Κ.Χ. 13.12.2011
Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011
Αλβανική Κακοπιστία
Αλβανική Κακοπιστία
Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων
Συνεχώς καταφθάνουν δυσάρεστα νέα από την Αλβανία σχετικά με τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας ή ορθότερα Κοινότητας. Προ ολίγων ημερών το Συνταγματικό Δικαστήριο απαγόρευσε την αναγραφή της εθνικής καταγωγής επάνω στα πιστοποιητικά γεννήσεως. Άρα δεν έχουν δικαίωμα οι Βορειοηπειρώτες και γενικά οι Έλληνες όπου κι αν κατοικούν μέσα στην Αλβανία να δηλώνουν και να προβάλλουν το ότι ανήκουν σε μία εθνολογικά, ιστορικά, πολιτιστικά και θρησκευτικά διακριτή κοινότητα. Οι Αλβανοί δικαστές ακολούθησαν την λανθασμένη λογική της Ελληνικής Αρχής για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων, η οποία απαγόρευσε το 2000 την αναγραφή του θρησκεύματος στίς αστυνομικές ταυτότητες. Όμως τα δικαιώματα των μειονοτήτων δεν τα υπερασπίζεσαι όταν τις κρύβεις, αλλά όταν τις προβάλλεις. Αυτή είναι η ευρωπαϊκή λογική, γι’ αυτό και η Ευρ. Ένωση ζήτησε κατά την πρόσφατη αλβανική απογραφή να μπορούν οι πολίτες να δηλώνουν –έστω και προαιρετικά –την εθνική τους καταγωγή και το θρήσκευμά τους.
Κατά την απογραφή αυτή τελικά η Αλβανική κυβέρνηση άλλαξε το ερώτημα και αντί να ρωτούν οι απογραφείς «σε ποια εθνική κοινότητα ανήκετε;» (δηλαδή Έλληνας, Αλβανός, Μαυροβούνιος της Σκόδρας κ.α) κατέληξαν στο χλιαρό κι αλλοιωμένο ερώτημα: Σε ποια εθνοπολιτιστική ομάδα ανήκετε; Δεν είναι ακριβώς το ίδιο και γενικότερα η όλη λογική των κυβερνώντων ήταν η αποφυγή αναδείξεως του πραγματικού αριθμού των Ελλήνων. Πιστεύω ότι οι Βορειοηπειρώτες θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα για τον τόπο τους ώστε να μη θρηνήσουμε την ερήμωση και την απώλεια άλλης μιας πατρογονικής εστίας του Ελληνισμού. Όπως πολύ περισσότερα για την προστασία των ομοεθνών μας μπορούν να κάνουν οι κυβερνώντες στην Αθήνα.
Παρά το κλίμα τρομοκρατίας που δημιουργείται κατά καιρούς εις βάρος των Ελλήνων της γειτονικής χώρας και παρά την επίσημη απόφαση της οργανώσεως ΟΜΟΝΟΙΑ να σαμποτάρει την απογραφή, τελικά μάθαμε ότι στην περιοχή Κορυτσάς αρκετές χιλιάδες Βλαχοφώνων Ελλήνων απογράφηκαν και δήλωσαν ξεκάθαρα ότι είναι Έλληνες. Δεν γνωρίζουμε πότε θα ανακοινωθούν και κατά πόσο θα «μαγειρευθούν» τα αποτελέσματα. Πάντως η παρουσία και η παρρησία των Ελληνοβλάχων στην επαρχία Κορυτσάς είναι σημαντική, διότι οι αλβανικές κυβερνήσεις αρνούνται ότι υπάρχει έστω και ένας Έλληνας εκεί.
Το Συνταγματικό Δικαστήριο των Τιράνων έχει χρησιμοποιηθεί και άλλη φορά για να υπονομεύσει τις ελληνοαλβανικές σχέσεις. Προ δύο ετών κατήργησε ως αντίθετη με τα αλβανικά συμφέροντα τη συμφωνία για τη χάραξη ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας. Αλλά και οι μεγάλες πολιτικές παρατάξεις, η Δεξιά του Σάλι Μπερίσα -τον οποίο ορθώς επέπληξε ο Αντώνης Σαμαράς- και οι Σοσιαλιστές του Έντι Ράμα, δείχνουν το κακόπιστο πρόσωπό τους με ποικίλους τρόπους κατά της Ελλάδος. Κυρίως δε με την ανακίνηση του ζητήματος των Μουσουλμάνων Τσάμηδων εγκληματιών πολέμου και των περιουσιών στη Θεσπρωτία που διεκδικούν οι απόγονο τους. Η Ελλάς μέχρι σήμερα έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανών μεταναστών, έχει στηρίξει την ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας, έχει βοηθήσει καταλυτικά στην ομαλοποίηση της καταστάσεως μετά την εξέγερση των Καλάσνικοφ, με λίγα λόγια έχει κάνει πολλά και ουσιαστικά υπέρ των καλών ελληνοαλβανικών σχέσεων. Όμως η άλλη πλευρά απαντά με αχαριστία και συνεχή προκλητικότητα.
Όλα αυτά βεβαίως δεν μπορούν να λυθούν από κυβερνήσεις τρίμηνης διάρκειας και ειδικού σκοπού. Χρειάζεται το συντομότερο να χαραχθεί μία νέα δυναμική εξωτερική πολιτική με έμφαση στα δικαιώματα των Ελλήνων της Βαλκανικής από μία κυβέρνηση που θα έχει νωπή την λαϊκή εντολή. Αντί να μιλούν τα Τίρανα για ανύπαρκτες μειονότητες ας στηρίξουμε επιτέλους τον Ελληνισμό της Αλβανίας.
Κ.Χ. 13.12.2011
Ετικέτες
Βορ. Ήπειρος,
Εθνικές διεκδικήσεις,
Ελληνισμός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
6 σχόλια:
Σ κ ο τ α δ ι σ μ ό ς.Το μόνον,τελικώς,που επιτυγχάνουν οι λεγόμενοι,αυτοαποκαλούμενοι Σ κ ι π ε τ ά ρ ο ι,τόσο της κυρίως Σκιπερίας/Shqipëriaς όσο και εκείνων της Σκοπιάς και του Κοσσόβου,είναι αυτή,εδώ,η ευρεθείσα φωτογραφία(>η κ α λ ύ τ ε ρ η δ ι α φ ή μ ι σ η της ε λ λ η ν ι κ ή ς ιστορίας και των Ε λ λ ή ν ω ν!;):
http://www.flickr.com/photos/kliza/6173440098/sizes/l/in/pool-78454919@N00/*
*Ενδέχεται να μη σας την εμφανίζη και να χρειάζεται να την αναζητήσετε ‘στον ιστότοπο.
Όσον επιμελώς και να το αποφεύγουν οι Σκιπετάροι,ανεξάλειπτη μένει ‘στο συλλογικό των υποσυνείδητο,όσοι χρόνοι και εάν παρέλθουν,το κάτωθι γεγονός της νεομεσοκόπου ”ιστορίας των” του ε γ γ ε ν ο ύ ς,σ τ α λ ι ν ι κ ο ύ σ ω β ι ν ι σ μ ο ύ των:
http://www.flickr.com/photos/jptournut/6156706543/in/pool-78454919@N00/lightbox/
Αυτοί,οι αχρείοι,επιθυμούν και καλές διμερείς σχέσεις,δηλαδή,τώρα;
http://www.flickr.com/photos/jptournut/6156711369/in/pool-78454919@N00/lightbox/
Τ ι είδους και μορφής ε θ ν ι κ ή α ν ε ξ α ρ τ η σ ί α είχαν και έχουν επιτύχη ‘στον Αυλώνα οι απατεωνίσκοι αυτοί,έναντι της υ φ η λ ί ο υ,πια,οι Σκιπετάρ,που κατά τα άλλα ψέγουν και…στηλιτεύουν τους Σλαβοσκοπιανοβουλγάρους και την εθνομυθομανία και εθνομυθοπλασία των τελευταίων;Με…εθνικοαπελευθερωτικό ή εθνικοαπελευθερωτικούς πολέμους έναντι ποίων,ακριβώς;’Μπορούν βασίμως να μας ‘πούν;
