Μη-συμβατική ...Αλβανολογία
Δημήτρη Ε. Ευαγγελίδη
Τις τελευταίες μέρες διακινείται και πάλι ένα φαιδρό κείμενο κάποιου ημιμαθούς, ο οποίος ισχυρίζεται ότι «έλυσε» το «μυστήριο της καταγωγής των Αλβανών» (που δεν μπόρεσε υποτίθεται να λύσει η επιστημονική κοινότητα), «αποκαλύπτοντας» ότι οι Αλβανοί δεν είναι απόγονοι των Ιλλυριών (φοβερή διαπίστωση!), ούτε κατάγονται από την αρχαία Ρώμη (από το όρος «Άλβανον» – sic!) ούτε βέβαια ήρθαν από τον Σείριο, αλλά από το ...Νταγκεστάν!
Έχω αναφερθεί συχνά στο πανάθλιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, που ούτε εκπαιδευτικό είναι ούτε και σύστημα, αλλά προϊόν συμβιβασμού των διαφόρων πολιτικάντηδων και των συνδικαλιστών του χώρου και το οποίο παράγει σωρηδόν στρατιές αγραμμάτων και το χειρότερο, ημιμαθών νεοελλήνων. Αν μάλιστα προσθέσουμε και την διαβόητη πολυπραγμοσύνη που μας διακρίνει ως λαό, τότε η κατάσταση ξεφεύγει από κάθε έλεγχο. Με την ευκολία που υπάρχει σήμερα στην πρόσβαση σε πληροφορίες κάθε είδους, μορφής και αξιοπιστίας (Βικιπαίδεια κλπ), οποιοδήποτε γνωρίζει τον τρόπο πρόσβασης και λίγα κολλυβογράμματα, αναδεικνύεται σε ειδικό επί παντός του επιστητού και περί άλλων τινών.
Υποθέτω ότι ο καθένας μας έχει έρθει κατά καιρούς αντιμέτωπος με κείμενα, όπου με περισσή ευκολία διάφοροι «φωτεινοί παντογνώστες» υποδύονται τους ειδικούς Γλωσσολόγους, Αρχαιολόγους, Εθνολόγους, Ανθρωπολόγους, Γεωλόγους και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κάποιος, συγγράφοντας κείμενα απίστευτης ελαφρότητας, ανοησίας, ημιμάθειας και αερολογίας.
Όλα τα παραπάνω ανευρίσκονται σε υπερθετικό βαθμό στο κείμενο που προανέφερα και το οποίο μπορεί εύκολα να το ανασύρει οποιοσδήποτε μέσα από κάποια μηχανή αναζήτησης αναγράφοντας τον τίτλο «το μυστήριο της καταγωγής των Αλβανών».
Τι ακριβώς λοιπόν ισχυρίζεται ο ευφάνταστος, ημιμαθής και άσχετος αρθρογράφος; Ούτε λίγο ούτε πολύ, ισχυρίζεται ότι οι σημερινοί Αλβανοί (Σκιπετάροι) κατάγονται από τους αρχαίους Αλβανούς του Καυκάσου. Αλλά δεν είναι μόνον αυτή η επίδειξη ασχετοσύνης! Τα πράγματα χειροτερεύουν στην συνέχεια με την προσπάθεια τεκμηρίωσης αυτής της ανοησίας, όπου αναφέρονται πράγματα και θάματα! Το παραλήρημα ξεκινάει από τις πρώτες γραμμές του κειμένου («Πολλοί ακαδημαϊκοί και ιστορικοί, μάλιστα και αρκετοί διάσημοι, αναλύοντας το ζήτημα της πληθυσμιακής σύνθεσης των σημερινών Αλβανών κλπ, κλπ». Ποιοί ακαδημαϊκοί και ιστορικοί – και μάλιστα διάσημοι – ήσαν αυτοί; Πού δημοσιεύτηκαν αυτές «οι αναλύσεις του ζητήματος»; Σε βιβλία; Δημοσιεύτηκαν σε κάποια επιστημονικά περιοδικά; Ανακοινώθηκαν σε κάποια επιστημονικά Συνέδρια; Πότε και πού; Τί ακριβώς αναλύθηκε και ποια τα συμπεράσματα; Άγνωστον). Παρακάτω, ακολουθεί ένα Κεφάλαιο με τον πομπώδη τίτλο «Ξετυλίγοντας το μίτο». Εκεί πραγματικά ο συγγραφέας δίνει ρεσιτάλ, αποδεικνύοντας ότι όχι μόνον δεν ξετυλίγει κάποιον «μίτο», αλλά μέσα στο κεφάλι του υπάρχει τέτοιο μπέρδεμα, που ουδείς «μίτος» της Αριάδνης ή άλλης κυρίας, μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλή έξοδο από την πλήρη σύγχιση!
Παρακολουθείστε λογική της άγνοιας και ημιμάθειας:
1. Είναι στα χρόνια της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου για πρώτη φορά καταγράφεται ιστορικά ένα -εχθρικό- έθνος με την ονομασία Αλβανοί, και με τη χώρα τους να βρίσκεται στη δυτική όχθη της Κασπίας. (Αρριανός).
(Σημ ΔΕΕ: Αρριανός τι; Σε ποιό έργο του; Σε ποιό κεφάλαιο και παράγραφο; Μάλλον αυτά είναι «ψιλά γράμματα». Θα μου πείτε βέβαια, τί ρωτάω και εγώ τώρα!)
2. Τις ίδιες αναφορές συναντάμε στον Πλούταρχο, τον Στράβωνα, τον Κλαύδιο Πτολεμαίο, τον Διόδωρο το Σικελιώτη, τον Διονύσιο τον περιηγητή, καθώς και τον Στέφανο Βυζάντιο.
(Σημ. ΔΕΕ: Σε ποια έργα τους; Τι ακριβώς λένε αυτές οι αναφορές;)
3. Λίγο αργότερα, με την παρακμή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και την ανάδειξη του Βυζαντίου, το ίδιο έθνος εμφανίζεται μακριά από την κοιτίδα του στην περιοχή του Καυκάσου, φτάνοντας μέχρι την καρδιά του Βυζαντίου.
(Σημ. ΔΕΕ: Ποιος το υποστηρίζει αυτό; Εδώ δεν υπάρχουν «αναφορές»; Πώς προκύπτει ότι ήταν το «ίδιο έθνος»; Δύο παρατηρήσεις ακόμα: Τι εννοεί ο ποιητής «λίγο αργότερα»; Από τις εκστρατείες του Μεγ. Αλεξάνδρου μέχρι την εμφάνιση του «ίδιου έθνους» πέρασαν κάπου χίλια χρόνια! Τηρουμένων των αναλογιών η Άλωση της Πόλης έγινε προχθές; Μου άρεσε και η διατύπωση «με την παρακμή της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και την ανάδειξη του Βυζαντίου». Προφανώς ο «συγγραφεύς» αγνοεί ότι το Βυζάντιο ήταν η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, εκτός αν αποδέχεται τις θεωρίες των Δυτικών και του Πάπα, που αρνούνται λυσσαλέα αυτό το γεγονός!)
4. Πρόκειται για ένα σύμπλεγμα φυλών που προέρχεται από την ασιατική Αλβανία, το σημερινό Dagestan. Το όνομα αυτών: Άβαροι.
(Σημ. ΔΕΕ: Τι έγινε ρε παιδιά; Το «ίδιο έθνος» μεταμορφώθηκε ξαφνικά σε «σύμπλεγμα φυλών»; Και ποιων το όνομα ήταν Άβαροι; Του έθνους, του συμπλέγματος ή κάποιου φύλου; Γνωρίζει ο "συγγραφεύς" την διαφορά μεταξύ των όρων «έθνος», «φύλο», «σύμπλεγμα φύλων»;
*
*
Χάρτης του 3ου αι. μ.Χ. όπου διακρίνεται η ύπαρξη περιοχής με την ονομασία Αλβανία (δυτικά της Κασπίας), καθώς και οι δύο πιθανές περιοχές σχηματισμού και εκκίνησης των Αβάρων
5. Η πρώτη κάθοδος τους γίνεται σταδιακά με κατάληξη νότια του Δούναβη, ενώ στη συνέχεια εγκαθίστανται μόνιμα στην Παννονία και την Παιονία.
