Δεν έχεις, Όλυμπε, θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα, ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι, κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα, των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι…
(Κωστής Παλαμάς)

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Η ελληνική γλώσσα πρέπει να μείνει ανέπαφη!

Τα αποτελέσματα της "εχπεδεφτικιας μεταριθμισις"

Εδώ και λίγες μέρες γίνεται "χαμός" στο Διαδίκτυο με ένα κείμενο που αναρτήθηκε στον ιστότοπο του «Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. "Αλέξανδρος Δελμούζος"» με έδρα την Παλλήνη Αττικής και για το οποίο ενημερωθήκαμε από τον καλό φίλο Φ.Μ. Μια πρώτη παρατήρηση: Εδώ και χρόνια οι κάθε είδους "προοδευτικοί" και "νεο-αριστεροί της μεταπολίτευσης" όπως τους αποκαλώ έχουν καταφέρει με τις ιδεοληψίες τους να καταστρέψουν συστηματικά την ελληνική κπαίδευση με αποτελέσματα γνωστά σε όλους, όπως δείχνει και η παραπάνω εικόνα. Η δεύτερη παρατήρηση είναι ότι στον χώρο της εκπαίδευσης βρέθηκαν όχι απο αγάπη στο μέγα λειτούργημα του Δασκάλου, αλλά λόγω κομματικών εντολών και έτσι είτε ντρέπονται να χρησιμοποιούν τον μέγιστο τίτλο τιμής που περικλείει ο όρος Διδάσκαλος-Δάσκαλος και τον αντικατέστησαν με τον γελοίο όρο "εκπαιδευτικός" (που μπορεί βεβαίως να χρησιμοποιήσει ο οποιοσδήποτε π.χ. ένας υδραυλικός ή ένας ξυλουργός μια και διδάσκει σε κάποια, για παράδειγμα, σχολή  μαθητείας του ΟΑΕΔ -προσωπικά τιμώ και εκτιμώ αυτά τα επαγγέλματα), είτε λόγω απύθμενων συμπλεγμάτων κοινωνικής απαξίωσης που δεν είναι "καθηγητές" κρύβονται πίσω από τον γελοίο (επαναλαμβάνω) και γενικόλογο όρο "εχπαιδευτικός". Η τρίτη παρατήρηση, συνέχεια και επιβεβαίωση της προηγούμενης, αποκαλύπτεται στα αρχικά Π.Ε. στον τίτλο του Συλλόγου και που αναλύεται σε "Πρωτοβάθμιας Εχπαίδευσης" δηλαδή δυστυχώς που δεν είμαστε στην Δευτεροβάθμια και να μας αποκαλούσαν "καθηγητές"! Και μη μας πουν ότι γίνεται για λόγους συντομίας, διότι το "Αλέξανδρος Δελμούζος" που κόλλησαν στο τέλος δεν έγινε προφανώς για λόγους ...συντομίας, αλλά για να δείξουμε ότι είμαστε ένας προοδευτικός και αριστερός Σύλλογος, κατόπιν υποδείξεων βεβαίως των κομματικών καθοδηγητών. Ο Αλέξανδρος Δελμούζος όμως ύπήρξε μεν μαχητικός δημοτικιστής, αλλά σε καμιά περίπτωση "σοσιαλιστής" ή "αριστερός" όπως επιμένουν να τον παρουσιάζουν γνωστά κομματικά κέντρα. Υπενθυμίζω την διάσπαση του Εκπαιδευτικού Ομίλου (Μάρτ. 1927), που εκείνος προκάλεσε (όταν αποχώρησε από τον Όμιλο επικεφαλής της μειοψηφίας), μετά από πλήρη διαφωνία του με το Γληνό (ο Τριανταφυλλίδης είχε αποσυρθεί από το 1921), δηλώνοντας την σοβαρότατη αντίθεσή του στις σοσιαλιστικές πολιτικές προεκτάσεις που έπαιρνε το σωματείο υπό την επίδραση του Γληνού. Τέλος, αξίζει τον κόπο να διαβαστούν τα σχετικά σχόλια αναγνωστών της εν λόγω ιστοσελίδας με τις απαράδεκτες (σε ύφος και ήθος) ανώνυμες επιθέσεις κάποιων "προοδευτικών" κομματόσκυλων εναντίον της Δασκάλας (όπως αυτοπροσδιορίζεται η ίδια και όχι "εκπαιδευτικός") που τόλμησε να εκφράσει επωνύμως την έντονη διαφωνία της (έστω με κάποιες υπερβολές) με τα όσα σχεδιάζουν να επιβάλουν οι "εγκέφαλοι" του Υπουργείου. Στο τέλος του κειμένου δημοσιεύεται το πιο χυδαίο από αυτά τα σχόλια, καθώς και κάποια άλλα που επιχειρούν να υποστηρίξουν αυτά που καταγγέλλει η συντάκτρια του κειμένου.
ΔΕΕ  

