«ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΟΧΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ,
ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΟΧΙ ΔΙΑΙΡΕΣΗ»:
Το βιβλίο που δικαιολογεί τον εξοβελισμό της πομακικής γλώσσας από την εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων
του Κεμάλ Φαρζλή
Το 2007 κυκλοφόρησε το βιβλίο των Φραγκουδάκη και Δραγώνα «Πρόσθεση όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση» στο οποίο οι δύο αυτές κυρίες κάνουν απολογισμό της παρέμβασης τους στο χώρο της μειονοτικής εκπαίδευσης. Μάλιστα αφιερώνουν …πέντε (5) ολόκληρες σελίδες από ένα βιβλίο 247 σελίδων (!) για την εκπαίδευση των Πομάκων. Δεν γράφουν βέβαια υπέρ του δικαιώματος των Πομάκων να διδάσκονται την μητρική τους γλώσσα στα σχολεία, αλλά προσπαθούν να δικαιολογήσουν την απουσία της πομακικής γλώσσας από το πρόγραμμα. Ως συγγραφείς του άρθρου για τους Πομάκους εμφανίζονται οι καθηγητές Τσιτσελίκης Κώστας και Μπαλτσιώτης Λάμπρος.
Η πολιτιστική γενοκτονία εις βάρος των Πομάκων δεν φαίνεται να υπέπεσε στην αντίληψη των κυρίων καθηγητών. Μόνο σε μια υποσημείωση του άρθρου τους, μας πληροφορεί ο κ. Μπαλτσιώτης ότι υπέπεσαν στην αντίληψή του δύο (2) περιστατικά ρατσισμού απέναντι στην πομακική γλώσσα μέσα στο μειονοτικό σχολείο! Θα μπορούσε κανείς να γράψει ένα βιβλίο για τα χιλιάδες περιστατικά στα οποία τα Πομακόπουλα έφαγαν ξύλο από τους δασκάλους για να μην μιλάνε τα πομακικά μέσα στο σχολείο, ή απειλήθηκαν ότι ..θα τους κόψουν το λαιμό αν τολμήσουν να μιλήσουν την μητρική τους γλώσσα κτλ κτλ. Πρόκειται για μία έκφανση της πολιτιστικής γενοκτονίας που χρησιμοποιεί ο τουρκικός εθνικισμός, ένας τρόπος εξαφάνισης της πομακικής γλώσσας που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Οι κύριοι καθηγητές όμως αφού ...έκαναν το επιστημονικό τους χρέος και ανέφεραν δύο περιστατικά (υποβαθμίζοντας ουσιαστικά και την αξία τους, αφού τα έβαλαν ως υποσημείωση), συνεχίζουν ακάθεκτοι.
Στο άρθρο αναφέρεται και η αστεία πλέον ιστορία ότι το κράτος προσπάθησε να ασκήσει διαφορετική πολιτική στην εκπαίδευση όσον αφορά τους Πομάκους για να πετύχει «την απομάκρυνση τους από τη λοιπή μειονότητα». Αυτή η δήλωση των κυρίων καθηγητών μας θυμίζει το επιχείρημα που χρησιμοποιούν οι Τούρκοι ότι «το κράτος θέλει να διασπάσει τη μειονότητα»…. Υπάρχουν, λένε, και τα σχετικά κρατικά έγγραφα που βρέθηκαν κτλ.
Πρόκειται για επιχείρημα στο οποίο μάλιστα βασίστηκε πρόσφατα και ολόκληρο βιβλίο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με διαστρέβλωση της πραγματικότητας που θεωρούμε ότι οφείλεται σε παντελή άγνοια του θέματος και όχι λόγω κάποιας συνειδητής σκοπιμότητας. Η αλήθεια είναι ότι το ελληνικό κράτος όχι μόνο δεν προσπάθησε να βοηθήσει τους Πομάκους, αλλά αντίθετα συνέβαλε καθοριστικά με διάφορους τρόπους στον εκτουρκισμό των Πομάκων, ιδίως τις τελευταίες δεκαετίες. Όπως είπε και ο εκδότης μας, Ιμάμ Αχμέτ, ό,τι δεν πέτυχε ολόκληρη Οθωμανική αυτοκρατορία επί αιώνες, το πέτυχαν μέσα σε λίγες δεκαετίες οι ελληνόφωνοι πολιτικοί του σήμερα. Πως έγινε αυτό; Με το θεσμό των μειονοτικών σχολείων όπου οι Πομάκοι θεωρούνται Τούρκοι και για αυτό διδάσκονται την τουρκική γλώσσα καθώς και τα μισά μαθήματά τους στα τουρκικά. Με την παρουσία διεφθαρμένων κρατικών υπαλλήλων που λυμαίνονταν επί δεκαετίες τα Πομακοχώρια και εκμεταλλεύονταν τους απλούς χωρικούς για να πλουτίσουν οι ίδιοι, δημιουργώντας έτσι μίση και εχθρότητες. Με την συστηματική εγκατάλειψη της υπαίθρου από τα κρατικά ιδρύματα (βλ και σχαετικό άρθρο της ΖΑΓΑΛΙΣΑ "πως η Ελληνική πολιτεία εγκατέλειψε τα πομακοχώρια"). Με την συστηματική αδιαφορία για τα προβλήματα των Πομάκων και των χωριών τους (άραγε πόσα προβλήματα από αυτά που παρουσίασε τα τελευταία χρόνια η Ζαγάλισα, λύθηκαν;). Με τους τοπικούς άρχοντες να αναγνωρίζουν ψευτομουφτήδες και να τους καλούν σε επίσημες εκδηλώσεις και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.
