Δημοσιεύθηκε προσφάτως στο εξαιρετικά τεκμηριωμένο επιστημονικά ιστολόγιο "Η Γενετική των Ελλήνων" http://greekgenetics.blogspot.com/2009/09/blog-post_18.html ένα σημαντικό κείμενο για τους Καλάς του Πακιστάν. Το αναδημοσιεύω ώστε να διαδοθεί ευρύτερα. Προτάσσω ένα δικό μου σχόλιο:
Το παραμύθι περί Καλάς δεν γνωρίζω ποιος ακριβώς το πρωτοξεκίνησε, αλλά είναι εν πολλοίς δημιούργημα του Δημ. Αλεξάνδρου (Σύλλογος ΜΑΚΕΔΝΟΣ), που έγραψε το γνωστό βιβλίο «Καλάς: Οι Έλληνες των Ιμαλαϊων», σε μια σειρά ανάλογων «έργων» που ανακάλυπτε χαμένους Έλληνες στα πιο απίθανα μέρη, κάτι αντίστοιχο με τις (ελάχιστα γνωστές στο πλατύ κοινό) κινήσεις των Εβραίων που «ανακαλύπτουν» χαμένες φυλές του Ισραήλ στην ΝΑ Ασία, Παταγωνία, Βραζιλία και δεν ξέρω που αλλού. Είναι στην ίδια κατηγορία με τα όσα υποστηρίζονται π.χ. στο διαβόητο βιβλίο «Οι Ίνκας Μιλούσαν Ελληνικά»!!!
Η πακιστανική κυβέρνηση το προώθησε στα πλαίσια της τουριστικής πολιτικής, αλλά και διαπιστώνοντας την εισροή κεφαλαίων στην περιοχή από Έλληνες. Αναμίχθηκαν πολλοί ανιδιοτελείς και ιδεαλιστές συμπατριώτες μας με πιο γνωστό τον προσφάτως απαχθέντα δάσκαλο Λερούνη. Η όλη υπόθεση ανήκει στις μη-συμβατικές αερολογίες, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι μας βόλευε όλους από πολλές πλευρές και η ιστορία προχώρησε παίρνοντας ευρύτερες διαστάσεις.
Το ότι δεν υπάρχει καμιά σχέση ήταν γνωστό εδώ και καιρό και έχει αποδειχθεί επιστημονικά. Το επιχείρημα ότι χρησιμοποιούν ελληνικές λέξεις είναι γελοίο και αντιστοιχεί σε περιπτώσεις του τύπου Κιμονό=από την λέξη Χειμώνας! Οι άνθρωποι μιλούν μια ινδική (ινδοάρια για την ακρίβεια) διάλεκτο στην οποία προφανώς υπάρχουν κοινές ρίζες με τα ελληνικά, μια και ανήκουν στην οικογένεια των Ινδοευρωπαϊκών γλωσσών και οι δύο, όπως εξ άλλου υπάρχουν κοινές ρίζες ελληνικής με γερμανικά, ρωσσικά, βουλγάρικα, ισπανικά, ιρλανδικά κλπ, κλπ.
Το κωμικοτραγικό της υπόθεσης ήταν η πρόσφατη πρόσκληση των Σκοπιανών στην φυλή Χούνζα του Κασμίρ, που θεωρούνται επίσης "απόγονοι" του Μ. Αλεξάνδρου και τα απίθανα καραγκιοζλίκια που συνέβησαν τότε με τον Γκρούεφσκι να τους υποδέχεται με τελετές στο αεροδρόμιο των Σκοπίων και άλλα τέτοια τρελλά.
Για τις μη-συμβατικές τερατολογίες βλ. Δ. Ε. Ευαγγελίδη: [«Μη-συμβατικές» Θεωρίες: Οι κερδοσκόποι του «Ελληνισμού» και ο φενακισμός των αφελών] «Κυρομάνος» (Νοέμβριος 2007). Για την παρα-γλωσσολογία και τις σχετικές ανυπόστατες θεωρίες βλ. Βασ. Αργυρόπουλου "Αρχαιολατρία και Γλώσσα" Εκδόσεις Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος 2009. Και τώρα το κείμενο:
Οι Καλάς δεν είναι Έλληνες
18.9.09
Είναι καιρός να σταματήσει πια το παραμύθι με την υποτιθέμενη καταγωγή των Καλάς από τους Έλληνες. Τα γενετικά στοιχεία είνα υπεραρκετά πλέον για να συμπεράνουμε πως οι Καλάς δεν έχουν απολύτως καμιά στενή σχέση με τους Έλληνες.
Εάν οι Καλάς προέρχονται από τους στρατιώτες του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή γενικότερα από Έλληνες στρατιώτες, τότε αυτή τους η καταγωγή θα ήταν καταγεγραμένη στα χρωματοσώματα Υ τους.
Οι Έλληνες ανήκουν σε αρκετές διαφορετικές απλοομάδες με τις κυριότερες να είναι οι εξής: E-V13, J-M172, R-M269, R-M17, I-M170
Η πλέον πρόσφατη μελέτη των Ελληνικών χρωματοσωμάτων Υ χρησιμοποιεί τους πλέον λεπτομερείς δείκτες και περιλαμβάνει τόσο ένα γενικό δείγμα Ελλήνων, όσο και ένα ειδικό δείγμα Μακεδόνων:
Τα χρωματοσώματα Υ των Καλάς έχουν μελετηθεί σε τουλάχιστον δύο σχετικά πρόσφατες μελέτες.