Η  ελληνική  γλώσσα πρέπει  να μείνει  ανέπαφη!

Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πως πρόσφατα (Νοέμβριος 2011) διανεμήθηκε προς διδασκαλία, στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας ένα καινούργιο βιβλίο γραμματικής, για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, αντικαθιστώντας την μέχρι τώρα ισχύουσα γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, η οποία εδιδάσκετο πλέον των 30 χρόνων. Σύμφωνα με την καινούργια γραμματική που συντάχθηκε από τους: κ. Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton, κ. Μιχάλη Γεωργιαφέντη, κ. Γεώργιο Κοτζόγλου και την κ. Μαργαρίτα Λουκά και εκδόθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, με την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανακαλύπτουμε πως:
τα φωνήεντα της Ελληνικής Γλώσσας είναι 5 (πέντε)! Τα: α, ε, ι, ο, και το ου. Καθώς και ότι τα φωνήεντα η, υ, ω έχουν καταργηθεί! Και τα σύμφωνα από 17, έμειναν μόνον τα 15! Τα ξ και ψ δεν υπάρχουν πλέον! Σημειωτέον, πως στα φωνήεντα συγκαταλέγεται και ο δίφθογγος «ου», καθώς και στα σύμφωνα συμπεριλαμβάνονται τα δίψηφα σύμφωνα ντ, μπ, γκ!.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς στον πρόλογο του βιβλίου : «Στόχος του εγχειριδίου είναι να οδηγήσει με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στην συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας. …Τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά του βιβλίου Γραμματική Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις παραδοσιακές γραμματικές»!
Και παρακάτω :
«Δεν εξετάζουμε λεπτομερώς τους φθόγγους της γλώσσας μας, γιατί δεν θέλουμε να προκαλέσουμε σύγχυση σε μαθητές και δασκάλους με την ανάλυση φαινομένων αλλοφωνίας.»
Έτσι λοιπόν ο Βρασίδας, ο συμβολικός δάσκαλος του βιβλίου, ο οποίος βοηθά τον μαθητή να εξιχνιάσει τα μυστήρια της γλώσσας στις σελίδες 35 και 36 όπου γίνεται αναφορά στους φθόγγους, παρουσιάζει τα παραπάνω. Το αλφάβητό μας, τα πραγματικά φωνήεντα και σύμφωνα δεν παρουσιάζονται ξεκάθαρα πουθενά αλλού στο βιβλίο, παρά μόνον σε ένα σχέδιο τύπου ταχυμέτρου αυτοκινήτου (σελ. 39)! Όσο για τα φωνήεντα, δεν γίνεται καμία μνεία, παρά μόνον η ελλιπής αυτή αναφορά των πέντε φθόγγων!
Με την προγενέστερη Γραμματική του Μαν. Τριανταφυλλίδη, γαλουχήθηκαν γενιές Ελλήνων, που μάθανε να ομιλούνε την Ελληνική Γλώσσα. Αλλά και αλλοδαποί που γεννήθηκαν, έζησαν και σπούδασαν σε ελληνικά σχολεία, και πέτυχαν στα ελληνικά πανεπιστήμια είχαν γαλουχηθεί με την ίδια γραμματική χωρίς να δυσκολευτούν!... Εφ’ όσον οι συνθήκες δεν έχουν αλλάξει, ποιόν λόγο εξυπηρετεί η αλλαγή της κλασσικής γραμματικής σε «φωνητική» γραμματική;
Η γλώσσα μας, η αρχαιότερη όλων των λαών, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί αλλεπάλληλους βιασμούς από τους εκάστοτε υπευθύνους, οι οποίοι εντελώς ανεύθυνα λειτουργώντας ωσάν γλωσσοπλάστες, αποφάσιζαν για την «εκλαΐκευση» της, και ταυτόχρονα την καταστροφή της!
Με τις αλλεπάλληλες αλλαγές ανά 15 – 20 χρόνια (βλέπε: αυγό ή αβγό; Ξύδι ή ξίδι; Μονοτονικό σύστημα!) οι γενιές των Ελλήνων μαθαίνουν η κάθε μία και από μια ελαφρώς διαφοροποιημένη ελληνική γραμματική, μη μπορώντας καν να παρακολουθήσουν ούτε οι γονείς τα παιδιά τους!
Θέλω να πιστεύω πως το βιβλίο αυτό εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο, και ως εκ τούτου, εκ παραδρομής δημοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου, και όχι εσκεμμένα, πάρθηκε η απόφαση ενός ακόμα βιασμού της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που τόσο διψασμένα άνθρωποι από όλο τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν κτήμα τους.
Και ερωτώ, όχι μόνο εγώ αλλά και όλοι οι Έλληνες:
1) Δεν μας φτάνει η οικονομική κατακρήμνιση της πατρίδος μας, πρέπει να υποστούμε και την εθνική μας εξολόθρευση;
2) Πρέπει να θυσιάσουμε την γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς, για να γίνουμε αρεστοί από αυτούς; Οι οποίοι, επανήλθαν και ζητούν πλέον την ίδια μας την πατρίδα;
3) Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το βιβλίο είχε εγκριθεί από το 2007, αλλά λόγω αντιρρήσεων δεν εκδίδετο. Υπ’ όψιν, ότι οι αποσπασμένοι δάσκαλοι στο Ινστιτούτο όταν ερωτήθηκαν σχετικώς έκριναν το βιβλίο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!
4) Τι περίμεναν άραγε για να εκδώσουν αυτό το βιβλίο της Γραμματικής; Μήπως την εγκατάσταση στον υπουργικό θώκο της κ. Διαμαντοπούλου, που θεωρεί ότι «η αγγλική γλώσσα πρέπει να γίνει επίσημη γλώσσα της Ελλάδος»;
5) Σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες επιστημόνων, το μονοτονικό σύστημα έφερε την δυσλεξία στην πρώτη θέση των μαθησιακών δυσκολιών, εξαιτίας της ελλείψεως βασικών κανόνων γραμματικής και τονισμού. Με τόσα πολλά παιδιά να δυσκολεύονται από την απουσία των κανόνων, σκέφτεστε τι θα συμβεί με την απουσία των φωνηέντων τα οποία ενυπάρχουν στο DNA μας από την αρχή της υπάρξεως μας στον πλανήτη;
Εφαρμόζοντας την νέα Γραμματική, η ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ και η ελληνική γλώσσα θα γίνει μια συμβατική γλώσσα όπως και τόσες άλλες. Οι δάσκαλοι τελικά καλούνται να «μορφώσουν» Έλληνες;
Με ποια γλώσσα;
Με ποια γραμματική;
Ας θυμηθούμε τις ομολογίες των ιδίων των πρωταγωνιστών των προηγούμενων αλλαγών (π.χ. δηλώσεις Ράλλη) και ας αξιώσουμε να διατηρηθεί η Ελληνική γλώσσα, έτσι όπως μας παραδόθηκε, με την ετυμολογία της, με την μουσικότητα της και το βασικότερο όλων την σημασιολογία της! Γιατί το κάθε γράμμα μας έχει την βαρύτητά του, ο κάθε φθόγγος έχει την μουσικότητα του, και ο κάθε τόνος είχε την αξία του. Ας εκτιμήσουμε την ελληνική μας γλώσσα για να μας σεβαστούνε και οι εταίροι μας σαν λαό με θέληση, με δυναμισμό και με υπόσταση!
Χρυσού Μαρία, δασκάλα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας


Δημοσιεύουμε πρώτο το απαράδεκτα επιθετικό σχόλιο κάποιας φαιδρής εθνομηδενίστριας (Aspasia) οπαδού προφανώς των Ρεπουσο-Δραγωνο-Κουλούρηδων και των "ιστορικών" κατορθωμάτων τους:

Κα Χρυσού. Το ενδεχόμενο να μην κατανοείτε τι γράφει ούτε η τωρινή γραμματική ούτε κι εκείνη του Τριανταφυλλίδη αλλά να μονομαχείτε με τους προσωπικούς σας εθνικιστικούς ανεμόμυλους (Σημ. ΔΕΕ: sic!) το έχετε σκεφτεί; Μήπως με το αστήρικτο αυτό παραλήρημα (αστήρικτο γιατί παρερμηνεύει επιλεκτικά κομμάτια του βιβλίου διανθίζοντάς τα με προσωπικά ανόητα συμπεράσματα που δε συνάγονται από αυτό) επηρεάζετε τους ανίδεους και ταυτόχρονα εκτίθεστε ανεπανόρθωτα στα μάτια όσων γνωρίζουν δυο-τρία πράγματα για τη γραμματική; Μήπως θα ήταν προτιμότερο ν' ανοίξετε κάποιο σοβαρό βιβλίο γλωσσολογίας/γραμματικής ή και το ίδιο το εγχειρίδιο το οποίο κατακρίνετε ή ακόμα και τη γραμματική Τριανταφυλλίδη και να το διαβάσετε προσεκτικά ή με τη βοήθεια κάποιου επιστήμονα; Μήπως είναι κρίμα να υπάρχουν συνάδελφοι που όχι μόνο να διδάξουν αλλά ούτε και να καταλάβουν στοιχειωδώς τι γράφει ένα εγχειρίδιο δεν μπορούν (ούτε έχουν την ηθική ακεραιότητα να ρωτήσουν και να μάθουν) κι αντί να ντρέπονται για την άγνοιά τους τη δημοσιεύουν και στο ίντερνετ; [Α, και είναι δυνατόν να το έχουν διαβάσει τούτο το άρθρο ένα σωρό συνάδελφοι και να μη βρεθεί ΕΝΑΣ που να απαντήσει ως τώρα όπως πρέπει;]
(Σχόλιο ΔΕΕ: Δηλαδή πώς το εννοεί αυτό το "όπως πρέπει"; Να την κάψουν ζωντανή οι αντιεξουσιαστές στην Πλατεία Συντάγματος όπως εκείνα τα άτυχα και δύσμοιρα θύματα στην Μαρφίν;)


Τρία ακόμη σχόλια ενδεικτικά:

1. Εντάξει. Ας μη πάρουμε και το κεφάλι της συναδέλφου επειδή είχε το θάρρος να πει τη γνώμη της για το θέμα. Η γνώμη του καθενός πρέπει να είναι σεβαστή είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε μαζί του. Το χειρότερο από όλα είναι ότι αρκετοί από εσάς προχωράτε σε γενικεύσεις αυθαίρετα συμπεράσματα και χαρακτηρισμούς. Η επιχειρηματολογία σας πείθει (Σημ. ΔΕΕ: Ποιον πείθει δηλαδή; Το 90% των σχολίων συμφωνούν με το άρθρο!)  αλλά η εμμονή σας να συνεχίζεται να πυροβολείτε τη συνάδελφο προβληματίζει. Το πιο δίκαιο δε από όλα θα ήταν να μιλάτε καταθέτοντας το ονοματεπώνυμο σας όπως έκανε και η συνάδελφος δημοσιεύοντας το άρθρο της. Καλή η κουβέντα αλλά να βάλουμε και κάποιους κανόνες. Όποιος κρύβεται πίσω από την ανωνυμία κάτι έχει να κρύψει ή κάτι φοβάται.


2. Οι αλλαγές εδώ και κάποιες 10ετίες υπήρξαν αργές, σταδιακές και εντελώς διαβρωτικές. Ελέγχοντας την σκέψη και απλοποιώντας το μηχανισμό συλλογισμού οδηγείς εύκολα σε καθοδήγηση της μάζας. Ωπ! συνωμοσιολογικό δεν ακούγεται; Αλλά τα αποτελέσματα δεν με διαψεύδουν.
Επίσης δεν μπορώ να κατανοήσω την ανάγκη να μάθουν οι μαθητές έννοιες όπως τριβόμενα, φατνιακά (;) κλπ,έννοιες άχρηστες παντελώς , αποπροσανατολιστικές και στο τέλος τέλος, αποτρεπτικές προς την ουσιαστική γνώση. (Παρεμπιπτόντως, αξίζει τον κόπο να δει κάποιος τι διδάσκεται στο βιβλίο των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, για να καταλάβει γιατί τα παιδιά απεχθάνονται τα αρχαία ελληνικά και δεν μπορούν να κατανοήσουν τη χρησιμότητα της διδασκαλίας τους).
Οι εν λογω συγγραφείς των βιβλίων δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να εκτελούν κάποιο σχέδιο που τους έχει ανατεθεί, ακριβοπληρωμένο μάλιστα, ενώ οι ίδιοι θεωρούν ότι επιτελούν υψίστου επιπέδου ακαδημαϊκή έρευνα.
Μεμονωμένες φωνές πρέπει να ενωθούν ώστε οι σύλλογοι να ταχθούν απέναντι σε όλη αυτή την επικίνδυνη γελοιότητα. Δεν μπορεί η εκπαιδευτική κοινότητα να σιωπά και να αποδέχεται επί μακρόν τέτοιου είδους διάβρωση στη γλώσσα μας και κατ΄επέκταση στην σκέψη, πολιτισμό και πνευματική εξέλιξη.


3. Είμαι "συνεπίθετος" με μια από τις κυρίες που "συνέβαλλαν" στη συγγραφή ακόμη ενός "υποχρεωτικού" μαθήματος που υποτίθεται ότι διαμορφώνει "ελεύθερους" ανθρώπους και είδα ότι στο επίθετό της χρησιμοποιεί 2 "π" ...αναρωτιέμαι γιατί δεν καταργεί το ένα. Εάν μάλιστα κατοικεί στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να το γράψει με 2 "λ" . Όμως για να είμαι δίκαιος θα ήθελα να ξέρω αν το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται μόνο στον προφορικό λόγο όπου οι "φθόγγοι" αποκτούν το νόημά τους,... γιατί αν αναφέρεται στον γραπτό είναι πλέον παροχημένο αφού οι μισοί ελληνόπαιδες ήδη δυσκολεύονται να γράψουν στην ελληνική και προτιμούν την elliniki (greeklish)... συγχωρείστε μου το σατυρικό ύφος. Σε κάθε περίπτωση, εάν πράγματι θέλετε να αμυνθείτε της Ελληνικής γλώσσας, θα πρέπει να επενδυθούν χρόνος και χρήμα, ώστε π.χ. στις πλέον δημοφιλείς μεταξύ των παιδιών ιστοσελίδες ηλεκτρονικών παιχνιδιών (όρα miniclip.com), να υπάρχει η επιλογή της ελληνικής. Δεν μπορούμε να αγνοούμε υπεροπτικά το συνεκπαιδευτικό χαρακτήρα τέτοιων δραστηριοτήτων και να ενεργούμε ως να μας ενδιαφέρει μόνο το 2% των ελληνοπαίδων οι οποίοι δεν ξοδεύουν το μισό τους χρόνο στο διαδίκτυο ή στα "SMS". Εάν πάλι μας ενδιαφέρει ο προφορικός λόγος τότε καλό θα ήταν να ζητήσουμε από ένα Κινέζο να μας διαβάσει ένα πολυτονικό ελληνικό κείμενο...γιατί δυστυχώς κανείς έλληνας δάσκαλος ή ελληνίδα μάνα (σπάνια μόνο σε κάποιες ντοπιολαλιές) δεν μπορεί, δεν χρησιμοποιεί και δεν μεταφέρει πια την προσωδία που "περιγράφουν" τα διαφορετικά φωνήεντα, οι διαφορετικοί φθόγγοι και οι ανύπαρκτοι πιά τόνοι. Ότι και να γραφτεί για τον προφορικό λόγο το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο εάν είναι αδύνατο στους δασκάλους να προφέρουν το "Υ" όπως π.χ. το προφέρουν οι κάτοικοι της "Κ'Υμης" Ευβοίας. Όσο για την ετΥμολογία .... άραγε τι σημαίνει "ΚΥμη"? Η ασάφεια των παραπάνω ως προς την πρόταση που διατυπώνουν είναι ηθελημένη γιατί αναγνωρίζω ότι είμαι παντελώς άσχετος περί τα φιλολογικά και τίποτα περισσότερο από ένας "υποχρεωτικά" εκπαιδευμένος απαίδευτος ...




Δεν υπάρχουν σχόλια: