Η ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ
ΣΤΟΝ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ ΤΟ 390 μ.Χ
Ιστορική για τη σκληρότητά της έχει μείνει η σφαγή 7.000 Θεσσαλονικέων στον Ιππόδρομο το 390 μ.Χ., με διαταγή του Θεοδοσίου, ως τιμωρία για την εξέγερση εναντίον της φρουράς του, που αποτελούταν από Γότθους υπό τον Βουτέριχο.
Ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος Α΄ (379-395 μ.Χ.), στην προσπάθεια του να εξουδετερώσει τον κίνδυνο των Γότθων, επιδίωξε να αποκαταστήσει φιλικές σχέσεις μαζί τους και κάλεσε πολλούς από αυτούς να εγκατασταθούν μέσα στο βυζαντινό κράτος. Οι ντόπιοι κάτοικοι ωστόσο, δε σταματούσαν να τους μισούν και γιατί ήταν ξένοι και γιατί συνέχιζαν τις ληστρικές επιδρομές. Η δυσαρέσκεια αυτή ήταν ιδιαίτερα έντονη στη Θεσσαλονίκη, όπου η φρουρά της πόλης αποτελούνταν από Γότθους.
Το 390 μ.Χ. ο διοικητής της γοτθικής φρουράς της Θεσσαλονίκης Βουτέριχος συνέλαβε και φυλάκισε, για ασήμαντο λόγο, έναν πολύ δημοφιλή ηνίοχο του ιπποδρόμου. Επειδή εκείνες τις μέρες θα γίνονταν αρματοδρομίες, οι Θεσσαλονικείς ζήτησαν από το Βουτέριχο να αφήσει ελεύθερο τον ηνίοχο, για να πάρει κι αυτός μέρος στους αγώνες. Ο Γότθος διοικητής όμως αρνήθηκε.
Η άρνηση αυτή στάθηκε αφορμή για να ξεσπάσει η δυσαρέσκεια και να πυροδοτήσει μια λαϊκή εξέγερση που ήταν φαινόμενο όχι ασυνήθιστο στο Βυζάντιο. Ο λαός της πόλης εξεγέρθηκε και στη διάρκεια των βίαιων ταραχών που ακολούθησαν, σκοτώθηκαν όλοι σχεδόν οι Γότθοι της φρουράς, καθώς και άλλοι αξιωματούχοι, ενώ πολλά δημόσια κτίρια καταστράφηκαν.
Όταν ο Θεοδόσιος πληροφορήθηκε τα γεγονότα εξοργίστηκε και αποφάσισε να τιμωρήσει σκληρά την πόλη. Στα Μεδιόλανα (σημερ. Μιλάνο, Ιταλία) όπου βρισκόταν, ο επίσκοπος Αμβρόσιος προσπάθησε να τον πείσει να φανεί επιεικής, χωρίς αποτέλεσμα.
Η βάρβαρη γοτθική φρουρά της πόλης εκτέλεσε την τιμωρία με σατανικό τρόπο. Την επόμενη μέρα ο λαός προσκλήθηκε στον Ιππόδρομο τάχα για να παρακολουθήσει τους αγώνες.. Κι όταν το ανυποψίαστο πλήθος συγκεντρώθηκε και παγιδεύτηκε, ξεχύθηκαν μέσα στον ιππόδρομο οι Γότθοι στρατιώτες και άρχισαν να σφάζουν όποιον έβρισκαν μπροστά τους, χωρίς διάκριση. Τα θύματα της φοβερής αυτής σφαγής έφτασαν τις 7.000 ή, κατ’ άλλους, τις 15.000.
Ύστερα από το έγκλημα αυτό, ο Θεοδόσιος κατά την εορτή των Χριστουγέννων βρέθηκε στα Μεδιόλανα και θέλησε να μεταβεί στην Εκκλησία και να κοινωνήσει. Ο άγιος Αμβρόσιος, ντυμένος τα ιερατικά του άμφια, βγήκε στη θύρα του ναού και δεν επέτρεψε στον αυτοκράτορα να προχωρήσει. «Είναι τα χέρια σου βαμμένα με αίμα», του είπε. Ο Θεοδόσιος θέλησε να δικαιολογηθεί κι απάντησε στον Ιεράρχη: «Κι ο Δαβὶδ αμάρτησε». Τότε ο άγιος Αμβρόσιος είπε στον Θεοδόσιο. «Τον μιμήθηκες στο έγκλημα, να τον μιμηθείς και στη μετάνοια»! Ο Θεοδόσιος δεν τόλμησε να μπει στην Εκκλησία κι έφυγε μετανιωμένος.
Εμένα μου κάνει εντύπωση πως σήμερα το 2014 πολλοί εκκλησιαστικοί ή θεολόγοι όπως πχ οι κύριοι της ΟΟΔΕ που γίνονται πραγματικά απίστευτοι ορισμένες φορές προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα εγκλήματα του Θεοδοσίου και να προβάλλουν κάτι δικαιολογίες τραβηγμένες από τα μαλλιά.Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένας λόγος η εκκλησία σήμερα να μην βλέπει αντικειμενικά το γεγονός αυτό.Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για έναν άνθρωπο που πρέπει να έπασχε από πολλά ψυχοπαθολογικά προβλήματα,η Αντιόχεια στο τσακ γλίτωσε την καταστροφή απ'αυτόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.apologitis.com/gr/ancient/ambrosioi.htm
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://yiorgosthalassis.blogspot.com/2013/12/blog-post_4677.html
http://www.oodegr.com/neopaganismos/diogmoi/ippodromos1.htm
http://www.oodegr.com/neopaganismos/diogmoi/theodosios2.htm
http://www.oodegr.com/neopaganismos/diogmoi/theodosios1.htm
Σου είναι γνωστά τα ανωτέρω,Δημήτριε,αδελφέ και φίλε;Και ό μ ω ς,έχουν δ ι α λ ε υ κ α ν θ ή,ενώ η εμμονή συνιστά και υποδηλώνει,τουλάχιστον,ιδεοληψία,κάτι το (καχ-)ύποπτο και σκοτεινό.Εάν,τώρα,τόσον,είτε ο στρατός της κάθε εποχής όσον,είτε(και)οι αυλικοί και αυλοκόλακες,οι υποτακτικοί και κίναιδοι(δηλαδή ο όχλος και τα αρτηριοσκληρωτικά/σκληροπυρηνικά-διαλυτικά/φθοροποιά/διαβρωτικά αποσπάσματα και τάγματα-στοιχεία απ-/κατ-εργασίας της/μιας καθ'όλα ιεραρχικής-//διοικητικής κατ'αποκλειστικότητα δομής της κοινωνίας μας),'σε αγαστή συνεργασία και απόλυτο σύμπνοια,θεμελιώνουν,δημιουργούν,γεννούν(και...''ευνοούν''εδώ..)εθνικό σώμα,εθνική/εθνοτική συνείδηση και ταυτότητα,τότε δεν έχουμε μέση λύση,μεσότητα άλλη από την αυτοπυρπόληση!Εξακολουθούμε να αναπνέουμε και πλέουμε ενώπιον,έμπροσθεν εμποροπανηγύρεων,της αειθαλούς ενότητος της ελλαδικής και περιελλαδικής νεότητος..
Ερμηνεύεις(μια αξιολογική κρίσις...''απολύτως σεβαστή'' κατά τ'άλλα ''σου'' και μόνον..)και εσύ μιαν άλλην εποχήν περί της οποίας ούτε ιδέα έχεις ούτε σε αφορά επί της ουσίας.Πρόβλημά των των κυρίων/κυριών που γράφεις,ισχυρίζεσαι.Εσύ πού,ακριβώς,εμπίπτεις εκεί;Θα τους διορθώσης;Ιστορικός ή ιστοριογράφος είσαι;Μήπως,όμως,χρονογράφος/χρονικογράφος;Ο Θεοφάνης;Μάγος;Μάγος είσαι;Λίθος ζωής,θεμελίου και θεμελιώσεώς της;Τους γνωρίζεις;Καλείς 'σε γενικήν εποπτεία τους ανθρώπους του περιγύρου σου;'Σε αυτοκρατορικό σχήμα διοικήσεως 'βρισκόμαστε ακόμη,φίλε;Τι είδους αντικειμενικότης υπάρχει 'στην ιστορία του ανθρώπου;Είναι πίστις,σημείο,κάτι το σταθερό και το αναλλοίωτο,ανεπίδεκτον επηρεασμού;Είδες που/πού προτρέχεις και δεν έχεις ούτε κέρδος αλλά και ούτε και ζημία από το Στοίχημα της Ημέρας;
ΑπάντησηΔιαγραφή