Η πρώτη (Firasat et al. 2007, pdf) δείχνει πως οι Καλάς δεν έχουν καθόλου απλοομάδες I-M170 και E-M78, οι οποίες είναι από τις συχνότερες στους Έλληνες αλλά και στα Βαλκάνια γενικότερα.
Εάν οι Καλάς είναι απόγονοι Ελλήνων τότε γιατί δεν έχουν καθόλου E-M78 και I-M170; Εάν επρόκειτο για απλοομάδες με μικρή συχνότητα στην Ελλάδα, τότε θα μπορούσαμε να πούμε πως τυχαία στο δείγμα δεν βρέθηκαν. Όμως αυτές οι δύο απλοομάδες έχουν συνολική συχνότητα περίπου 1/3 στους Έλληνες, και η πιθανότητα να μη βρεθεί ούτε μία σε δείγμα 44 ατόμων είναι περίπου μηδενική. Επιπλέον οι Καλάς έχουν κάποιες απλοομάδες Η1 (20.5%) και L3a (22.7%) που δεν βρίσκονται σε κανένα Έλληνα.
Δεύτερη μελέτη (Sengupta et al. 2006) χρησιμοποίησε αρκετά λεπτομερείς δείκτες, και ένα δείγμα 20 Καλάς τμήμα ενός μεγαλύτερου δείγματος από το Πακιστάν. Βλέπουμε και εδώ πως η συνολική συχνότητα του E-M78 είναι μόνο 1.1% και του I-M170 μόνο 0.57%. Ο δε αναλυτικός πίνακας των απλοτύπων της μελέτης (κωδικοί 774-793, αρκετά μεγάλο αρχείο) δείχνει πως αυτές δεν προέρχονται από τους Καλάς αλλά από τους άλλους πληθυσμούς του Πακιστάν. Οι Καλάς έχουν πολύ μεγαλύτερη συχνότητα R1a1-M17 από τους Έλληνες, και παρουσία απλοομάδων H και L που είναι σπανιότατες στους Έλληνες και πλήρη απουσία των I και E.
Τα γενετικά δεδομένα είναι σαφή: εάν οι Καλάς ήταν "καθαροί" απόγονοι Ελλήνων τότε οι παρουσία των Νοτιασιατικών απλοομάδων H και L σε αυτούς είναι δυσερμήνευτη. Αλλά ακόμα και αν ήταν απλοί απόγονοι Ελλήνων με Νοτιοασιατική πρόσμιξη, η απουσία των Ελληνικών απλοομάδων E και I αλλά και οι εντελώς διαφορετικές συχνότητες των υπολοίπων δεν μπορούν εύκολα να ερμηνευτούν.
Επιπλέον η γλώσσα των Καλάς δεν έχει καμιά σχέση με την Ελληνική, αλλά ανήκει στον Ινδο-Άριο κλάδο και συγγενεύει άρα με τις γλώσσες της Ινδίας και του Πακιστάν και όχι με τα Ελληνικά. (*)
Η υποτιθέμενη συγγένεια των Καλάς με τους Έλληνες μπορεί να αναχθεί είτε σε κάποιο ρομαντισμό, είτε σε συμφέροντα διάφορων συγγραφέων-εκδοτών-"ερευνητών" που αρέσκονται να δημιουργούν φανταστικές θεωρίες, είτε και στην δεκτικότητα ορισμένων από την ίδια την κοινότητα των Καλάς που αισθανόμενοι διαφορετικοί από τους Μουσουλμάνους που τους περιστοιχίζουν, προσπαθούν να βρουν κάποια διαφορετική καταγωγή, η οποία συνεπάγεται και οικονομική βοήθεια.
Οι Καλάς λοιπόν είναι ένας προ-Ισλαμικός Ινδο-Άριος λαός της Νότιας Ασίας ο οποίος δεν έχει καμιά συγκεκριμένη σχέση με τους Έλληνες.
(*) Ethnologue:
Kalasha A language of Pakistan
ISO 639-3: kls
Population
5,030 (2000).
Region
South Chitral District, Rumbur Valley, Balanguru village. Southern Kalasha in Urtsun Valley; Northern Kalasha in Rumbur, Bumboret, and Birir valleys.
Language map
Northern Pakistan, reference number 8
Alternate names
Kalash, Kalashamon, Kelash
Dialects
Southern Kalasha (Urtsun), Northern Kalasha (Rumbur, Bumboret, Birir). An eastern dialect may be on the east side of Chitral River, south of Drosh. Related to Khowar [khw]. Little contact between Northern and Southern dialects. Southern dialect has 75% lexical similarity with northern dialects.
Classification
Indo-European, Indo-Iranian, Indo-Aryan, Northwestern zone, Dardic, Chitral
Language use
Home and for in-group communication in the north. In the south Khowar or Kati [bsh] sometimes used in the home for ingroup communication. Also use some Urdu [urd].
Writing system
Arabic script.
Comments
SOV. Pastoralists: goats, sheep, cattle; agriculturalists: wheat, barley, corn, apples, mulberries, walnuts, grapes. Traditional religion, Muslim.
Αναρτήθηκε από Dienekes στις 22:48 1 σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου