύλα
γ. Ελληνιστικοί χρόνοι - Ρωμαιοκρατία
δ. Η Βυζαντινή περίοδος
Σημειώσεις Κεφαλαίου

4. Τα Δυτικά (Ηπειρωτικά) ελληνικά φύλα
α. Μολοσσοί-Θεσπρωτοί-Χάονες
β. Τα υπόλοιπα ελληνικά φύλα της Ηπείρου
Σημειώσεις Κεφαλαίου

5. Οθωμανική κυριαρχία – Νεώτεροι χρόνοι 
α. Η Οθωμανική κατάκτηση
β. Η Αλβανία υπό οθωμανική κυριαρχία
γ. Νεώτεροι χρόνοι (18ος αιώνας–αρχές 20ου αιώνα)
Σημειώσεις Κεφαλαίου

6. Η γλωσσολογική διάσταση
α. Η Ιλλυρική γλώσσα
β. Η Αλβανική γλώσσα
Σημειώσεις Κεφαλαίου

7. Υποθέσεις για την καταγωγή των Αλβανών
Προέλευση των Αλβανών – Εισαγωγικά
α. Ιλλυριοί και Αλβανοί
β. Θράκες/Δάκες και Αλβανοί
γ. Έλληνες και Αλβανοί
δ. Μη-συμβατικές θεωρίες
Σημειώσεις Κεφαλαίου

8. Επιστήμη και Πολιτική
α. Αλβανικοί εθνικοί μύθοι
β. Αρχαιολογία και προπαγάνδα
Σημειώσεις Κεφαλαίου

9. Οι Αρβανίτες του ελλαδικού χώρου
α. Μεταναστεύσεις και εγκαταστάσεις
β. Οι αρβανιτόφωνοι Έλληνες
Σημειώσεις Κεφαλαίου

10. Γενικά Συμπεράσματα
α. Ανακεφαλαίωση
β. Περί Αλβανίας και Αλβανών

ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑΤΑ
ΠΙΝΑΚΕΣ
Κατάλογος Εικόνων-Χαρτών
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο ονομάτων, τόπων και όρων
Παράρτημα εγχρώμων Χαρτών 


5 σχόλια:

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Εύγε για το πρωτότυπο της συγκεκριμένης μελέτης!Προς τα τελευταία του κεφάλαια απορρίπτονται με τον οριστικώτερο και ηχηρώτερο,καθαρώτερο τρόπο διάφοροι ισχυρισμοί,περίεργοι(;!),καθώς και άλλες πλάνες,παρανοήσεις διότι αποδεικνύεται κατά το συνεπέστερο δυνατό τρόπο το ανυπόστατο της γλώσσης(μια τεχνητή γλώσσα και μια κατασκευή),η εθνομυθοπλασία και εθνομυθολογία των(ιδεοπληξία/ιδεοληψία)που τους κρατεί ενημέρους(;),ενημερωμένους(!),ζωτική(ζοφερή)από την εποχή του σταλινισμού των όπως,τέλος,το γεγονός(ευρύτερο και ευρύτατα διαδεδομένο 'στον ευρωπα'ι'κό κόσμο και χώρο-επιστημονικό αλλά και μη...ιδιαιτέρως..-)πως ο κάθε Σκιπετάρ(-ος)είναι,κατά τη βάση και επί της ουσίας του,ένας 'μικρός σωβινιστής νεογαλλικού τύπου,νεογαλλικής κοπής και υφής('μικρομεγαλισμός και μεγαλομανία)ή και νεοναζί,νεοχιτλερικός και αυτό συμβαίνει μόνον και μόνο για να επιβιώσ(ν)η-επιβληθή/επιβάλλεται 'στο σκληρό διεθνές,το ανταγωνιστικό περιβάλλον του ενώπιον της πιέσεως,συνεχούς και αδιακόπου,υπό του ειδικού βάρους και κύρους των Σλαβικού,Αγγλοσαξωνικού/λατινογενούς και Ελληνικού Κόσμου..
Υ.Γ.Ο Καντερές είναι ένας(ο)γνωστός τρελλο'ι'ατρός της Καρ(υ)δίτσας,'στην Καρ(υ)δίτσα.Ο Κανταρές(>→-res..),τώρα,ένας αριθμός,ένα φόουν κω(ο)λλ των Η.Π.Α.,νεοαμερικανικός όσον και νεοαμερικάνικος(άνθρωπος εμπνεύσεως αλήθεια...),ο αρχι-γιάνκυι μαν του χωροταξικού οπαδισμού και χωροθετικού φατριασμού των.Χίλιες φορές Ρομά παρά Μ(μ)αμά(=>''Σού(ῦ)γκαρ/Σοῦγκαρ Μάμα''..).

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2014/02/blog-post_6270.html

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

''Τα χούγια και...η Κρούγια δεν βγαίνουν και δεν ξεχνιούντ'εύκολα.''(αυτοσχέδιο).Εξηγεί πολλά και εκθέτει,απογυμνώνει εξ ολοκλήρου τόσο τον παναλβανισμό(θεωρίες που δεν είναι προσεγγίσεις σήμερα)όσο και τον ελλαδεμπορ(τ)ισμό,την ελλαδεμπορία κι'ελλαδεμπορικότητα,τοποθετώντας τα πράγματα 'στις διαστάσεις των και το κατάλληλο ιστορικό πλαίσιο που διημείφθησαν αι...συνομιλίαι(αι...''διεθνείς''..!)..
Ο μελετήσας και άριστα και...''συγκινηθείς''(βλ.-και-ευεργετηθείς πράγματι πολλάν)υπό/από της αστοχίας(=εθνοπροδοσίας και εθνομειοδοσίας)παραγωγής συγκαιρινού σχετικού ελληνικού επιστημονικού λόγου και κατατριβής του.Τη απουσία ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και γνώσεως και αναλήψεως δράσεως,τη χορηγία υπογείων και σκοτεινών διαδρομών και διαπλοκής κέντρων χρήματος,τη νοσταλγία χαράξεως και,μάλιστα,ενιαίας,ενωτικής,ενοποιηθείσης,ενός Πανελληνισμού,μιας οικουμενικής ελληνικότητος(συνείδησις και ταυτότης ακριβής),σήμερα,των Στενών και των στενών,εξασθενήσεως και καταπτώσεως των φραγμάτων και στενωπών,άλλης Ιθάκης και διαφορετικής,παντελώς,Ρωμαιοσύνης(μας και σας).

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Με σημαία,το εθνικό των σύμβολο,την πολεμική του Βυζαντίου,τη βυζαντιν(ακ)ή,(τον/Τον)ε(Ε)θνικό ή(Ή)ρωα(οικειοποιηθέντα και ιδιοποιηθέντ’ασφαλώς)έναν Ελληνο-Σέρβο μεσαιωνικό Πρίγκηπα/Βασιλέα της λήθης της ευρυτέρας περιοχής(και)’στη λήθη του(βορείως και άνω πάντοτε των σημερινών Τιράνων),όπου και αυτό του το κράνος(θεωρείται και)είναι,πια,…αρχαίο ελληνικό μακεδονικό(;!!;),ένας λαός(ακόμη και όπως συμβαίνει και με την ελληνωνυμία μας κατά…"Γιανναρά(ν)"πάντοτε…)χωρίς σύγχρονο (ανα-…)προσανατολισμό,ταυτότητα,συνείδησι,παιδεία,στόχευσι,δεν έχουν πολλές και πολλές σημαντικές,τις πολλές και τις σημαντικές διεξόδους πολιτικής(και)στρατηγικής κατά τον Εικοστό Πρώτο εκτός της συνάψεως στενών συμμαχιών τόσο με την Ελλάδα όσον και με τη Βουλγαρία για την εξασφάλισι μιας ασπίδος(δικλείδων ασφαλείας και ουδέποτ’αυτασφαλίσεως κι’επαναπαύσεως)αυτοπροστασίας της και κατοχυρώσεως έναντι της ελλοχευούσης,αείποτ’επιθετικής και διεκδικητικής…"Τ(ο)υρκιγιέ Τζουμχιουρ(ι)γιέτι(βλ.και "Ντόιτσλανντ/ΟζμανίσσσενΝτίζνευ(ϋ)(ν)λανντ"…)..!
Υ.Γ.Επισπεύδεται να δηλωθή(δίκην-αλλά και…χάριν…έχει το…γοργόν..-ανεκδότου),σημειωθή,ας κρατηθή,εδώ,πως τα δηλωθέντα εισοδήματα ούτε αντιστοιχούν προς την πραγματικότητα αλλά και ούτ’εγκρύπτουν άλλες,άλλο,εκπλήξεις καθώς και ότι είναι κατά τι αλλά και κάπως(‘σε βάθος χρόνου πάντοτε)υπεράνω ακόμη και Εκείνου,ενός αδειανού,αδείου/α-δύου,αδειούχου(μη προνομιούχου..)υποκαμίσου δυσχερούς στιγμής και/μιας λύσεως (εξ) ανάγκης (και) απολύτως("κάποτε άλλοτε"και…"τίποτ’άλλο"προφανώς εδώ πέρα…),μάλιστα..

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Η πραγματικότης,από την άλλη,πως πρόκειται για ένα 'μικρό δακικό/δακομοισικό-δακοθρᾳκικό φύλο νοτίως της τωρινής Ρουμανίας(περίπου 'στα υπώρειά/ακρώρειά της)(οι "Κάρποι(ί/οί)/Καρπόδακες" ἐπ’ἀκριβείᾳ λόγου και όρου/όρων)δεν αναιρεί και το γεγονός(άγνωστο/άγνωστο;)της αναμίξεώς του/των με εντόπια,εναπομείναντα,ίσως,εκεί,ιλλυρικά αλλά και,κατά πολύ,υστερορωμαϊκά στοιχεία.Επιβιώσεις,εξ άλλου,’στη γλώσσα υπάρχουν και υπήρξαν,ένδειξη μιας δημιουργικής αλλά και σπανίου,μοναδικής σχετικής αφομοιώσεως(σχετικής πάντοτε),ώσπου να φθάσουμε περί τα τέλη του 19ου και τα(ι/ε)ς αρχά(έ)ς του 20ου,ώστε να ‘δούμε την…"ευγενή ολοπροθυμία και γενναιοδωρία και χορηγία" των Μεγάλων Δυνάμεων της πολύ συγκεκριμένης εκείνης εποχής,τού τότε περί της δημιουργίας μιας αναγκαιότητος ενός αντιβάρου δυνάμεων ελέγχου της Αδριατικής μεταξύ ελληνικού και σλαβικού κόσμου αλλά και βίου•τάχιστα μεταφερόμενοι,συγχρόνως,εδώ,από εδώ,με τον τρόπον αυτό,μέσῳ προοδευτικών διδαγμάτων/επιμυθίων,πρώτοι και πρώτον,από την ιστορία και την εθνογλωσσολογία προς την ανθρωπολογία-κοινωνιολογία αλλά και,καθώς και (από) εκεί την πολιτική ζωή και πραγματικότητα/καθημερινότητα και σφαίρα επιρροής παντοίας φύσεως ενός λαού και (ενός) έθνους(οι φυλές των αλβανών εδώ).Οι πραγματικοί και οι καθαροί Αλβανοί(σύνδεσμοι εδώ),εκείνοι που και διαφέρουν,πια,σαφέστατα,των Καυκασίων,εκείνων,των ομωνύμων,του Καυκάσου,που εντοπίζονται ‘στον Καύκασο(υφίστανται μεν και οι συγκεκριμένοι αλλά δεν είν’…επακριβώς αυτή η…αρχέγονος κοιτίς της εθνογενέσεως και συγκροτήσεως εθνοκράτους των σημερινών Σκιπετάρων/Shqiptarёt),είναι και αυτοί των οποίων το αρχικό αυτό πολύ ‘μικρό και ασήμαντο για τα χρονικά και δεδομένα της ιστορίας/ιστορικής εμφανίσεως και παρουσίας των λαών και των εθνών του κόσμου μας αυτού κατοί(ῴ)κησε την περιοχή (πέριξ) της συγκαιρινής Σκόδρας(Shkodёr)(το τελευταίο οχυρό και το μεγάλο και ακρότατο/ακραίο προπύργιο των κέντρων της περιφερείας/περιφερειακής ενότητος-αστικών περιοχών του κέντρου βάρους/κύρους και αναφοράς της Αλβανίας)και καταλαμβάνοντας,ίσως,καταλαμβάνοντας,προφανώς,πιθανόν,σὺν τοῖς ἄλλοις,τμήμα του κράτους/κρατιδίου του Μαυροβουνίου(με αναφορές και παραπομπές αξίζει να επισημανθή εδώ πάλι περί απ’ευθείας/κατ’ευθείαν/ευθέων απογόνων-ταυτοποιήσεως..-των Ιλλυριών κατά το παρελθόν ακόμη και από…κροατικές πηγές και αυτούς τους Κροάτες/τον κροατικό λαό με…ανευρέσεις/ευρήματα αρχαιολογικών στοιχείων…ακόμα και…’στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη…!).Ο Δημόπουλος,τώρα,βεβαίως,αρέσκεται ‘στις ασάφειες,είναι(και γίνεται)ειδικός ‘στις γενικεύσεις,επιμένει ‘σε προσθαφαιρέσεις χωρίς νόημα,που δεν έχουν κανέν’,απολύτως,νόημα(νόημα αληθινής συμβολής ‘στο θέμα και επί του ζητήματος),βάσιν επιστημονικήν και τεκμηρίωσι μιας επιστημονικής,κατά το δυνατόν και εφικτόν,προσεγγίσεως για να φανή (και) το πόσον(…)αγαπητός είναι ‘στις τάξεις των αστοιχειώτων(ημιμάθεια)των ψ(Ψ)ευδοε(ε)λληνοκεντρικών των Αθηνών(,)της ελλαδεμπορ(ε)ίας και ελλαδοκαπηλ(ε)ίας που κατοικοεδρεύει και συμ(-)βασιλεύει ‘σε αυτήν τη χώρα από την εποχή τόσο(ω)ν του Ομήρου όσο(ω)ν και των Βαυαρών και του(Βαυαρού…)Όθωνος ακμαία και διεκδικητική και συμμετοχική αλλά και παθητική,κρύα αλλά και ζέουσα,φλογερή αλλά χωρίς φως,πυξίδα,οδοδείκτη περί τα ελληνικά εθνικά/εθνοτικά πράγματα,πόρρω και παρασάγγας απέχουσα της πατριδογνωσίας και εθνικής μνήμης αγώνων εθναφυπνίσεως και απελευθερώσεως αυτού του παραχειμάζοντος και παραχειμαζομένου λαού μας.Μάλλον τείνει και/να ταυτίζεται προς το Δωδεκαθε’ι’σμό και/με/και με τους αντ(ι)εκπροσώπους του,εδώ,γλοιώδεις και αισχρούς,Δωδεκαθέους/Δωδεκαθεϊστά(έ)ς(χονδροειδείς και χυδαίοι),με αυτά και με αυτά,παρά και από την πηγαία ηρωικότητα και τον αγνό,ατόφιο ηρωισμό των Εθνομαρτύρων και Μαχητών τόσον του ’21 όσον και ’40,απολήγοντας(;!),μάλιστ’,ακόμ’-ακόμα,έως και της εποχής των αφανών πεσόντων,των πεσόντων(αφανών)* της Ε.Ο.Κ.Α…

*Ἐπί τῆς ἀρχῆς έρχεται(-για--να-δέσῃ-…το…γλυκό-ν..-)το ανώτερο,το ως άνω και ύστερο,μεθύστερον είναι,ύστερ’ακολουθεί κατά και παρά(τους)πόδας όλων το αμίμητον άλλο αρχαίον,το άλλο παλαιόν αμίμητον εκείνο:"Ἀνδρῶν ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος.".