(Σημ. ΔΕΕ: Στην Παιονία; Σε ποια Παιονία αναφέρεται ο κύριος; Η Παιονία απέχει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Παννονία. Μήπως τα μπέρδεψε λιγάκι; Ποιος υποστηρίζει και πού το γράφει ότι Άβαροι εγκαταστάθηκαν στην Παιονία; Έχει άραγε υπόψη του ότι οι μεσαιωνικοί Άβαροι, στους οποίους προφανώς αναφέρεται, δεν έχουν σχέση με τον σύγχρονο λαό που φέρει την ονομασία Άβαροι; Για να το κατανοήσει τον παραπέμπω σε μια απλή πηγή πληροφόρησης και όχι σε δύσκολα συγγράμματα και εργασίες, για να μη μπερδευτεί περισσότερο, στην αγαπημένη του Βικιπαίδεια, όπου γράφει τα εξής:
Caucasian Avars – From Wikipedia, the free encyclopedia
Not to be confused with Eurasian Avars.
Avars or Caucasian Avars are a modern people of Caucasus, mainly of Dagestan, in which they are the predominant group. The Caucasian Avar language belongs to the Northeast Caucasian language family (also known as Nakh-Dagestanian).
The Eurasian Avars or Ancient Avars – From Wikipedia, the free encyclopedia
Not to be confused with Caucasian Avars
The Eurasian Avars or Ancient Avars were a highly organized nomadic confederacy of mixed origins. The extinct language of the Eurasian Avars is now classified as belonging to the Oghur-Turkic subgroup.
Και για να μεταφέρω τι αναφέρεται παραπάνω: Οι Καυκάσιοι Άβαροι, που δεν πρέπει να συγχέονται με τους Ευρασιάτες Αβάρους είναι ένας σύγχρονος λαός του Καυκάσου, κυρίως του Νταγκεστάν, όπου αποτελούν την σπουδαιότερη ομάδα. Η γλώσσα τους ανήκει στην οικογένεια γλωσσών του ΒΑ Καυκάσου.
Πρόσφατος χάρτης του Καυκάσου, όπου διακρίνεται
η περιοχή των σύγχρονων Αβάρων
Οι Ευρασιάτες Άβαροι ή αρχαίοι Άβαροι, που δεν πρέπει να συγχέονται με τους Καυκάσιους Αβάρους ήσαν μία πολύ οργανωμένη νομαδική ομοσπονδία λαών με ανάμεικτη καταγωγή. Η εξαφανισμένη γλώσσα τους κατατάσσεται σήμερα στην υπο-ομάδα των Ογουρικών-Τουρκικών γλωσσών.
Να τονίσω ότι αυτές οι δύο διαφορετικές γλωσσικές ομάδες (των σύγχρονων και των αρχαίων Αβάρων) έχουν τόση σχέση μεταξύ τους όσο η μέρα με την νύχτα; Ότι είναι απλά μια συνωνυμία; Μάλλον θα χάσω τον χρόνο μου!)
Η επικράτεια των Αβάρων τον 6ο αι.
6. Μέχρι τον 5ο και 6ο αι. μ. Χ. οι Άβαροι αναμιγνύονται με τους Σκορδίσκους και εγκαθίστανται στην περιοχή Σάλωνα της Δαλματίας, σημερινό Solin.
(Σημ. ΔΕΕ: Με τους Σκορδίσκους; Τους Σκορδίσκους; Ποιους Σκορδίσκους είδε ο απίθανος; Οι κελτικής (γαλατικής) καταγωγής Σκορδίσκοι είχαν εξαφανιστεί ήδη από τον 1ο αιώνα π.Χ. και αυτός τους ανακάλυψε στον 5ο και 6ο αι. μ. Χ.; Έλεος πια!) 7. Τότε ξεκίνησε και η ανάμιξη των Αβάρων με τα βόρεια Ιλλυρικά φύλλα (sic), που λίγο παλαιότερα είχαν σπρώξει νοτιότερα γότθοι (sic) επιδρομείς.
(Σημ. ΔΕΕ: Τελικώς με ποιους πρόλαβαν να αναμειχθούν οι Άβαροι; Με τους (εξαφανισμένους) Σκορδίσκους; Με τα βόρεια Ιλλυρικά φύλα; Με τους Πελασγούς; Τους Εσκιμώους; Ποιούς τελοσπάντων; Και κάτι ακόμα: Τα ονόματα λαών, φυλών. εθνοτήτων κλπ γράφονται πάντα με κεφαλαίο και οι λαοί έχουν φύλα. Μόνον τα δέντρα και τα βιβλία έχουν φύλλα)
Λεπτομερής χάρτης της τελευταίας περιόδου
του αβαρικού κράτους (680-804)
(Σημ. ΔΕΕ: Να ρωτήσω πώς ακριβώς παγιώθηκε ή δεν κάνει; Μάλλον δια της επιφοιτήσεως του Αγ. Πνεύματος, υποθέτω. Και τι λέει η Άννα Κομνηνή και οι άλλοι βυζαντινοί συγγραφείς; Προσπάθησα να ανακαλύψω κάποιο χωρίο τους προς το τέλος της ανάρτησης, όπου παραθέτει «Ιστορικές αναφορές και αποδείξεις», όμως δεν υπήρχε τίποτε. Μάλλον οι αναφορές χάθηκαν κάπου μεταξύ copy και paste! Και τι σημαίνει εδώ το «πολύ αργότερα»; Αν λάβουμε υπόψη το σημείο 3 μάλλον μετά από 10.000 χρόνια ή κάνω λάθος στο υπολογισμό;)
9. Και ενώ φαίνεται να μην υπάρχει καμία σχέση μεταξύ της παλαιάς Καυκάσιας Αλβανίας με τη σημερινή, στην πραγματικότητα η ιστορία μας δείχνει πως μερικές φορές οι φαινομενικές πλάνες συστήνουν εν τέλει η ιστορική αλήθεια.
(Σημ. ΔΕΕ: Τι να πω! Ίσως το χωρίο «...καὶ ἔσται ἡ ἐσχάτη πλάνη χείρων τῆς πρώτης.» (Ματθ. κζ΄, 64) ταιριάζει στην περίπτωση).
10. Η περιοχή της αρχαίας Ιλλυρίας και της σημερινής Αλβανίας, έχει άμεση σχέση με τους Άβαρους. Δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της επιρροής που άσκησαν αυτοί στην περιοχή, ωστόσο μπορούμε να συμπεράνουμε ότι ήταν μεγάλο λόγω του πληθυσμιακού όγκου μετανάστευσης από την Αλβανία του Καυκάσου.
(Σημ. ΔΕΕ: Πώς προέκυψε ότι έχει άμεση σχέση, αφού ο πολυπράγμων και παντογνώστης «συγγραφεύς» ομολογεί ότι «δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της επιρροής». Παρ΄ όλα αυτά μπορεί και συμπεραίνει ότι «ήταν μεγάλο λόγω του πληθυσμιακού όγκου μετανάστευσης από την Αλβανία του Καυκάσου». Ποιος μέτρησε αυτό το πλήθος ώστε να μπορούμε να συμπεράνουμε; Προφανώς ο Φούφουτος!)
Δυστυχώς δεν αντέχω να συνεχίσω άλλο. Όσοι ενδιαφέρονται και είναι δεόντως θαρραλέοι μπορούν να το επιχειρήσουν. Εγώ πάντως δεν φέρω καμία ευθύνη, μια και τους προειδοποίησα. Ελπίζω να διαφωτιστούν επαρκώς!
Εάν τελικά το επιχειρήσουν, τους προτρέπω να σταθούν στο εκπληκτικό και «άπαιχτο» επιχείρημα, που το παραθέτω αμέσως:
«Είναι λογικό επομένως να τίθεται το ερώτημα. Πώς η σημερινή Αλβανία, παρά το ότι υπήρξε τόσο γειτονική στους Έλληνες και τόσο συγγενική σε αυτούς αλλά και τόσο στενά συνδεδεμένη με το Βυζάντιο, να έχει σήμερα άλλη γλώσσα και γραφή;»
Εδώ καταθέτω τα όπλα...ΔΕΕ
Επιδημία!χαχαχαχαχα!θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε στοιχεία της μοριακής αρχαιολογίας για το θέμα των Αλβανών,προσωπικά έχω υπόψιν κάτι αλλά πιστεύω πως θα 'χουν γίνει σοβαρές έρευνες (γιατί κι εκεί μη νομίζετε...γίνονται κατά παραγγελία και τέρατα!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πραγματικά επιδημία! Δεν ξέρω τι να πω! Όσο δυσκολεύουν τα πράγματα οι νεοέλληνες το ρίχνουν στις παραμυθίες και σε όσα τους χαϊδεύουν τα αυτιά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακμή!
Επιστήμονες Καραγκιόζηδες!!! Τι να πεις και τι γράψεις σε τέτοια φληναφήματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφόσον δείχνετε να έχετε επιστητή ιστορική γνώση, μπορείτε σας παρακαλω να αναφερθείτε και λίγο στο Arnaut keui τους Αρναούτηδες του Βοσπόρου δηλαδή (που κατά την αρχαιότητα ήταν αρχαία Ελληνική αποικία);
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλα και τους Αρναούτηδες του Καυκάσου (Αρμενία, Γεωργία κλπ;). Επεκταθείτε για το ίδιο θέμα και λίγο πιο πρίν, πηγαίνετε επι παραδείγματι για το ίδιο ακριβώς θέμα (Arnaut keui) στον 5ο με 6ο μ.Χ.
Μία σύμπτωση μπορει να είναι σύμπτωση.... Πολλές συμπτώσεις;
Ελάτε Φωστήρες μου...
Αγαπητέ asperris, αν έχετε κάποια στοιχεία για το Arnavut köy (όπως υποθέτω είναι η σωστή γραφή του στα τούρκικα) ευχαρίστως να τα διαβάσουμε αν μας τα στείλετε. Δυστυχώς δεν μπορώ να παρακολουθήσω τον συλλογισμό σας. Η παραπάνω ονομασία σημαίνει Αλβανοχώρι. Απ' ότι συμπεραίνω από τα γραφόμενά σας βρίσκεται κάπου στον Βόσπορο, όπου υπήρχαν αρχαίες ελληνικές αποικίες. Και λοιπόν; Τι ακριβώς υποστηρίζετε; Αν γίνετε λίγο πιο σαφής θα μπορούσα να σας δώσω κάποια απάντηση. Μήπως μπορείτε να αναπτύξετε λίγο παραπάνω την θεωρία σας; Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Βιβλιόφιλε, δεν έκανα εγώ την αντιπαραβολή, είσαστε εσείς που την κάνατε ακριβώς και μάλιστα με την γνωστή ευκολία των φανατικών Αμβροσίου - Ωριγένους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς έχετε ιστορικά επιχειρήματα περί του αντιθέτου σχετικά περί της προέλευσης των σημερινών Αλβανών; Όχι αερολογίες όμως..
Αν έχετε, έχει καλώς, αν δεν έχετε, μπορεί να έχει πλάκα το μπλογκ σας είναι όμως μακραν της στοιχειώδους αντικειμενικότητας.
Σε ότι αφορά το Arnaut. Arnaut λέγεται και στον Καύκασο αλλά και στον Βόσπορο. Έτσι λοιπόν εσείς που αυτοαποκαλείστε αυθεντίες, έχετε και το "βάρος" της ιστορικής έρευνας περί των αρναούτηδων.
Σας ευχαριστώ..
Καλέ μου άνθρωπε, άστο, δεν το έχεις! Για ποιά αντιπαραβολή γράφεις; Ξέρεις τι σημαίνει αντιπαραβολή; Αν όχι, άνοιξε πρώτα ένα λεξικό και μετά χρησιμοποίησε την λέξη. Βελτίωσε λίγο τα ελληνικά σου για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε και να καταλάβω τι ακριβώς ψάχνεις, γιατί με μισόλογα και αοριστίες για Αρναούτηδες στον Καύκασο και στον Βόσπορο, μάλλον μέντιουμ χρειάζεσαι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα 'σε πολλές των περιπτώσεων,εδώ,αρχίζει και καταλήγει με την άκριτη αποδοχή τέτοιων παρανοήσεων μέσω απλών συνωνυμιών τοπωνυμίων και ανθρωπωνυμίων(ευλογοφάνεια και επιστημονικοφάνεια),όπου με την πρόσθεση της (εθνο)μυθοπλασίας και τον ''εμπλουτισμό'' μιας μορφής επιστημονικής φαντασίας κατά την πραγμάτευση μιας τόσο κεφαλαιώδους και λεπτής συζήτησης,καθώς και το συνδυασμό (αγελαίας) ημιμαθείας και παντελούς απουσίας (έστω ελαχίστων,έστω,'σε πρώτη φάση,των αναγκαίων κ α ι ικανών) επιστημονικών εργαλείων-κριτηρίων,'σε ευχάριστο,διασκεδαστικό διάλειμμα φαιδρότητας και φυγής από την πραγματικότητα στυλ Λιακόπουλου και του λοιπού τηλεβιβλιεμπορικού σιναφιού!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤαυτοχρόνως,δε,το κυριότερο:εξυφαίνεται και αναμεταδίδεται-αναπαράγεται περαιτέρω(ή 'στο μ η περαιτέρω για κάποιους μας;) μία κεκαλυμμένη,όπως-όπως,αθωράκιστη άμυνα-αντίσταση,με αποτελέσματα ένα είδος παραίτησης από τη νεοελληνική ζωή,μία εκτόνωση 'σε παραμυθητικές αλλά αναληθείς εξιστορήσεις και μία ολοκληρωτική στροφή του ελληνικού κόσμου και πληθυσμού 'στην αβουλία,την αδιαφορία και την επάρατη,ακατάσχετη,ακατέργαστη εσωστρέφεια.Την εσωστρέφεια,εν γένει,ενός υπερηφάνου,πνευματώδους,ιστορικού λαού-έθνους που πασχίζει και αγωνιά για ένα μέλλον που δε διαφαίνεται να έχη και να του παρέχουν,για ένα μέλλον που του αρνούνται,που του στερούν,που του υποσκάπτουν 'σε κάθε ευκαιρία....
«Σύμφωνα με την παράδοση, την οποία διασώζουν οι Διονύσιος ο Αλικαρνασσεύς και Ιουστίνος, η παρακαυκάσια Αλβανία είναι δημιούργημα των Αλβανών, κατοίκων της ιταλικής πόλεως Άλβα, οι οποίοι μετανάστευσαν με αρχηγό τον Ηρακλή. Οι επίμαχες λοιπόν λέξεις σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα καθώς και με τη λατινική, συνάμα δε με τον απώτερο Ελληνισμό, αφού η ίδρυση της απόμακρης Αλβανίας του Καυκάσου ανάγεται στον κύκλο των άθλων του Ηρακλή» (Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, 1927, τ. 3ος, 403γ-406β).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αχιλλεύς Λαζάρου στον 4ο τόμο του βιβλίου του, σελ. 619 «Πράγματι αρχαία πόλη Άλβα, της οποίας οι κάτοικοι καλούνται Αλβανοί, υπάρχει στην Κρήτη, στο Λάτιο της Ιταλικής χερσονήσου, στη Γαλατία, στην Ισπανία, στην Τρανσυλβανία κ.α.».
Άρα λαοί με το όνομα Αλβανία υπήρχαν στην Κρήτη, στην Ιταλία και σε άλλα μέρη της Ευρώπης χιλιάδες χρόνια πριν την υποτιθέμενη άφιξη των Αλβανών από τον Καύκασο στα Βαλκάνια κατά τη βυζαντινή περίοδο. Φυσικά τέτοια άφιξη δεν έγινε ποτέ, αφού οι Αλβανοί ζούσαν επί χιλιετίες στα Βαλκάνια. Σύμφωνα λοιπόν με τις αρχαίες ελληνικές παραδόσεις οι Αλβανοί του Καυκάσου ήταν μετανάστες από τους Αλβανούς του Λατίου, τους οποίους οδήγησε εκεί ο Ηρακλής, όπως υποστηρίζουν οι Κουπιτώρης, Θωμόπουλος και άλλοι επιστήμονες (αν και ορισμένοι από αυτούς επιμένουν να ομιλούν περί ελληνικής καταγωγής των Αλβανών λόγω ομοιότητας πολλών αλβανικών λέξεων με αρχαίες ελληνικές και λόγω της Πελασγικής –και άρα ελληνικής- όπως λένε καταγωγής των Ιλλυριών).
Αγαπητέ μου αν θέλετε να συζητήσουμε για θέματα μη-συμβατικών θεωριών, συνωμοσιολογίας, ουφολογίας, εξωγήινων εισβολέων κλπ λυπάμαι, αλλά δεν έχω χρόνο. Δικαίωμά σας να πιστεύετε σε παραϊστορικές και ψευδο-αρχαιολατρικές αερολογίες. Και μόνο το γεγονός ότι δεν μπορείτε να διακρίνετε μεταξύ ενδωνυμίου και εξωνυμίου αποκαλύπτουν την ελλιπή γνώση του θέματος.
ΑπάντησηΔιαγραφή