*
7. Τότε ξεκίνησε και η ανάμιξη των Αβάρων με τα βόρεια Ιλλυρικά φύλλα (sic), που λίγο παλαιότερα είχαν σπρώξει νοτιότερα γότθοι (sic) επιδρομείς.
ΔΕΕ
Θεματα Εθνολογιας, Ανθρωπολογίας, Αρχαιολογιας, Γλωσσολογιας, Κριτικης Ιδεων, Παιδειας, Κοινωνιας, Οικολογίας, Ιστοριας και Πολιτισμου
Ο ελληνισμός, στην ιστορική του πορεία των 4000 χρόνων, δημιούργησε αχανείς πολυεθνικές (αλλά ποτέ πολυπολιτισμικές) αυτοκρατορίες, είχε εμπορικές σχέσεις με δεκάδες λαούς και χώρες, υπέστη επιδρομές βαρβάρων λαών, κατακτήθηκε πλήρως ή εν μέρει από ξένους στρατούς, ενώ εκτοπίσθηκαν τμήματά του από προαιώνια ελληνικά εδάφη. Αποτέλεσμα όλων αυτών των ιστορικών εξελίξεων ήταν κάποιοι ελληνικοί πληθυσμοί να αλλοφωνήσουν, όπως ορισμένοι μικρασιάτες (τουρκόφωνοι Έλληνες), να λατινοφωνήσουν (βλαχόφωνοι Έλληνες), να σλαβοφωνήσουν (σλαβόφωνοι Έλληνες), να αλβανοφωνήσουν (αρβανιτόφωνοι Έλληνες) ή να ιταλοφωνήσουν (οι Γρεκάνοι της Magna Grecia). Εκείνο πάντως, που και επιστημονικώς είναι αδιαμφισβήτητο, είναι η διαπίστωση ότι η ομιλούμενη γλώσσα δεν αποτελεί πλέον απόλυτο εθνολογικό κριτήριο ταξινόμησης ενός πληθυσμού...
«εἷς ἐμοὶ μύριοι, εἰ ἄριστος ἦ » (Ένας άνθρωπος για μένα αξίζει όσο δέκα χιλιάδες, όταν είναι άριστος)
Ἡράκλειτος ὁ Ἐφέσιος (6ος/5ος αἰώνας π.Χ.)
«Όλβιος όστις ιστορίης έσχε μάθησιν»
(Ευτυχισμένος όποιος διδάχθηκε Ιστορία)
Ευριπίδης (Αρχαίος τραγικός ποιητής, 480-406 π.Χ.)
“...τόν τε μηδὲν τῶνδε μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα, ἀλλ' ἀχρεῖον νομίζομεν…”
[…και εκείνον που ουδόλως συμμετέχει (στα κοινά), δεν τον θεωρούμε φιλήσυχο (πολίτη), αλλά άτιμο…]
Θουκυδίδου, "Ιστορίαι" Β΄40
Τὸ δὲ τὴν πόλιν σοὶ δοῦναι οὐτ' ἐμὸν ἐστίν, οὔτ’ ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐν ταύτῃ. Κοινῇ γὰρ γνώμῃ πάντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν καί, οὐ φεισόμεθα τῆς ζωῆς ἡμῶν.
Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, 1453
«Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικόν ό,τι είναι αληθές» Διονύσιος Σολωμός (1789-1857)
"...Γράφουν σοφοί άντρες πολλοί, γράφουν τυπογράφοι ντόπιοι και ξένοι διαβασμένοι για την Ελλάδα -ένα πράμα μόνον με παρακίνησε κι εμένα να γράψω, ότι τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί και σοφοί κι αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσομεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμεν κι όλοι μαζί και να μην λέγει ούτε ο δυνατός "εγώ", ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς "εγώ"; Όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει εγώ· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε "εμείς". Είμαστε εις το "εμείς" και όχι εις το "εγώ". Και εις το εξής να μάθομεν γνώση, αν θέλομεν να φκιάσομεν χωριόν, να ζήσομεν όλοι μαζί. Έγραψα γυμνή την αλήθεια, να ιδούνε όλοι οι Έλληνες ν' αγωνίζονται δια την πατρίδα τους, δια την θρησκεία τους, να ιδούνε και τα παιδιά μου και να λένε: "Έχομεν αγώνες πατρικούς, έχομεν θυσίες", αν είναι αγώνες και θυσίες. Και να μπαίνουν σε φιλοτιμίαν και να εργάζονται εις το καλό της πατρίδας τους, της θρησκείας και της κοινωνίας.
