Κώστας Γεωργουσόπουλος
Ιδεοληψίες και εθνομηδενισμός
Ένα σαρκαστικό και συνάμα αποστομωτικό άρθρο-καταπέλτης του κορυφαίου κριτικού
θεάτρου, συγγραφέα και διανοητή Κώστα Γεωργουσόπουλου, που αξίζει να μελετηθεί λέξη
προς λέξη, με το οποίο "βάζει στην θέση της" την ιδεοληπτική υπέρμαχο κάθε εθνομηδενιστικής ανοησίας Άννα Φραγκουδάκη, νεο-αριστερής μεν, αλλά με δεξιές βαθιές τσέπες....
ΔΕΕ
ΤΡΙΤΗ
ΑΠΟΨΗ
Ζήτω τα γιούχα
ΚΩΣΤΑΣ
ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Η κ. Άννα
Φραγκουδάκη στο άρθρο της, στα «ΝΕΑ» του προπερασµένου Σαββάτου, έκρουσε τον
κώδωνα του κινδύνου. Θύµωσε µάλιστα πολύ διαβάζοντας πως ο σοσιαλιστής
πρωθυπουργός της Γαλλίας Ζοσπέν επικαλείται την ιδέα της πατρίδας και προτρέπει
τους Γάλλους να προσέλθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση µε τις ακµαίες παραδόσεις του
έθνους τους.
Η κ.
Φραγκουδάκη θεωρεί πως κάθε αναφορά σε πατρίδα, πατριωτισµό και έθνος είναι
συντηρητική, δεξιά και, σχεδόν, φασιστική πολιτική.
Επειδή η
ορθή αντιµετώπιση ανάλογων κινδύνων και στον τόπο µας έχει ανάγκη από τέτοιες
επισηµάνσεις και επειδή η πρόληψη είναι η αρίστη µέθοδος, κάνω έκκληση στους
υπεύθυνους πολιτικούς, κρατικούς, δηµοτικούς φορείς και στα κέντρα αποφάσεων να
σπεύσουν να προλάβουν κάθε ενέργεια, κίνηση, συνωµοσία που σκοπεύει στην
πατριωτική και εθνική έξαρση που µπορεί στα ξαφνικά να µας προκύψει.
Έτσι, καλό
θα είναι να απαλειφθούν από τα σχολικά βιβλία όλα τα ποιήµατα, τα διηγήµατα και
τα δοκίµια που αναφέρουν µε θετικούς χαρακτηρισµούς τις έννοιες «πατρίδα» και
«έθνος». Έτσι θα χρειαστεί να σβήσουν από τους «Πέρσες» του Αισχύλου οι στίχοι
από τον παιάνα της Σαλαµίνας «Ίτε παίδες Ελλήνων, ελευθερούτε πατρίδα… κτλ.». Η
µελέτη τέτοιων φανατικών ιδεοληψιών είναι δυνατόν να οδηγήσει τους ανώριµους
µαθητές σε τίποτε κουτουράδες, και να θολώσει το µυαλό τους και να αρρωστήσουν
από την ασθένεια του πατριωτισµού.
Πρέπει
ευθύς να αφαιρεθούν από τα σχολικά εγχειρίδια όλες οι αναφορές που υπάρχουν στο
έργο του Σολωµού και ιδίως στον πατριδοκαπηλικό «Ύµνον εις την Ελευθερίαν» στις
έννοιες Πατρίδα και Έθνος. Είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει πάραυτα ο Ζακύνθιος
ποιητής να µην προσφωνείται Εθνικός. Αν δεν γίνεται αλλιώς, να καταχωνιαστεί η
«Ιστορία του ελληνικού έθνους» του Παπαρρηγόπουλου, καλό θα είναι να καεί.
Οπωσδήποτε
όµως θα πρέπει να καεί και, µάλιστα δηµοσίως, το φασιστικό µυθιστόρηµα της
Πηνελόπης ∆έλτα «Για την Πατρίδα». Να εξοβελιστούν τα δεκατετράστιχα του Παλαµά
«Πατρίδες», εκτός αν τον παµπόνηρο αυτόν γέροντα τον σώσει η κραυγή του Γύφτου
του «Γιούχα και πάλι γιούχα των πατρίδων».
Η κ.
Φραγκουδάκη δεν είναι ούτε µόνη ούτε πρώτη. Έχουν ήδη προηγηθεί δύο άλλοι
επίσης πανεπιστηµιακοί, οι οποίοι σε βιβλία και άρθρα τους χαρακτηρίζουν
φασίστες τον Ελύτη, τον Εγγονόπουλο και τον Εµπειρίκο γιατί µιλούν για πατρίδα
και ελληνική γλώσσα και εθνικιστή τον Σεφέρη!
Επειδή
όµως η λέξη έθνος, αυτή η βόµβα στα θεµέλια του Λαού, υπάρχει, δυστυχώς, στο
πρώτο άρθρο του Συντάγµατος θα πρέπει, νοµίζω, να προβλεφθεί η εξάλειψή του
κατά την προσεχή αναθεώρηση του θεµελιώδους Νόµου της Πολιτείας.
Εντός
σύντοµης προθεσµίας πρέπει να αλλάξουν όνοµα η ποδοσφαιρική οµάδα «Εθνικός», το
«Εθνικό Θέατρο», η εφηµερίδα «Έθνος», το «Πατριωτικό Ίδρυµα», το «Εθνικό Ίδρυµα
Ερευνών», το υπουργείο Εθνικής Αµύνης και το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευµάτων, η Εθνική Λυρική Σκηνή και για να προληφθούν παγκόσµια δεινά ο
«Οργανισµός Ηνωµένων Εθνών»!
Αλλά και
οι φίλοι µας Γάλλοι, αν πληροφορηθούν την οργή της κ. Φραγκουδάκη, οφείλουν
αµέσως να διορθώσουν τον πρώτο στίχο του «Εθνικού» τους Ύµνου, που ένας
φανατικός επαναστάτης και φασίστας εθνικιστής συνέθεσε µέσα στα χαρακώµατα της
Γαλλικής Επανάστασης: «Αλόνζανφαν ντε λα πατρί»!
Οι
προειδοποιήσεις της κ. Φραγκουδάκη θα πρέπει να φθάσουν και στα αυτιά ορισµένων
παρασυρµένων αριστερών και σοσιαλιστών, οι οποίοι συµπαραστέκονται στους
Κούρδους και τους Παλαιστίνιους οι οποίοι, θύµατα εθνικιστικών φανατισµών,
επιµένουν να διεκδικούν µια πατρίδα εν ονόµατι της εθνικής τους ιδιαιτερότητας.
Πάντως, η
κ. Φραγκουδάκη θα πρέπει µε συνεχή τεκµηριωµένα άρθρα να ενηµερώσει τους
παραπλανηµένους Γάλλους, Γερµανούς, Άγγλους, Ιταλούς κ.ά. σοσιαλιστές που
κυβερνούν στη χώρα τους πως δεν φθάνει να µην επικαλούνται πατρίδες, έθνη και
άλλα ηχηρά παρόµοια, όσο συνεχίζουν να µιλούν και να γράφουν τη γλώσσα τους και
να έχουν όνοµα. Είναι άκρως επικίνδυνο να είναι κανείς Γάλλος, Γερµανός,
Έλληνας, Ισπανός, γιατί και µόνο η εκφώνηση του ονόµατος προκαλεί εθνικά ρίγη.
Οφείλω, πάντως, να οµολογήσω πως διαπιστώνω και κάποιες αντιφάσεις στα
πολιτικώς ορθά άρθρα της κ. Φραγκουδάκη.
Ενώ
κόπτεται, εν ονόµατι του δικαιώµατος κάθε λαού να επιλέγει ελεύθερα το όνοµά
του, να ονοµάζονται Μακεδόνες οι Σκοπιανοί και Τούρκοι οι Μουσουλµάνοι της
Θράκης, αρνείται στον Γάλλο πρωθυπουργό να ονοµάζει έθνος τη χώρα του και
πατρίδα την επικράτειά του.
Πληροφορούµαι,
εξάλλου, πως η κ. Φραγκουδάκη επιδοτείται µε 1 δισ. 750 εκατ. δρχ. για να
εκπονήσει µαζί µε τους συνεργάτες της πρόγραµµα εκµαθήσεως της ελληνικής
γλώσσας για τους Μουσουλµάνους της Θράκης. Αυτό που οµοϊδεάτες της κ.
Φραγκουδάκη, όταν έγινε για τους σλαβόφωνους της Μακεδονίας, το ονόµαζαν
εκστρατεία εξελληνισµού των µειονοτήτων.
Σχόλια από το Διαδίκτυο
Υπέρογκα
χρηµατικά ποσά.
Σε αυτούς
τους δύσκολους καιρούς που περνάει ο Έλληνας και που όλοι αναρωτιόµαστε ποιοί
κατασπατάλησαν τα δισεκατοµµύρια, οι κυρίες αυτές αποδεικνύεται οτι
διαχειρίστηκαν υπέρογκα χρηµατικά ποσά. Συνολικά για το πρόγραµµα από το 1997 έως
το 2008 οι κυρίες ∆ραγώνα και Φραγκουδάκη διαχειρίσθηκαν τουλάχιστον 7.000.000
ευρώ!
Η
αλληλοεξαρτώµενη οµάδα
Ωστόσο ενώ
είναι βέβαιο ότι αυτή η «οµαδούλα» συµπλέκεται µαζί σε εκδόσεις βιβλίων και σε
επιµερισµούς υπέρογκων χρηµατικών ποσών και σε διάφορα συνέδρια πολιτικής
φύσεως, όπως στην προσπάθεια εθνικής αποδόµησης στην Ελλάδα και Κύπρο, ταυτόχρονα παρατηρούµε να εξαρτάται ή µία από την άλλην µε σχέση (ίσως;)
διδάσκαλου και µαθητή. Πράγµα που ενδεχοµένως, να δείχνει την αλληλοεξάρτηση
ακόµα και στην ακαδηµαϊκή καριέρα οδηγώντας στην υποψία αναξιοκρατίας.
Πανεπιστήµιο Αθηνών:
Επίλογος
Ζούµε σε
µια εποχή κατά την οποία το υπόδουλο ελληνικό έθνος ακόµη απελευθερώνεται από
πεντακόσια χρόνια κατοχής και γενοκτονίας.
Μεγάλα
τµήµατα εδαφών, όπου οι Έλληνες έχουν ζήσει για χιλιετίες είναι ακόµα υπό ξένη
κατοχή – τα αδέρφια µας στην Κύπρο που ζουν κάτω από τον ιµπεριαλιστικό,
εταιρικό µηχανισµό µπορούν να το επιβεβαιώσουν.
Και όµως,
ενώ η χώρα µας βρίσκεται ακόµη υπό κατοχή και φωνάζει για απελευθέρωση, η Άννα
Φραγκουδάκη και οι λοιπές γράφουν ότι το να διδασκόµαστε στο σχολείο για την
εθνική και πολιτιστική µας ταυτότητα ισούται µε τη νοµιµοποίηση του να επιθυµείς
άλλες χώρες και την προετοιµασία για επεκτατικούς πολέµους..
Η Άννα
Φραγκουδάκη καθώς και οι λοιπές «χάριτες», καταβάλουν επίσης µεγάλες
προσπάθειες για να γελοιοποιήσουν και να επιτεθούν σε όσους από εµάς επιµένουµε
στην προσπάθεια να διατηρήσουµε τη γλώσσα µας, την ελληνική πολιτιστική
κληρονοµιά, την ιστορία µας και την αίσθηση της εθνικής µας συνέχειας, οι
οποίες απειλούνται από στρατιωτικές και γενοκτονικές κατοχές, από πολιτισµικό
ιµπεριαλισµό, από την προσεκτικά καλλιεργηµένη άγνοια και τον αυτό-κατευθυνόµενο
ρατσισµό. Γιατί είναι σηµαντικό να υπερασπιστούµε τα δικαιώµατα της γλώσσας των
υπό κατοχή φυλών Ναβάχο ή Λακότα; Επειδή µε την υπεράσπιση αυτών των γλωσσών
βοηθάµε την υπεράσπιση των αυτόχθονων πληθυσµών της Αµερικής κατά των αποικιοκρατών
που τους έχουν σχεδόν εξαφανίσει πολιτισµικά, εθνοτικά και πολιτικά.
Το ίδιο κα
Φραγκουδάκη, δε θα έπρεπε να ισχύει και για εµάς;