”Βαλκανικοί πόλεμοι
Το 1913, σε μία διάσκεψη πρεσβευτών στο Λονδίνο, αποφασίστηκε ότι σύμφωνα με τον οθωμανικό κανόνα το αλβανικό έδαφος έπρεπε να διαιρεθεί μεταξύ της Σερβίας και της Ελλάδας. Δεν ήταν όλοι οι συμμετέχοντες υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης και έτσι αναγνωρίστηκε η δημιουργία του αλβανικού κράτους, αλλά ένα τμήμα των εδαφών δόθηκε στη Σερβία και στην Ελλάδα. Μετά από το δεύτερο βαλκανικό πόλεμο, οι Οθωμανοί απομακρύθηκαν από την Αλβανία και υπήρξε πάλι η πιθανότητα απορρόφησης των εδαφών από τη Σερβία και την Ελλάδα. Τούτη η απόφαση εξόργισε τους Ιταλούς που δεν επιθυμούσαν να έχει η Σερβία εκτεταμένη ακτογραμμή, και εξόργισε επίσης τους Γερμανούς, που ήθελαν την ανάπτυξη ενός σιδηροδρόμου που θα οδηγούσε στην Ανατολή. Η Γερμανία οργάνωσε κατόπιν σειρά διαβουλεύσεων με τη Ρωσία και την Ελλάδα. Τελικά, αποφασίστηκε ότι η χώρα δεν έπρεπε να διαιρεθεί αλλά αντ’ αυτού να παγιωθεί σε πριγκηπάτο της Αλβανίας υπό τον Γερμανό πρίγκηπα William Wied. Όταν ο Γερμανός πρίγκηπας εκδιώχθηκε μετά από 6 μήνες, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, και η Ιταλία, ως μέλη της Κοινωνίας των Εθνών, θέλησαν να διαιρέσουν οριστικά τη χώρα αλλά η επέμβαση των ΗΠΑ με τον πρόεδρο Woodrow Wilson (άσκησε βέτο στην ψηφοφορία) επέτρεψε στην Αλβανία να διατηρήσει την οντότητά της. Από το 1928, η χώρα κυβερνήθηκε από τον βασιλιά Αχμέτ Ζώγκου[8].”*
*http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1
Τα σκουριασμένα αυτά λεωφορεία έχουν και κάποια θέση και ‘στην Ε.Ε.,δηλαδή;Αυτό ‘θέλουν εναγωνίως και μανιωδώς να μας ‘πούν;
Ευκαιρίας δοθείσης,εδώ,ας καταδείξουμε,αμείλικτοι,κυνικότατοι,τυπικότατοι,μέσω μιας φωτογραφίας,το νεοσκιπεταρικό,νεογραικυστί,καρακιτσαριό(βλ.και εδώ http://www.slang.gr/lemma/show/karakitsario_5644),συναφές,παρεμφερές και επαξίως συγκρινόμενο και διαγκωνιζόμενο και ανταγωνιζόμενο λεληθότως (προς) εκείνο των Σλάβων των Σκοπίων,ό π ο υ και είχε δ ι α μ ο ρ φ ω θ ή (βλ.και ενν.α π ο φ α σ ι σ θ ή)κατά τις απαρχές του προηγουμένου αιώνα μας το ”αλβανικό” αλφάβητο/το αλφάβητο των τ ω ρ ι ν ώ ν,α υ τ ο α π ο κ α λ ο υ μ έ ν ω ν Σκιπετάρων/Shqiptarët:
http://www.flickr.com/photos/blackwhiteprizren/4910805408/in/pool-78454919@N00/lightbox/
Ας δειχθή,επ’ίσης,ένας ανιστόρητος,αστοιχείωτος,νεοφανής,νεομεσόκοπος Σκιπετάρ από το πλήθο,τη μάζα,τον όχλο των,τους πάμπολλούς των,με μερικά ερωτήματά μου κατόπιν,προκειμένου να εκτεθή τόσον αυτός όσον και εκείνοι,ο ”λαός του”,οι ”ομόφυλοί του”,οι ”συμπατριώτες του”:
”Το όνομα Αλβανία από τη μεσαιωνική ελληνική λέξη αλβανός (Αλβανών, Αλβανόπολις), φέρεται να υποδεικνύεται, για πρώτη φορά, από τον Πτολεμαίο τον Γεωγράφο (Γεωγραφικά, 3, 12, 20) και αφορά κάποια αντίστοιχη φυλή της περιοχής.[5] Παρόλα αυτά, οι πρώτες πηγές που αναφέρονται με βεβαιότητα στο συγκεκριμένο Βαλκανικό λαό βρίσκονται σε ανώνυμο Βουλγαρικό γραπτό του 11ου αιώνα[6] και στο έργο του Μιχαήλ Ατταλειάτη.[7]”*.
*http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1
Η έκτη και εβδόμη σημείωση και παραπομπή του άνωθι αποσπάσματος είναι ιδιαιτέρως αποκαλυπτικές της εθνολογικής και γλωσσολογικής ημιμαθείας αλλά και,προφανώς,ιδεολογικής(βλ.ιδεοληπτικής) (συ)στράτευσης του ανδρός προκειμένου να τονισθή,να επιτευχθή,με μία προκρούστεια λογική και μέθοδο/μεθοδολογία,γι’ακόμη μία φορά,πάλι και ‘ξανά(τα…συνηθίζουν κάτι…τέτοια όλοι εκείνοι του…είδους του!),να εξαχθή το…”αβίαστο” επιστημονικό (βλ.επιστημονικοφανές) πόρισμα και συμπέρασμα περί τινός…εθνοτικής…αυθυπαρξίας και…αυτονομίας των…”Αλβανών” από κάποια άγνωστη και απροσδιόριστη…φυλή του παρελθόντος,μαζί με όλα τα συνεπακόλουθα και συμπαρομαρτούντα της εθνολογικής αλλοίωσης και παραχάραξης και χάλκευσης και σύγχυσης των διακριτών ιστορικών λαών του Αίμου και της ε υ κ ρ ι ν ο ύ ς ιστορίας και ιστορικής ιχνηλασίας/διαδρομής των:
http://www.albanianhistory.net/texts15/AH1000.html
http://www.albanianhistory.net/texts15/AH1038.html
α.Αυτό το ”Αrbanasi” που αναφέρει,που επιγράφεται,π ό θ ε ν,επακριβώς,σ υ μ π ε ρ α ί ν ε τ α ι και τ α υ τ ί ζ ε τ α ι με το ”Albanians”;Αδυνατώ να κατανοήσω πλήρως…
β.Εκείνο το ”Orthodox languages”,όπως,εξίσου,το επόμενο ”Orthodox alphabets” με το ”languages of half-believers”,τ ι ‘μπορεί να σημαίνει;Μήπως επειδή έχουν δημιουργηθή και διαδοθή από Χριστιανούς,από ιεραποστόλους προς τα έθνη(ενν.με την ε θ ν ο τ ι κ ή σημασία αυτό εδώ),προς τον υπόλοιπο κόσμο,προς την ο ι κ ο υ μ έ ν η της Βαβέλ αυτής και της Βαβυλωνίας μας;Άλλη ερμηνεία υπάρχει για τη χρήση αυτών των όρων του;Τα λατινικά,δηλαδή,δεν παρουσιάζουν εμφανέστατες και ισχυρότατες τις επιρροές απο τα ελληνικά;Αυτό,όμως,τι σημαίνει;Πως η μία γραφή είναι…ιερή,ενώ η άλλη όχι;
γ.Το α π ό σ π α σ μ α,δε,του Μιχαήλ Ατταλειάτου η…πάντοτε πρόχειρη,ευχερής…εξήγηση της…από τις πρώτες(!;)…εμφάνισης(άκουσον-άκουσον!) του ο ν ό μ α τ ο ς(τ ι είδους και λογής ονόματος;)και ε θ ν ο τ ι κ ή ς/ε θ ν ο λ ο γ ι κ ή ς,συνεπώς,κ α τ α γ ω γ ή ς των σημερινών,θολονεφελωδών Σκιπετάρ…
Αυτό,δε,το…έρημο το…Νταγκεστάν πόσο πολυδιαφημισμένη ”ανακάλυψη” ‘μπορεί να είναι;Θα είναι για πολύ ακόμη;Πόσον…αναμηρυκασμένη…κίχλη/μαστίχα και καραμέλα/candy ‘μπορεί να γίνη και να είναι και έως π ό τ ε;
Δημοσίευση σχολίου