Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

Αλβανική παρέμβαση για τους βλαχόφωνους!


Σύμφωνα με το Αλβανικό Πρακτορείο Ειδήσεων "Illiria" οι Βλάχοι του Κρουσόβου δεν είναι Έλληνες, αλλά Αλβανοί! Προφανώς ενοχλήθηκαν από τις εκδηλώσεις της 1ης Συνάντησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων (ΠΟΠΣΒ) με επικεφαλής τον πρόεδρο Μιχαήλ Μαγειρία και των Βλάχων του Κρουσόβου στα Σκόπια,  αλλά και τις δηλώσεις του κ. Μαγειρία (βλ. προηγούμενη ανάρτηση http://ethnologic.blogspot.com/2011/10/blog-post_22.html).
ΔΕΕ

Βλάχοι του Κρουσόβου: Δεν είμαστε Έλληνες,
έχουμε έρθει από την Αλβανία!

Ακολουθεί η μετάφραση δημοσιεύματος του Αλβανικού πρακτορείο iliria:

Ο Σύλλογος «Συνέδριο της Ένωσης»/ “Kongresi i Bashkimit” που έχει έδρα στο Μοναστήρι αντέδρασε εναντίον της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των Βλάχων, η οποία δήλωσε ότι οι Βλάχοι του Κρουσόβου και της γύρω περιοχής είναι Έλληνες και η καταγωγή τους είναι καθαρά ελληνική.
Τις τελευταίες ημέρες, η Ελληνική Ομοσπονδία των Βλάχων έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία στην περιοχή, σχετικά με την ευαισθητοποίηση των Βλάχων της περιοχής του Κρουσόβου για να δηλώσουν Έλληνες, οι οποίοι δηλώνουν ότι είναι Βλάχοι ελληνικής καταγωγής. Στο ζήτημα αυτό δεν έχουν αντιδράσει ούτε τα σκοπιανά μέσα ενημέρωσης. - αναφέρει το δημοσίευμα.
Και συνεχίζει:
Ο αλβανικός σύλλογος “Kongresi i Bashkimit” , ανακοίνωσε ότι οι πρώτες οικογένειες που έφθασαν στο Κρούσοβο είναι κυρίως αλβανικής καταγωγής και Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Αλλά, ένα μέρος από αυτούς ανήκουν στους εθνικά Βλάχους. Οι οικογένειες που ζουν τώρα στην περιοχή του Κρουσόβου κατάγονται από τη νότιο Αλβανία και ζούσαν σε πεδινές περιοχές όπως είναι τα χωριά του Κρουσόβου: Nerova, belahan, Presilla, Vrbovci» δήλωσε ο Koço Haxhilega (Κότσο Χατζηλέγας), 80 ετών που δήλωσε ότι είναι εθνικά Βλάχος. Αναφέρει μάλιστα, προς το αλβανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, ότι εκτός από οι Βλάχους στο Κρουσόβο ζουν και Αλβανοί Ορθόδοξοι, οι οποίοι έχουν αναμιχθεί με τους Βλάχους με μικτούς γάμους.
Ο Σαίμ Ισλάμ 67 ετών και ο 90χρονος Καρέμ Αλίλι από τη Νερόβα του Κρουσόβου ισχυρίζονται ότι όλοι οι ηλικιωμένοι Βλάχοι του Κρουσόβου γνωρίζουν την αλβανική, τα τόσκικα όπως αυτά ομιλούνται στο Ντεβόλ και στην Κορυτσά. Ισχυρίζονται, επίσης, ότι οι Βλάχοι μαζί με κάποιες αλβανικές οικογένειες ήρθαν στην περιοχή αυτή μετά την πτώση του Αλή Πασά.
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία και έγγραφα που έχει το «Συνέδριο της Ένωσης», οι Βλάχοι του Κρουσόβου έλκουν καταγωγή από την Μοσχόπολη, στο Βιθκούκι, Ντέβολι της επαρχίας Κορυτσάς, καθώς και από το Δέλβινο, Γιάννενα και Κολόνια. Αυτό επιβεβαιώνεται από την μαρτυρία του Κότσο Νίτσα, Βλάχου από το Κρούσεβο που είναι πρόεδρος μιας ένωσης Βλάχων στο Μοναστήρι.
«Εμείς δεν είχαμε ποτέ σχέσεις με την Ελλάδα γιατί η καταγωγή μας είναι από τη Μοσχόπολη και την περιοχή της Κορυτσάς και γνωρίζουμε τα Βλάχικα όπως και τα Αλβανικά»- δήλωσε ο Νίτσας.

Σύμφωνα, επίσης, με μάρτυρες οι Σλάβοι των Σκοπίων ήρθαν πολύ αργότερα στο Κρούσεβο και στη γύρω περιοχή και σε πολλές περιπτώσεις μετά απ'αυτό συνέβη η εγκατάλειψη των οικισμών από την πλειοψηφία των Βλάχων και των Αλβανών που μετοίκησαν στην πόλη των Σκοπίων και στο Μοναστήρι.
Οι εκπρόσωποι της βλάχικης κοινότητας υποστηρίζουν ότι οι υποστηρικτές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βλάχων είναι η μειοψηφία, και είναι χειραγωγημένοι και εργάζονται για τα ελληνικά και βουλγαρικά συμφέροντα. (Σημ. ΔΕΕ: Ενώ αυτοί δεν είναι καθόλου χειραγωγημένοι!) 


Πηγή: Ιστοσελίδα "Βορειοηπειρωτικά"
http://borioipirotika.blogspot.com/2011/10/blog-post_6885.html

3 σχόλια:

  1. Όσο μένει ως έχει,ακέραιη να εμποτίζη φανατίζοντας,να αναμοχλεύη τα πάθη και τα μίση χάριν μιας ομιχλώδους ''ανάμνησης'' και αναγωγής 'σε παρελθόντα-φαντάσματα προκειμένου να δικαιολογήσουμε,''διαφυλάττοντας'',αποφεύγοντας να αντικρίσουμε κατά πρόσωπο το άθλιο σήμερα,αστηλίτευτη να χρονίζη (δια)φθείροντας αθώες και αγνές συνειδήσεις,αναπάντητη και αξεδιάλυτη κάθε είδους και μορφής (εύηχη) ε θ ν ο μ υ θ ο π λ α σ ί α και ε θ ν ο μ υ θ ο λ ο γ ί α(-μ α ν ί α) α κ ό μ η 'στον Αίμο,τόσο περισσότερο βλάπτει τους λαούς του και τη ζωή των,εκτιμώ.Είναι ζήτημα (στοιχειώδους) σοβαρότητας και αξιοπρέπειας που πηγάζει από την ελευθερία και τη σωφροσύνη και σύνεση*,πια,'στο διανυόμενο 21ο αιώνα μας της παγκόσμιας οικονομικής δυσπραγίας και των διεθνών αναδιατάξεων,ανασυντάξεων,ανακατατάξεων δύναμης..

    *[Δε γράφω καν επιστημονικής αλλά ούτε ιστορικής ακρίβειας/αλήθειας/γνώσης από μόνη της διότι ελπίζω και ευελπιστώ πως προέχει και απαιτείται,εάν δε διαπράττω κάποιο τραγικό και θεμελιώδες λάθος,ο ε κ δ η μ ο κ ρ α τ ι σ μ ό ς για τους λ α ο ύ ς του Α ί μ ο υ!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πιστεύεις αγαπητέ ότι το πρόβλημα λύνεται με περισσότερη δημοκρατία; Δεν μας έχει φρονιματίσει αυτό που ζούμε σήμερα; ΠΑΙΔΕΙΑ απαιτείται και άνοδος του μορφωτικού επιπέδου του λαού, άλλως η δημοκρατία είναι κέλυφος κενόν και άχρηστον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άπτεσθε ενός σπουδαίου ζητήματος που αφορά την ανθρωπότητα καθαυτή:της σχέσεως και συσχετίσεως του δ η μ ο κ ρ α τ ι κ ο ύ φαινομένου και του β ι ο τ ι κ ο ύ επιπέδου του λαού μας με το μ ο ρ φ ω τ ι κ ό επίπεδο που ακόμη,'στη χώρα μας μένει ομιχλώδες και ασαφές,απροσδιόριστο(βλ.α ν θ ρ ω π ο λ ο γ ι κ ό πρότυπο και μηχανική/μηχανιστική-επαγγελματική/τεχνοκρατική/υλιστική αντίληψη της ζωής).Δεν υφίσταται ουδεμία πυξίδα και φάρος και πρότυπο βίου 'στη νεοελληνική ζωή,δυστυχώς,και πλέουμε 'στο άγνωστο.....

    Τίθεται το ζήτημα τ ι ακριβώς προηγείται εδώ,για να δυνηθούμε να 'βγάλουμε μίαν άκρη και να αρχίσουμε από κάπου να ελέγχουμε τα κακώς κείμενα και να ανοικοδομήσουμε αυτήν την πατρίδα....

    Τι είδους και μορφής εκπαιδευτικό σύστημα και τι είδους και μορφής Έλληνα και Ελληνισμό επιθυμούμε.'Στο σήμερα του 21ου αιώνα.Άλλως πως,α δ υ ν α τ ο ύ μ ε να ε π ι β ι ώ σ ο υ μ ε 'σε π α ν ε θ ν ι κ ό επίπεδο.

    Δεκτό για την παιδεία.Με τ ί συνείδηση,όμως;Πού κατευθύνεται και κατευθύνει η εγκύκλιος αλλά και η ανωτάτη εκπαίδευσή μας;'Σε άριστα εξαρτήματα του παρόντος οικονομικού συστήματος;'Στους αριστοτέχνες και αψόγους ''επαγγελματίες του χώρου'';Πολλά και ποικίλα 'μπορούν να τεθούν,να αναλυθούν,να αναζητηθούν,να συζητηθούν 'στο σημείο αυτό....

    Ιδού ένα πεδίο δόξης λαμπρόν για τη διεξαγωγή όχι μόνον ενός δ ι α δ ι κ τ υ α κ ο ύ διαλόγου αλλά ενός ε θ ν ι κ ο ύ....

    Δεν υπάρχει κάτι για το οποίο πρέπει να φοβηθούμε και να ενδώσουμε,να δειλιάσουμε και να διστάσουμε να θέσουμε,να ορίσουμε επί τάπητος αλλά και να προτείνουμε....

    Βασιλική διαταγή και τα σκυλιά 'δεμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δεν γίνονται δεκτά σχόλια σε greeklish