Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Μη-συμβατική ...Αρχαιολογία!

 

Πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, στις 11/3/2008, είχε δημοσιευθεί στην εφημερίδα "ΕΘΝΟΣ" μια "πιασάρικη" και εντυπωσιακή είδηση με τον βαρύγδουπο τίτλο: "Τα άστρα δείχνουν τον Φίλιππο"! Το άρθρο αυτό μας "προετοίμαζε" για μια σπουδαία επιστημονική ανακοίνωση, η οποία θα παρουσιαζόταν στην συνάντηση για το αρχαιολογικό έργο στην Μακεδονία και την Θράκη, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στην Θεσσαλονίκη, από την αρχαιολόγο κα Δέσποινα Ιγνατιάδου.
Δεν διάβασα ανάλογα πομπώδη δημοσιεύματα για την τύχη αυτής της “επιστημονικής” ανακοίνωσης της ευφάνταστης κας Ιγνατιάδου, η οποία υποστήριζε ότι μια τοιχογραφία στον τάφο της Βεργίνας ήταν, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα είδος "προϊστορικού αστεροσκοπείου"! Η ξεπερασμένη αυτή "είδηση" ανασύρθηκε και πάλι πρόσφατα (28-8-2011) από κάποιους μη-συμβατικούς αερολόγους και με έκπληξη την διάβασα σε σχετικό ιστολόγιο με τον αποκαλυπτικό τίτλο "The secret real truth" (sic) δηλ. "Η μυστική πραγματική αλήθεια"! 
Το ζήτημα βέβαια είναι γενικότερο. Φαίνεται ότι μετά από δεκαετίες αναζητήσεων και πακτωλούς χρημάτων για τον πολυδιαφημισμένο τάφο, άρχισαν οι αρχαιολογίνες μας να στρέφονται στην αστρολογία και σε λίγο, γιατί όχι, στις καφετζούδες, ενώ κάποιες, φρονίμως ποιούσες, προτίμησαν την προσοδοφόρο θέση του Ευρωκοινοβουλίου. Προτιμώ τον Λιακόπουλο!
ΔΕΕ



ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Τα άστρα δείχνουν τον Φίλιππο
Πώς ένα «αστεροσκοπείο» που απεικονίζεται στη σκηνή του κυνηγιού μαρτυρεί την ταυτότητα του άνδρα στον τύμβο της Βεργίνας.

Η «μαγική» λέξη που κρύβεται εντέχνως στη σκηνή του κυνηγιού η οποία εικονογραφήθηκε στη φρίζα του μεγάλου τάφου της Βεργίνας είναι «Φίλιππος». Φως και απάντηση στην προσπάθεια αποκρυπτογράφησης του γρίφου που κρύβει η εικόνα δίνει ένα προϊστορικό «αστεροσκοπείο» που βρίσκεται σε χώρα της βαλκανικής χερσονήσου. (Σημ. ΔΕΕ: Πού άραγε; Είναι μυστικό;).
Αν μέχρι τώρα, και παρά τα προφανή στοιχεία, υπήρχαν αμφιβολίες σχετικά με τον άνδρα που ετάφη στον τύμβο της Βεργίνας, η απάντηση θα δοθεί διά της ερμηνείας της τοιχογραφίας του κυνηγιού από την αρχαιολόγο Δέσποινα Ιγνατιάδου και τον καθηγητή αστροφυσικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, γνωστό και ως μεγαλύτερο κυνηγό πάλσαρ στον κόσμο, Γιάννη Σειραδάκη. (Σημ. ΔΕΕ: Για φαντάσου!).
Η κ. Ιγνατιάδου θα δείξει ότι ένα κομμάτι του τοπίου στην απεικόνιση του κυνηγιού -αυτό των βράχων από όπου βγαίνει μια αρκούδα-, είναι υπαρκτό και όχι αποτέλεσμα της φαντασίας του καλλιτέχνη που το ζωγράφισε. Ο χώρος μάλιστα δεν είναι παρά ένα «αστεροσκοπείο» της εποχής του χαλκού. Από τον χώρο που ήταν προφανώς κάτι περισσότερο από γνωστός στην αρχαιότητα είχε περάσει ο Φίλιππος Β' σε μια από τις εκστρατείες του.
«Οι εκστρατείες του Φιλίππου είναι αυτές που απεικονίζονται με τη σκηνή του κυνηγιού», λέει στο «Εθνος» η κ. Ιγνατιάδου. «Τίποτα δεν είναι τυχαίο και για κανέναν άλλο δεν θα μπορούσε να γίνει αυτή η σκηνή, η οποία δεν περιγράφει μόνο τις εκστρατείες που έκανε μέχρι να πεθάνει, αλλά και τον τελικό πολιτικό και στρατιωτικό του στόχο που ήταν η καθυπόταξη των Περσών».
«Η ταύτιση του πραγματικού χώρου και της σκηνής είναι 100%, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία και ολοκληρώνει την ερμηνεία που έδωσε πριν από λίγο καιρό η καθηγήτρια Χρυσούλα Σαατσόγλου-Παλιαδέλη (Σημ. ΔΕΕ: Ήδη μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου!) όταν δημοσίευε και ερμήνευε το μνημείο», σημειώνει η κ. Ιγνατιάδου, προσθέτοντας ότι «η σκηνή του κυνηγιού δεν ιστορεί απλώς τα ανδραγαθήματα του νεκρού, αλλά εμπεριέχει παραλλήλως και την υπόσχεση του διαδόχου προς τον γεννήτορα ότι θα συνεχίσει το έργο του μέχρι τον τελικό στόχο. Η μαγική λέξη λοιπόν για τον άνδρα που θάφτηκε στη Βεργίνα είναι μία και είναι Φίλιππος».
Η κ. Ιγνατιάδου, προσπαθούσε να κατανοήσει τα κρυφά νοήματα της τοιχογραφίας τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, το «κλειδί» που άνοιξε το μυστικό ήταν ένα πραγματικό τοπίο από γειτονική χώρα και τις λεπτομέρειές του θα αποκαλύψει στη συνάντηση για το αρχαιολογικό έργο στη Μακεδονία και τη Θράκη που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη.
«Το τοπίο είναι ένα αρχαίο αστεροσκοπείο» θα συμπληρώσει ο κ. Σειραδάκης που επισκέφθηκε ο ίδιος τον χώρο. «Οι ομοιότητες του χώρου με τη σκηνή του σκύλου και της αρκούδας είναι περισσότερες από τις ανομοιότητες».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεν γίνονται δεκτά σχόλια σε greeklish