Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

Κινδυνεύει η Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνης του Σινά από τους Ισλαμιστές


Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνης του Σινά: 
Κινδυνεύει από τους φανατικούς 
ισλαμιστές της Αιγύπτου

ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ


Έντονη ανησυχία για την ασφάλεια ενός εκ των σπουδαιότερων μνημείων του Χριστιανισμού και της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, της Μονής της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, προκαλεί η στοχοποίηση  της από ακραίους εθνικιστές αλλά και σαλαφιστές της Αιγύπτου.


Η χερσόνησος του Σινά, «μήλον της έριδος» διαφορετικών εθνοτήτων και θρησκειών από την αρχαιότητα, συνδέει την Αφρική με την Ασία και τους τελευταίους μήνες αποτελεί το πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ ακραίων ισλαμιστών, λαθρέμπορων, εθνικιστών, τοπικών φυλών και του τακτικού αιγυπτιακού Στρατού.
Οι επιθέσεις εναντίον της Μονής αλλά και της Ελλάδας ξεκίνησαν από έναν υποστράτηγο ε.α. τον  Ραγκάι Αχμέτ , ο οποίος προβάλλεται ως ο ιδρυτής μιας οργάνωσης   με το όνομα «Αραβικό Σινά» και είχε πρωτοστατήσει στην ανακατάληψη της Χερσονήσου...
Ο αιγύπτιος εθνικιστής απόστρατος αξιωματικός  σε συνεντεύξεις του τις τελευταίες εβδομάδες  κατηγορεί τους μεν Αδελφούς Μουσουλμάνους ότι σχεδίαζαν να αποσπάσουν το βόρειο τμήμα του Σινά  που ενώνεται με την Γάζα ώστε να εγκαθιδρύσουν Ισλαμικό Εμιράτο που έτσι θα στόχευε και από τον Νότο το Ισραήλ, ενώ το υπόλοιπο τμήμα του Σινά θα παραδίδονταν  στην ….Ελλάδα, μέσω της επέκτασης επιρροής  της Μονής  της Αγίας Αικατερίνης.
 Η θεωρία αυτή του αιγύπτιου απόστρατου άλλαξε όταν απομακρύνθηκαν οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι από την εξουσία στο Κάιρο και υποστηρίζει πλέον ότι το Ισραήλ βρίσκεται πίσω από τις συνεχιζόμενες τρομοκρατικές επιθέσεις στο Σινά  εμπλέκοντας την Ελλάδα αλλά και την Μονή της Αγίας Αικατερίνης την οποία κατηγορεί ότι  έχει ενταχθεί  στον σχεδιασμό των ισραηλινών.
Η Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά βρέθηκε όμως στο στόχαστρο και των σαλαφιστών με δημοσιεύματα και στην επίσημη εφημερίδα τους Al-Fath. Οι σαλαφιστές φτιάχνουν ένα σενάριο βάσει του οποίου η ΜΟΣΑΝΤ και οι Ευρωπαίοι διαθέτοντας χρήματα στην Μονή προσπαθούν να ελέγξουν το Σινά. Οι «αποκαλύψεις» αφορούν  την χρηματοδότηση από την Ε.Ε. ενός έργου για την υδροδότηση της μονής αλλά και των γύρω περιοχών που κατοικούνται από φυλές βεδουίνων, και  δήθεν πληροφορίες περί αγοράς εκτάσεων από τους μονάχους, αλλαγής  αρχαιολογικών περιοχών, απόκρυψη  ιερών μνημείων, περίφραξη των περιοχών αυτών, ενώ αναφέρεται ως σχεδόν ...έγκλημα ότι στην Μονή αναρτάται  και η ελληνική σημαία.
Βεβαίως ακόμη και σε αυτό το δημοσίευμα υπάρχουν δηλώσεις που ανατρέπουν αυτά τα συνωμοσιολογικα σενάρια. Ο αρχηγός της φυλής Γκαμπάλια  της περιοχής του Σινά, δηλώνει ότι η φυλή του έχει την ευθύνη της προστασίας της μονής  και προειδοποιεί ότι δεν θα επιτραπεί σε κανένα να βλάψει το Μοναστήρι, που είναι αιγυπτιακό ίδρυμα, υπενθυμίζοντας την προστασία που τύγχανε  η Μονή από τον ίδιο τον Μωάμεθ. Τόσο ο  συγκεκριμένος φύλαρχος, όσο και ο δικηγόρος της Μονής διέψευσαν ότι  υπάρχουν καταπατήσεις ή αλλαγές τοπωνυμίων, ούτε φυσικά ότι έχει αλλάξει το καθεστώς παραχώρησης θεωρήσεων εισόδου  και εξόδου αλλοδαπών με προορισμό την Μονή.