Συνεχίζοντας οι Τσιτσελίκης και Μπαλτσιώτης έχουν συνεχείς αναφορές για το ότι οι Πομάκοι στην πλειοψηφία τους έχουν «τουρκική ταυτότητα». Εμείς, ως Πομάκοι, αγνοούμε το …γκάλοπ που έκαναν οι κύριοι καθηγητές και έφτασαν στο αυθαίρετο αυτό συμπέρασμα και παρατηρούμε ξανά άγνοια των στοιχειωδών παραμέτρων του πομακικού ζητήματος εκ μέρους τους. Οι κύριοι καθηγητές δεν έχουν καμία αναφορά στις αφόρητες πιέσεις που δέχονται οι θεοσεβείς χωρικοί από πληρωμένους ιμάμηδες και χοτζάδες για να δηλώνουν Τούρκοι. Οι οποίοι ιμάμηδες τους απειλούν ότι όποιος δεν το κάνει Τούρκος δεν θα θαφτεί όταν πεθάνει ενώ η ψυχή του θα πάει στην κόλαση. Είναι περιστατικά για τα οποία υπάρχουν μαρτυρίες ήδη από την εποχή των Βαλκανικών πολέμων αλλά τα οποία – ατυχώς – δεν υπέπεσαν και πάλι στην αντίληψη των κύριων καθηγητών.
Διαβάζοντας όλα αυτά αναρωτιέται κανείς: άραγε τι αγώνες έδωσαν οι κύριοι καθηγητές, που είναι και υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για τη διάσωση των Πομάκων και της γλώσσας τους; Μήπως συναναστρέφονται μόνο με τουρκόφρονες ή Πομάκους γενίτσαρους; Μήπως είναι λίγο επιλεκτικοί ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα; Πριν από χρόνια καμιά 30αριά Βλάχοι ίδρυσαν σύλλογο Βλάχων στην ελληνική Μακεδονία και δήλωσαν ότι δεν είναι Έλληνες αλλά Βλάχοι. Όλοι οι υπόλοιποι βλάχικοι σύλλογοι έλεγαν το αντίθετο, ότι είναι Έλληνες. Ο κύκλος, στον οποίο ανήκουν οι κύριοι καθηγητές, με βάση τα τριάντα αυτά άτομα έγραψαν άρθρα επί άρθρων και βιβλία ολόκληρα για την καταπίεση των Βλάχων στην Ελλάδα και για το ότι η βλάχικη γλώσσα δεν διδάσκεται σήμερα κτλ. Το πομακικό όπως φαίνεται είναι για όλους αυτούς διαφορετική περίπτωση: ότι το Κέντρο Πομακικών Ερευνών και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πομάκων έχουν εγγεγραμμένα εκατοντάδες μέλη, δεν φαίνεται να τους απασχολεί. Για την Ζαγάλισα, που την διαβάζουν χιλιάδες Πομάκοι σήμερα, πάλι ούτε λόγος. Για 30 Βλάχους πανικός στους κύκλους των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Ελλάδας. Για χιλιάδες Πομάκους μόνο περιφρόνηση και σε μεγάλο βαθμό υιοθέτηση της τουρκικής προπαγάνδας. Ας είναι. Στα χρόνια που έρχονται θα λάβουν όλοι τους δυναμικές απαντήσεις.
Περιοδικό "Ζαγάλισα"(τεύχος 49, Ιανουάριος 2011)
Πηγή: http://www.zagalisa.gr/content/%C2%ABprosthesi-oxi-afairesi-pollaplasiasmos-oxi-diairesi%C2%BB-biblio-poy-dikaiologei-ton-eksobelismo
Σημ. ΔΕΕ: Οι επισημάνσεις είναι δικές μας και δεν υπάρχουν στο αρχικό κείμενο.
Απύθμενο θράσος! Η συνταξιούχος (αλλά απτόητη) καθηγήτρια Φραγκουδάκη διαφημίζει το χρυσοπληρωμένο "έργο" της, του εκτουρκισμού των πομακοπαίδων...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Δεν γίνονται δεκτά σχόλια σε greeklish