Στρατηγός Μακρυγιάννης (1794-1864)
Γνῶμες, καρδιές, ὅσοι Ἕλληνες, ὅ,τι εἶστε μὴν ξεχνᾶτε,δὲν εἶστε ἀπὸ τὰ χέρια σας μονάχα, ὄχι. Χρωστᾶτε καὶ σὲ ὅσους ἦρθαν, πέρασαν, θὰ ᾿ρθοῦνε, θὰ περάσουν. Κριτές, θὰ μᾶς δικάσουνοἱ ἀγέννητοι, οἱ νεκροί...
Κωστῆς Παλαμᾶς (1859-1943)
"Ζωντόβολα μη φοβάσθε την ΑΛΗΘΕΙΑ.
Η Αλήθεια δεν σκοτώνει,
τα ΨΕΜΜΑΤΑ καταθάπτουν τους Λαούς"
Περικλής Γιαννόπουλος (1870-1910)
"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)
«Να ξέρετε πως αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, η Μακεδονία θα μας σώσει. Θα μας σώσει από την βρώμα όπου κυλιούμαστε, θα μας σώσει από την μετριότητα και από την ψοφιοσύνη, θα μας λυτρώσει από τον αισχρό τον ύπνο, θα μας ελευθερώσει. Αν τρέξουμε να σώσουμε την Μακεδονία, εμείς θα σωθούμε...»
«Μαρτύρων και Ηρώων αίμα», 1907
Ίων Δραγούμης (1878-1920)
«Γι' αυτά που δεν μπορούμε να μιλήσουμε, γι' αυτά πρέπει να σιωπούμε» Tractatus Logico-Philosophicus - Κεφάλαιο 7
"The limits of my language mean the limits of my world". "Tractatus Logico-philosophicus"
Λούντβιχ Βιτγκενστάϊν (1889-1951)
Τις ημύνθη περί πάτρης;
Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος. Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλεπταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! Τότε σ' εξεθέωναν οι προεστοί κ' οι 'γυφτοχαρατζήδες', τώρα σε 'αθεώνουν' οι βουλευταί κ' οι δήμαρχοι.
Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν 'φούρνους με καρβέλια', δώσαντες αυτοίς ουχί πλείονας των είκοσι δραχμών μετρητά, απέναντι, καθώς τους είπαν, και παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ' τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, διότι θα πληρωθούν μέχρι λεπτού, σύμφωνα με τον λογαριασμόν, όνήθελαν παρουσιάσουν.
Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει τη φυγοπονίαν, την θεσιθηρίαν, τον τραμπουκισμόν, τον κουτσαβακισμόν, την εις τους νόμους απείθειαν. Πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων, στοιχείων φθοροποιών τα οποία τον περιστοιχίζουσι, παρασίτων τα οποία αποζώσιν εξ αυτού…
Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθορά, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον κ' επιδεξιώτερον τον κόθορνον.
Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
στην εφημερίδα «Ακρόπολις» 115 χρόνια πριν
«Το πρώτο σου χρέος, εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει».
Νίκος Καζαντζάκης
«Ασκητική»
10 σχόλια:
Επιδημία!χαχαχαχαχα!θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε στοιχεία της μοριακής αρχαιολογίας για το θέμα των Αλβανών,προσωπικά έχω υπόψιν κάτι αλλά πιστεύω πως θα 'χουν γίνει σοβαρές έρευνες (γιατί κι εκεί μη νομίζετε...γίνονται κατά παραγγελία και τέρατα!)
Είναι πραγματικά επιδημία! Δεν ξέρω τι να πω! Όσο δυσκολεύουν τα πράγματα οι νεοέλληνες το ρίχνουν στις παραμυθίες και σε όσα τους χαϊδεύουν τα αυτιά...
Παρακμή!
Επιστήμονες Καραγκιόζηδες!!! Τι να πεις και τι γράψεις σε τέτοια φληναφήματα...
Εφόσον δείχνετε να έχετε επιστητή ιστορική γνώση, μπορείτε σας παρακαλω να αναφερθείτε και λίγο στο Arnaut keui τους Αρναούτηδες του Βοσπόρου δηλαδή (που κατά την αρχαιότητα ήταν αρχαία Ελληνική αποικία);
Αλλα και τους Αρναούτηδες του Καυκάσου (Αρμενία, Γεωργία κλπ;). Επεκταθείτε για το ίδιο θέμα και λίγο πιο πρίν, πηγαίνετε επι παραδείγματι για το ίδιο ακριβώς θέμα (Arnaut keui) στον 5ο με 6ο μ.Χ.
Μία σύμπτωση μπορει να είναι σύμπτωση.... Πολλές συμπτώσεις;
Ελάτε Φωστήρες μου...
Αγαπητέ asperris, αν έχετε κάποια στοιχεία για το Arnavut köy (όπως υποθέτω είναι η σωστή γραφή του στα τούρκικα) ευχαρίστως να τα διαβάσουμε αν μας τα στείλετε. Δυστυχώς δεν μπορώ να παρακολουθήσω τον συλλογισμό σας. Η παραπάνω ονομασία σημαίνει Αλβανοχώρι. Απ' ότι συμπεραίνω από τα γραφόμενά σας βρίσκεται κάπου στον Βόσπορο, όπου υπήρχαν αρχαίες ελληνικές αποικίες. Και λοιπόν; Τι ακριβώς υποστηρίζετε; Αν γίνετε λίγο πιο σαφής θα μπορούσα να σας δώσω κάποια απάντηση. Μήπως μπορείτε να αναπτύξετε λίγο παραπάνω την θεωρία σας; Ευχαριστώ.
@Βιβλιόφιλε, δεν έκανα εγώ την αντιπαραβολή, είσαστε εσείς που την κάνατε ακριβώς και μάλιστα με την γνωστή ευκολία των φανατικών Αμβροσίου - Ωριγένους.
Εσείς έχετε ιστορικά επιχειρήματα περί του αντιθέτου σχετικά περί της προέλευσης των σημερινών Αλβανών; Όχι αερολογίες όμως..
Αν έχετε, έχει καλώς, αν δεν έχετε, μπορεί να έχει πλάκα το μπλογκ σας είναι όμως μακραν της στοιχειώδους αντικειμενικότητας.
Σε ότι αφορά το Arnaut. Arnaut λέγεται και στον Καύκασο αλλά και στον Βόσπορο. Έτσι λοιπόν εσείς που αυτοαποκαλείστε αυθεντίες, έχετε και το "βάρος" της ιστορικής έρευνας περί των αρναούτηδων.
Σας ευχαριστώ..
Καλέ μου άνθρωπε, άστο, δεν το έχεις! Για ποιά αντιπαραβολή γράφεις; Ξέρεις τι σημαίνει αντιπαραβολή; Αν όχι, άνοιξε πρώτα ένα λεξικό και μετά χρησιμοποίησε την λέξη. Βελτίωσε λίγο τα ελληνικά σου για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε και να καταλάβω τι ακριβώς ψάχνεις, γιατί με μισόλογα και αοριστίες για Αρναούτηδες στον Καύκασο και στον Βόσπορο, μάλλον μέντιουμ χρειάζεσαι...
Το θέμα 'σε πολλές των περιπτώσεων,εδώ,αρχίζει και καταλήγει με την άκριτη αποδοχή τέτοιων παρανοήσεων μέσω απλών συνωνυμιών τοπωνυμίων και ανθρωπωνυμίων(ευλογοφάνεια και επιστημονικοφάνεια),όπου με την πρόσθεση της (εθνο)μυθοπλασίας και τον ''εμπλουτισμό'' μιας μορφής επιστημονικής φαντασίας κατά την πραγμάτευση μιας τόσο κεφαλαιώδους και λεπτής συζήτησης,καθώς και το συνδυασμό (αγελαίας) ημιμαθείας και παντελούς απουσίας (έστω ελαχίστων,έστω,'σε πρώτη φάση,των αναγκαίων κ α ι ικανών) επιστημονικών εργαλείων-κριτηρίων,'σε ευχάριστο,διασκεδαστικό διάλειμμα φαιδρότητας και φυγής από την πραγματικότητα στυλ Λιακόπουλου και του λοιπού τηλεβιβλιεμπορικού σιναφιού!
Ταυτοχρόνως,δε,το κυριότερο:εξυφαίνεται και αναμεταδίδεται-αναπαράγεται περαιτέρω(ή 'στο μ η περαιτέρω για κάποιους μας;) μία κεκαλυμμένη,όπως-όπως,αθωράκιστη άμυνα-αντίσταση,με αποτελέσματα ένα είδος παραίτησης από τη νεοελληνική ζωή,μία εκτόνωση 'σε παραμυθητικές αλλά αναληθείς εξιστορήσεις και μία ολοκληρωτική στροφή του ελληνικού κόσμου και πληθυσμού 'στην αβουλία,την αδιαφορία και την επάρατη,ακατάσχετη,ακατέργαστη εσωστρέφεια.Την εσωστρέφεια,εν γένει,ενός υπερηφάνου,πνευματώδους,ιστορικού λαού-έθνους που πασχίζει και αγωνιά για ένα μέλλον που δε διαφαίνεται να έχη και να του παρέχουν,για ένα μέλλον που του αρνούνται,που του στερούν,που του υποσκάπτουν 'σε κάθε ευκαιρία....
«Σύμφωνα με την παράδοση, την οποία διασώζουν οι Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς και Ιουστίνος, η παρακαυκάσια Αλβανία είναι δημιούργημα των Αλβανών, κατοίκων της ιταλικής πόλεως Άλβα, οι οποίοι μετανάστευσαν με αρχηγό τον Ηρακλή. Οι επίμαχες λοιπόν λέξεις σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα καθώς και με τη λατινική, συνάμα δε με τον απώτερο Ελληνισμό, αφού η ίδρυση της απόμακρης Αλβανίας του Καυκάσου ανάγεται στον κύκλο των άθλων του Ηρακλή» (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, 1927, τ. 3ος, 403γ-406β).
Ο Αχιλλεύς Λαζάρου στον 4ο τόμο του βιβλίου του, σελ. 619 «Πράγματι αρχαία πόλη Άλβα, της οποίας οι κάτοικοι καλούνται Αλβανοί, υπάρχει στην Κρήτη, στο Λάτιο της Ιταλικής χερσονήσου, στη Γαλατία, στην Ισπανία, στην Τρανσυλβανία κ.α.».
Άρα λαοί με το όνομα Αλβανία υπήρχαν στην Κρήτη, στην Ιταλία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης χιλιάδες χρόνια πριν την υποτιθέμενη άφιξη των Αλβανών από τον Καύκασο στα Βαλκάνια κατά τη βυζαντινή περίοδο. Φυσικά τέτοια άφιξη δεν έγινε ποτέ, αφού οι Αλβανοί ζούσαν επί χιλιετίες στα Βαλκάνια. Σύμφωνα λοιπόν με τις αρχαίες ελληνικές παραδόσεις οι Αλβανοί του Καυκάσου ήταν μετανάστες από τους Αλβανούς του Λατίου, τους οποίους οδήγησε εκεί ο Ηρακλής, όπως υποστηρίζουν οι Κουπιτώρης, Θωμόπουλος και άλλοι επιστήμονες (αν και ορισμένοι από αυτούς επιμένουν να ομιλούν περί ελληνικής καταγωγής των Αλβανών λόγω ομοιότητας πολλών αλβανικών λέξεων με αρχαίες ελληνικές και λόγω της Πελασγικής –και άρα ελληνικής- όπως λένε καταγωγής των Ιλλυριών).
Αγαπητέ μου αν θέλετε να συζητήσουμε για θέματα μη-συμβατικών θεωριών, συνωμοσιολογίας, ουφολογίας, εξωγήινων εισβολέων κλπ λυπάμαι, αλλά δεν έχω χρόνο. Δικαίωμά σας να πιστεύετε σε παραϊστορικές και ψευδο-αρχαιολατρικές αερολογίες. Και μόνο το γεγονός ότι δεν μπορείτε να διακρίνετε μεταξύ ενδωνυμίου και εξωνυμίου αποκαλύπτουν την ελλιπή γνώση του θέματος.
Δημοσίευση σχολίου