Ακόμη όμως και το τμήμα Ισλαμικών και Χριστιανικών Θρησκευτικών Μνημείων  του Αιγυπτιακού Υπουργείου Αρχαιοτήτων  έσπευσε να προσφέρει προστασία στην Ιερά Μονή  τονίζοντας ότι είναι Αιγυπτιακό μνημείο   στο οποίο χριστιανοί, Αιγύπτιοι και ξένοι ασκούν τα θρησκευτικά καθήκοντα τους.
Ισχυρή στήριξη στην Μονή προσέφερε όμως και  η αιγυπτιακή κοπτική εκκλησία με μεγάλο δημοσίευμα της στην εφημερίδα της Watani.
Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η Μονή με 37 μοναχούς είναι μάλλον δύσκολο να αποτελέσει απειλή για την ασφάλεια της Αιγύπτου και καταγράφονται δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Σινά, ότι οι μοναχοί ούτε άλλαξαν τοπωνύμια, ούτε διαστρεβλώνουν την ιστορία, αλλά προστατεύουν τους ιερούς τόπους και τις αρχαιότητες του Σινά.
Όταν μάλιστα σε Συνέδριο που έγινε πρόσφατα στο Κάιρο και ο στρατηγός Αχμετ Ραγκάι προσπάθησε να στήσει προβοκάτσια εναντίον των «Ελλήνων μοναχών κατακτητών», υπήρξε απάντηση και από Αιγύπτιους αξιωματούχους αλλά και από τον εκπρόσωπο της Μονής μοναχό Γρηγόριο ο οποίος περιέγραψε γεγονότα που αποδεικνύουν τον πατριωτισμό των μοναχών της Μονής και εξήγησε ότι η ανάρτηση της ελληνικής σημαίας   γίνεται στην διάρκεια των εορτών  όπου κυματίζει δίπλα στην Αιγυπτιακή Σημαία  με την άδεια μάλιστα των τοπικών αρχών.
Οι απειλές που εκτοξεύονται εναντίον της Μονής καθιστούν αναγκαία την άμεση παρέμβαση της Αθήνας τόσο προς την Αιγυπτιακή κυβέρνηση ώστε να ζητηθούν αυξημένα μέτρα προστασίας της Μονής  και των Μοναχών, αλλά και προς διεθνείς οργανισμούς ώστε να κινητοποιηθεί η διεθνής κοινότητα και να αποτραπεί κάθε απειλή  εναντίον ενός μοναδικού  μνημείου του παγκόσμιου πολιτισμού και κορυφαίου προσκυνήματος για τον Χριστιανισμό.
Η Ιερά Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά   δίπλα στο όρος του Μωυσή, αποτελεί μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, ιδρύθηκε από τον Ιουστινιανό και από το 649 μ.Χ. φιλοξενεί την έδρα της τοπικής Αρχιεπισκοπής   που λόγω της ιστορικότητας της μονής έγινε αυτοκέφαλη. Η ονομασία της Αγίας Αικατερίνης προστέθηκε όταν στον ναό φυλάχθηκε το λείψανο της. Οι Αιγύπτιοι   από την περίοδο των Φατιμίδων μέχρι και την εποχή των Μαμελούκων αναγνώριζαν προνόμια για την Μονή, ενώ ο σουλτάνος Σαλαντίν  προσέφερε πλούσιο εισόδημα στην Μονή όταν την επισκέφθηκε  για να επιβραβεύσει την άρνηση των μοναχών να φιλοξενήσουν τον σταυροφόρο Βασιλιά της Ιερουσαλήμ Βαλδουίνο Α΄το 1116 όταν εκστράτευσε στο Σινά. Από τότε και στον  πιο σύγχρονο Πόλεμο των Έξι Ημερών η Μονή στήριξε τους Αιγύπτιους, στην διάρκεια της ισραηλινής κατοχής του Σινά ο Αρχιεπίσκοπος της Μονής Δαμιανός ενθάρρυνε  τους φυλάρχους να μην δεχθούν την πώληση των γαιών τους στους ισραηλινούς και συνέχισε τις προσπάθειες του για να κινητοποιήσει τον τοπικό πληθυσμό και να αποτρέψουν το ισραηλινό σχέδιο για την διεθνοποίηση της Χερσονήσου του Σινά.
Στην Μονή  σώζεται και το σημείο της βιβλικής «καιόμενης βάτου», ενώ στην βιβλιοθήκη της φιλοξενείται μια από τις μεγαλύτερες συλλογές  αρχαίων κείμενων, αλλά και μια μοναδική σε παγκόσμιο επίπεδο συλλογή εικόνων, μια και η εικονομαχία, δεν έφτασε μέχρι το Σινά…





Δεν υπάρχουν σχόλια: